Kleine rode puntjes in het gezicht

Nou zag ik vanmorgen dat m’n zoontje allemaal kleine rode puntjes in zijn gezicht heeft. Ze zitten in de huid en voornamelijk op zijn slapen. Ik geloof niet dat hij ziek is of iets dergelijks, maar wat het wel zou kunnen zijn???
Een reactie op iets? Hij heeft gisteren buiten in de zandbak gespeeld, niets geks gegeten, wel ingesmeerd met zonnebrand. Ik wil niet meteen naar de h.a. rennen maar ben toch wel heeel benieuwd…heeft iemand een idee?

Gr Sandra

Als ik het zo lees.
denk ik dat het wel eens beetjes van zand vlooien kunnen zijn.
Mijn zoontje zat er vorig jaar helemaal onder.
ben toen meteen naar de huisarts gevlogen.
Maar die vertelde dat het geen kwaad kon.

Anders heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn.
En als je het niet vertouwd gewoon de huisarts bellen

Groetjes Marianne mama vanRuben

ik denk ook aan zand vlooien \of meschien van de warmte ,hier krijgen ze dan allebij rode vlekjes in het gezicht en overal.

anouk nelissen

Senna heeft ook regelmatig wat rode vlekjes bij d’r slapen zitten, ze verdwijnen altijd vanzelf weer, ik dacht gewoon aan warmte of droogte. Ze heeft namelijk al een erg droge huid. Ik smeer haar gezicht in met vaselinecetamacrogol creme.
Heb niet echt t idee dat het iets ergs is ofzo.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zandvlooien, daar heb ik nog nooit van gehoord…. Ik zal eens aan mijn schoonzus vragen of haar zoontje er ook last van heeft. We zaten nml in zijn zandbak. Het zijn geen vlekjes van de warmte, die heeft hij wel op zijn armen en zien er heel anders uit. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik alsnog naar de h.a.

Gr Sandra

Het is echt door de warmte, onze kapoen had dit vorig jaar en nu terug. Een kind is nog niet aan deze plotse stijging van temp gewend. Mijn man heeft trouwens net hetzelfde. Je kan eventueel af en toe het hoofdje natmaken met een washandje en goed afdrogen maar verder is het wachten tot het frisser wordt…

Mijn eerste reactie is ook dat het warmte-uitslag is. Charlotte had er vorig jaar ook veel last van en Julia heeft nu ook van die kleine rode puntjes bij haar slapen. Het trekt redelijk snel weer weg als de warmte over is.

Groetjes, Sandra

Hoi,

Celina heeft dit ook, vooral bij haar slapen. Soms ook op haar voorhoofd. 't Jeukt volgens mij niet, en 't wordt in de loop van de dag meestal minder. conclusie cb: droog door (cv-)warmte en gevoelig huidje. Vet houden en voldoende ventilatie (geen tocht hoor!) is 't beste.

Groetjes van Celi’s mama

Het is nu alweer bijna verdwenen. Dan zal het idd van de warmte zijn geweest. Wel duurt het lang voordat de pukkeltjes op zijn armen (ook vd warmte) weg gaan. Kan ik daar ook iets (vets) op smeren? Nu doe ik dat nml niet.

Gr Sandra

Als 't gewoon een droog huidje is, denk ik niet dat 't kwaad kan om 't vet te houden. Bij Celina begint 't weg te trekken, ik smeer 't 1-2x per dag in met Vaselinecrème die op doktersrecept te verkrijgen is.

Groetjes van Linda - Celina’s mama