Kleine rode puistjes (vlekjes)

mijn zoontje van 4 heeft al een tijdje last van hele kleine rode vlekjes op zn lichaam het komt en gaat zeg maar. het lijkt op een soort uitslag het jeukt niet hij heeft er ook helemaal geen last van maar vind het toch wel raar. op sommige zitten ook witte puntjes heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn???

Het zou gewoon warmte-uitslag kunnen zijn.

En verder: speelt hij veel in de zandbak? Dan zouden het ook beten van zandvlooien kunnen zijn.

Groetekes, Sje

hij speelt soms in de zandbak maar hij heeft het vooral op onderbenen en bovenarmen. en die warmte uitslag zag ik bij anderen is vooral bij de slapen??? ik weet het niet hoor misschien iemand anders nog een idee

Als hij het voornamelijk op onderarmen en onderbenen heeft, dan kan dat zandvlooienverhaal dus kloppen. Onderarmen en onderbenen komen meestal in contact met zand als een kindje in de zandbak speelt.

Warmte-uitslag hoeft niet alleen samen te hangen met slapen. Vaak ontstaat het wel tijdens slapen maar het kan dan net zo makkelijk een paar dagen zichtbaar blijven. Ook als je een kindje dat al wat warmte-uitslag heeft onder de douche zet, wordt de uitslag erger bijvoorbeeld.

Groetekes, Sje

ga dan meer uit van warmte uitslag maar dat moet dan toch ook weer verdwijnen ik heb het gevoel dat hij het continu heeft dan weer hier dan weer daar!! is er iets aan te doen dat je weet of toch maar gewoon naar de huisarts gaan?