Kleine pukkeltjes op de wang

Sinds een aantal dagen heeft mijn zoontje van ruim 7 maanden kleine pukkeltjes op zijn wang. Je ziet het in de 1e instantie niet maar als je over zijn wangetje wrijft voelt het ruw aan. Het is niet alarmerend ofzo maar vraag me af wat ik er aan kan doen. Hij krijgt niet iets anders te eten de laatste tijd dus zou niet weten waar de pukkeltjes vandaan moeten komen.

Smeer er nu Sudocrème op maar volgens mij wordt het er niet minder op?
Iemand een idee??

Geen idee wat het is misschien kleine puisjes? Als sudocreme niet werkt kan je eens wat anders vettigers gebruiken vasiline of zo?groetjes chantal

Chantal

Zal ook wel door het eten komen…
Het snoetje zit er geregeld onder dus dat kan ook wel een soort van irritatie zijn. Misschien eens iets vettig proberen. Ik ga het uit proberen!

ik zou hiervoor. vaseline/lanette gebruiken is een goede vette zalf.
Lieke heeft dit ook vaak maar dan op haar armpjes.
volgens mij ligt dat ook aan het weer, haar huidje is dan zo droog dat als ik het niet insmeer meteen erg wordt en wordt dan exceem.

goed smeren dus

groetjes GYtha

Het kan warmte-uitslag zijn.

Groetekes, Sje

sudo creme droogt erger uit, dus liever iets van vaseline etc gebruiken,maar meestal bij die kleintjes trekt het wel weg, als het veel erger word even langs de ha

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi

Nanik heeft dat ook. Vet houden is het beste wat je kan doen inderdaad. Ze heeft het op de armpjes en op haar wangen.

Haar grote zus heeft dat ook nog steeds (is inmiddels bijna 9 jaar)
Ben toen ook bij de dermatoloog geweest toen ze 2 jaar was. Het komt omdat ze een droge huid heeft en haar advies was vettig houden en ze groeien er overheen.
Begin ik nu wel aan te twijfelen trouwens hahaha

groet
Bianca

quote:
Het kan warmte-uitslag zijn.

Groetekes, Sje

Lijkt mij ook.
In combinatie met het vocht van het eten en
natuurlijk de nodige kwijl ontstaan zulke pukkeltjes al snel.

Proberen droog te houden heeft geen zin,
dus dan maar vet houden.

M.

Gisteravond voordat hij naar bed ging weer sudocrème erop gesmeerd en het is nu al wel iets minder… Morgen kijken of het met vasline beter helpt.

hoi

ik zeg:BEPANTENE!

een wondermiddel voor luieruitslag,brandwondjes,uitslag,ruwe plekken
en niet heel duur hoor!
ik gebruik het ook regelmatig bij ruwe huid en dan is het zo weg

gr diana

Als de wangetjes schraal aanvoelen, kun je misschien de wangzalf van het Kruidvat voor schrale wangetjes. Hier is deze erg bevallen!!

Succes!

Heb Vaseline geprobeert en het is nu al een stuk minder.
Gewoon lekker blijven smeren dan gaat het vanzelf weg. Bedankt voor de tips!

Hoi chantal
Mijn zoontje heeft het zelfde wat je zoontje heeft, een grohe pukkoltjes op zijn wangen…ik vraag me af of die van jou zoontje al weg zijn ?
Mijn zoontje is nu 22 mandenen hij heeft het nog steeds, ik smeer altijd bepanthen zalf dat vermindert wel maar het gaat niet helemaal weg.
Trouwens bepanthen zalf mag je wel gebruiken, dat heeft mijn huisarts gezegd.
hoor ik graag van je
Grotjes
Maya

Topic van een jaar geleden…zou toch wel over moeten zijn die pukkeltjes, zou je zeggen.

Groetekes, Sje