Klein vraagje

Dames,

Eigenlijk heb ik een klien vraagje. Aangezien het aftellen nu toch echt is begonnen, moet ik het bed zo opmaken dat er in geval van het breken van de vliezen geen vruchtwater in het matras komt.

Bij Anna had ik het nog niet gedaan, maar zij kwam ook drie en een halve week te vroeg en omdat dat de eerste was, denk je daar niet zo bij na. Gelukkig is toen alles goed gegaan en had ik in bed maar een paar druppels vruchtwater verloren.

Om te voorkomen dat er allemaal vruchtwater in het matras komt moet ik het bed anders opmaken.

Weten jullie hoe dat moet?

Als ik me niet vergis zitten er in het kraampakket van die viekante ‘luiers’. Ik zou een molton (of 2) onder het hoeslaken leggen en de vierkante ‘luier’ op het hoeslaken. En een kraamverband in leggen snachts, voor de zekerheid.

Anders even de kraamzorg bellen, die zullen het vast wel weten

Zelf heb ik mijn bed niet ‘bevallingsklaar’ hoeven maken, ik lag met 34 weken in het ZH en daar braken mijn vliezen op de wc.

Ja, je moet inderdaad zo’n vierkanten onderleggen uit je kraampakket halen om op je matras te leggen. Aan de ene kant plastic aan de andere kant dun maandverband-achtig spul. Geen idee welke het precies was, want er zitten onderleggers in verschillende maten in.

Ik heb gelukkig nooit te maken gehad met onverwacht brekende vliezen. Bij mij in beide gevallen door de verloskundige gebroken tijdens de bevalling.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 May 2009 15:02:15

Mijn vliezen braken midden in de nacht. Ik had idd zo’n kraammatras onder me liggen en heb zo mijn matras gered . Zaten bij mij ook gewoon in het kraampakket.
Succes met je laatste loodjes en bevalling!!

In mijn pakket zat een blauw zeil (heel dun). Deze was ongeveer de grote van een 1-persoonsmatras. Ik had deze op mijn matras liggen. Kraakte wel een beetje, haha.
Toen de verloskundige mijn vliezen ging breken had zijn inderdaad ook zo’n vierkanten onderlegger er onder gelegd.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat blauwe zeil hadden wij ook. En bij de IKEA een moltonachtig ding gekocht wat geen vocht doorlaat (ook voor mensen die nog bedplassen is dat). En ons matras leeft nog, dus het heeft gewerkt…

Groetjes!

hier ook een onderlegger onder hoeslaken gelegd. gelukkig niet nodig gehad. bij mij werden de vliezen doorgeprikt.
het zijn wel ontzettende warme dingen in bed! die onderleggers maar ja beter als je matras verknallen

groetjes gytha

Wij hadden inderdaad ook die vierkante dingen liggen. Ook voor daarna is dat handig. Mijn kraamhulp gaf wel als advies enb mijn vk ook om er een grote handdoek overheen te leggen dit ivm met zweten want het broeit dat spul en ik was 11-9 uitgerekend en het was toen erg warm en als ze zwanger bent ben je natuurlijk nog warmer.

Groetjes,

Michèle

Die moltons met rubberen onderlaag verkopen ze bij de Hema ook, als je dat liever gebruikt dan zo’n onderlegger uit je kraampakket.

Ik vond die onderlegger uit het kraampakket zo’n verschrikkelijk zweetding. Komt mogelijk ook omdat ik hartje zomer hoogzwanger was. Bij de 2e zwangerschap was het een stuk minder zweterig, maar het bleef een onding in bed. Bjek.

Groetekes, Sje

Oh scheelt dat echt zoveel joh? Ik kan niks vergelijken: heb 2x door de verloskundige gebroken vliezen gehad.

Groetekes, Sje

ach dat verhaal onsluitings weeen… voor iedereen voelt dat anders… sprak zij na 3 kinderen

kind 1: gebroken vliezen geen weeen… binnen 24 uur met veel geweld bevallen
kind2: weeen, vliezen gebroken door vk, binnen 4 uurtjes bevallen zonder gedoe
kind 3: gebroken vliezen zondag ochtend 8.45… woensdag ochtend 11.50 verlost… eindelijk!! enne ja dat standje hoger ween opwekkers was niet fijn maar 4 dagen rondlopen met gebroken vliezen en al die rottige blauwe matjes was veel erger

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Jep, hier ook de blauwe matjes uit het kraampakket gebruikt en vast geplakt op matras met leukoplas ivm schuiven. En inderdaad, ik had er wel 2 badlakens over heen voor het zweten. Ik had ook zo`n zeiltje met een katoenen laag erop, maar daar zweette ik net zo hard van.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

bij mij zijn de vliezen ook bij beide zwangerschappen door vk gebroken.
Ik vond de ontsluitingsween niet echt heftig. Maar ja weet ook niet hoe het als als de vliezen spontaan breken.

groetjes gytha

De eerste keer braken bij mij de vliezen spontaan en aangezien er weinig gebeurde mocht/moest ik aan de wee opwekkers. Ook daar hebben we lang op moeten wachten voordat die eindelijk iets gingen doen. Bij nr 2 heeft de verloskundige de vliezen gebroken en hebben we wederom een hele tijd duimen zitten draaien en gezellig zitten mutsen tot er wat schot in kwam.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Zal eens kijken wat er in mijn kraampakket zit verborgen. Waarschijnlijk ook van die matjes. Dan maar een badlaken eroverheen, want zweten doe ik al genoeg zonder de matjes!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al een handdoek in bed had omdat ik inderdaad zo zweten en als ik dan moest plassen droogde ik me even af zodat ik niet ziek zou worden als er een windvlaag (open raam) over me heen zou komen.

Groetjes,

Michèle

Dacht toch echt dat ik vandaag een berichtje had achter gelaten bij dit topic, maar hij staat er niet bij.

Dan maar nog een keer. Heb het bed nu zo opgemaakt dat er geen vruchtwater in het matras kan komen. In het pakket van de zorgverzekeraar zat een matras beschermer. Een blauw, stevig stuk plastic dat gelukkig niet kraakt! Wel even een badlaken eroverheen gedaan voor het zweten.

Dus hier is het allemaal in orde en kan het feest beginnen

Spannend! Wordt wel heel echt hè, bed op klossen en waterbestendig gemaakt…

Groetjes!