Klein oogje

Jessey heeft sinds de geboorte (al een hele week, hihi) haar linker oogje kleiner dan de rechter. Dit oogje gaat ook eerder dicht als ze de oogjes dicht wil doen, en later open als ze de oogjes wil openen.
Ik heb deze week al een paar keer aan de kraamhulp gevraagd of dat wel goed is, maar ze zegt steeds dat het komt doordat een baby in de buik in de verdrukking zit, en dat het nog wel bijtrekt. Maar de rest van haar gezichtje is helemaal niet zo ‘‘vervormd’’ geweest, op alleen haar neusje na, en die is allang helemaal bijgetrokken.
Ik maak me er toch een beetje zorgen over… Heeft iemand hier ervaring mee? Zal het echt na een week nog bij kunnen trekken, of kan ik er beter even mee naar de dokter gaan?

Ey,

Ik begrijp dat je daar zorgen over maakt!
Ik heb er zelf geen ervaring mee herken de situatie ook niet.
Jony haar linker oogje is kleiner dan de rechter je ziet dit duidelijk als ze moe is. En in het begin viel dit ook op. Maar hij ging niet later/eerder dicht/open dan haar ander oogje.
Hou het in de gaten en misschien even aankijken, net wat de kraamverzorgster zegt. Wat echt wijsheid is laat ik in het midden, want dat kan ik niet beoordelen.
Gaat het verder goed met je dochter, loop alles verder goed?

Succes&Greetz Cora

Gewijzigd door - coramora op 19 Jan 2010 21:14:46

Is het niet dat het oogje een beetje ontstoken is doat hebben wij gehad dat trok na een goeie twee weken weer weg.
ik heb dat veel met warm water en een washandje zuiver gemaakt na twee weken werd dat weer beter, maar mij dochtertje had een kleiner oogje over de hele dag en als ze sliep en ze werd wakker ging dat oogje ook iets minder snel open vanwege dat het plakte.
Nou verder wens ik jou nog heel veel plezier boven op die wolken geniet ervan.

Hallo mama-snoekie,

Over dat oogje, mijn baby, Duncan heeft dat dus ook al vanaf dat hij geboren is.
iet altijd maar als hij moe word of gehuild heeft dan is idd 1 oogje dichter dan de ander, kan geen kwaad, en het is geen lui oogje.