Klein oogje

Jessey heeft sinds de geboorte (al een hele week, hihi) haar linker oogje kleiner dan de rechter. Dit oogje gaat ook eerder dicht als ze de oogjes dicht wil doen, en later open als ze de oogjes wil openen.
Ik heb deze week al een paar keer aan de kraamhulp gevraagd of dat wel goed is, maar ze zegt steeds dat het komt doordat een baby in de buik in de verdrukking zit, en dat het nog wel bijtrekt. Maar de rest van haar gezichtje is helemaal niet zo ‘‘vervormd’’ geweest, op alleen haar neusje na, en die is allang helemaal bijgetrokken.
Ik maak me er toch een beetje zorgen over… Heeft iemand hier ervaring mee? Zal het echt na een week nog bij kunnen trekken, of kan ik er beter even mee naar de dokter gaan?

Ey,

Ik begrijp dat je daar zorgen over maakt!
Ik heb er zelf geen ervaring mee herken de situatie ook niet.
Jony haar linker oogje is kleiner dan de rechter je ziet dit duidelijk als ze moe is. En in het begin viel dit ook op. Maar hij ging niet later/eerder dicht/open dan haar ander oogje.
Hou het in de gaten en misschien even aankijken, net wat de kraamverzorgster zegt. Wat echt wijsheid is laat ik in het midden, want dat kan ik niet beoordelen.
Gaat het verder goed met je dochter, loop alles verder goed?

Succes&Greetz Cora

Gewijzigd door - coramora op 19 Jan 2010 21:14:46

Is het niet dat het oogje een beetje ontstoken is doat hebben wij gehad dat trok na een goeie twee weken weer weg.
ik heb dat veel met warm water en een washandje zuiver gemaakt na twee weken werd dat weer beter, maar mij dochtertje had een kleiner oogje over de hele dag en als ze sliep en ze werd wakker ging dat oogje ook iets minder snel open vanwege dat het plakte.
Nou verder wens ik jou nog heel veel plezier boven op die wolken geniet ervan.

Hallo mama-snoekie,

Over dat oogje, mijn baby, Duncan heeft dat dus ook al vanaf dat hij geboren is.
iet altijd maar als hij moe word of gehuild heeft dan is idd 1 oogje dichter dan de ander, kan geen kwaad, en het is geen lui oogje.
Ik ben ervoor naar de dokter geweest en die zei dat het gewoon n wat slapper ooglid is en dat het gewoon nog kan bij trekken zeg maar. Duncan is nu 8 mnd en heeft het dus nog, maar omdat hij bij de kinderarts moest komen hebben we dat daar nogn keer gevraagd en hetzelfde antw. gekregen, dus ja, hoop maar dat het "normaal"word.
Wij zijn bij de kinderarts geweest omdat Duncan "schaamhaartjes"heeft, heeft hier iemand daar wat over/ gehoord/gelezen/meegemaakt?
En dan heb ik het niet over die hele kleine dons achtige witte haartjes die ze over hun hele lichaampje hebben, maar echt schaamhaartjes bij n baby....? Hij kreeg ze nl toen hij 3 mnd oud was, zomaarn paar witte, en tot z`n 6e mnd iets meer en iets donkerder, dus kan iemand mij daar iets over vertellen>?
Groetjes Elma

Hoi,

Gefeliciteerd met de kleine!
Gaat het verder allemaal goed?
Ik ben zelf met kleine ogen geboren, maar niet door verdrukking in de buik.
Ben 2 keer geopereerd en dit heeft niet veel geholpen.
Maar kan er gelukkig goed mee zien!

Het oogje van jouw kleie meisje trekt misschien wel weer bij. Zou me er niet te veel zorgen over maken.
Mocht het echt niet veranderen neem dan contakt op met je huisarts.

Houd je ons op de hoogte!

Geniet maar van de kraamtijd en laat je lekker in de watten leggen, want voor je het weet is het voorbij en mag je alles zelf weer doen.

Groetjes lisan.

Noa had dit ook. Mij hadden ze hetzelfde verteld als jou, dat het vanzelf over zou gaan. En nu zie ik er idd niets meer van. Heeft wel langer geduurd dan een paar weken. Het werd altijd minder en minder en op een paar maand was het helemaal weg.

Lilypie Vierde Ticker

Mijn zoontje had het ook, echter heb ik me er nooit zorgen over gemaakt.
De eerste dagen na zijn geboorte had hij zijn rechter oogje altijd dicht en het linker op een kiertje.
Na een tijdje was het weg maar was zijn rechter oogje nog wel kleiner dan de linker en nu is hij 1bijna 10 maanden en zie ik het of en toe nog.
Als hij lacht en zijn oogjes knijpen samen of als hij een beetje moe wordt.
Bijna geen een mens heeft een symetrisch gezicht.
Ik heb het zelf ook een klein beetje, met name als ik lach knijpt mijn ene oog meer dicht dan het andere.
Vorige keer toen Dion 9 maanden was doen ze een standaard test op het CB en hij heeft geen lui oogje hoor, hij kijkt niet scheel of draait niet weg met dat oogje als hij moe is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Geniet lekker van je kraamtijd, maak je hier maar geen zorgen om het komt vast en zeker goed.

Dankjewel voor jullei reacties, dat stelt me wel gerust!
Ik denk dat het ook wel weg gaat trekken, want het is al weer ietsje minder!
Volgende week komt er iemand van het CB voor een intake gesprek, en dan zal ik het eens vragen. Naar een dokter gaan kan altijd nog, want ze heeft er ook geen last van, en er komt ook geen troep uit het oogje.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers