Klein onderzoekje: peuters in de supermarkt?

Lieve (groot)ouders, voogden, en andere volwassenen,
Ik ben Vivian, studente aan de TU Delft. Voor mijn studie Industrieel Ontwerpen ben ik op bezig met een onderzoek naar het gedrag van peuters in de supermarkt. Ik wil uiteindelijk een educatief speeltje ontwerpen wat voor hen het boodschappen doen leuker en leerzamer maakt, en wat voor u als volwassenen het letten op uw kind als hij of zij “losloopt” minder zorgelijk maakt.

Zou ik in het kader van dit onderzoek, aan ouders met een of meer peuters in de leeftijd van 2 of 3 jaar een oproep mogen doen tot het invullen van een kleine enquete die ik heb gemaakt?

De enquete kunt u hier vinden:
http://www.onderzoekdoen.nl/onderzoek.php?f=3833

Ontzettend bedankt!!

Zo’n spelletje bestaat al. Albert Heijn heeft computers voor peuters in de winkels. Zit bijv. spelletje op die computer over de verschillende soorten afval.

Groetekes, Sje

Hallo Sje, dankjewel voor je reactie!
Het klopt inderdaad dat er een dergelijk spel bestaat.
Mijn taak is echter om iets te ontwikkelen waarbij het kind zich zelf bezig houdt met het doen van de boodschappen, en dus niet voor een tv of computer gaat zitten maar met zijn of haar ouder mee de winkel in gaat.
Een andere iets inslag dus, en dan merk ik vanzelf of daar behoefte aan is!

Groetjes,
vivian

Ah, ik snap het. En mini-boodschappenkarretjes waar wij vroeger zo gelukkig mee waren, die voldoen dus tegenwoordig blijkbaar niet meer voor die kleine moppen.

Groetekes, Sje

Huh hadden ze in jou tijd mini boodschappen karretjes Sje?? Toen ik klein was had ik die niet, liep ik dat grote kolos van me moeder voort te duwen als ik er niet in zat

Groetjes,

Michèle

Ik weet eigenlijk niet of ze die toen al hadden. Ik ben 40. Geen idee!

Groetekes, Sje

ik 29 en ik had ze niet hoor

Groetjes,

Michèle

Hm, is het toch van na mijn tijd.
Kun je nagaan, wij hadden dus helemaal niks toen we met mama boodschappen gingen doen in onze jeugd! Ja, ruzie maken wie van ons in de kar mocht! Haha!

Groetekes, Sje

Ik ga overigens de enquete niet invullen. Ik doe zelden boodschappen met mijn kindjes erbij dus ik heb helemaal geen praktijkervaringen. En als ze er wel bij zijn, blijven ze altijd keurig bij me in de buurt en zijn dolgelukkig met alleen zo’n mini-karretje. Dus ik ben geen goede hulp wat de enquete betreft.

Groetekes, Sje

Eh Morgan vraagt ook nog nergens om, ja om haar eten, maar dan had ik op een ander moment moeten gaan. Maar ik hoop van ganser harte dat er mamma’s zijn die het wel doen zodat als ik Morgan tegen die tijd een keer mee moet nemen ik haar niet voor een tvd vandaan moet slepen na het afrekenen

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik heb je onderzoek ingevuld, omdat mijn kinderen (3 en 1 jaar) altijd meegaan met boodschappen doen. Ze vinden het een leuk uitje. Mijn zoontje mag zelf boodschappen pakken wanneer ik dat zeg en in zijn eigen karretje doen. Dat vindt hij helemaal geweldig.
Ik heb verder nooit problemen met gezeur over snoepgoed ed. Dat komt omdat hij van het begin af weet dat ik hier niet aan toe geef. Meestal reageer ik met: ‘Lekker he, leg maar terug’. En dan legt hij het ook zonder zeuren terug.
Succes met je onderzoek,

Groetjes,

jantje

Hoi

Ik heb het ook ingevuld.
Ik heb niet het idee dat Nanik iets anders dan het kleine karretje nodig heeft en problemen heb ik eigenlijk ook nooit.

Ze krijgt meestal een banaan of een broodje ofzo en dan is het helemaal goed.

Bianca