Boetseerklei? Playdog klei? Een hamburgermachine of letters oid? Losse klei met vormpjes of juist andere accessoires?
Wat is beter? Wat is leuker? Waar spelen jullie kinderen mee?
Boetseerklei? Playdog klei? Een hamburgermachine of letters oid? Losse klei met vormpjes of juist andere accessoires?
Wat is beter? Wat is leuker? Waar spelen jullie kinderen mee?
Klei van het merk SES (heet het volgens mij) dat is klei wat niet uitdroogt ideaal. En ze gebruikt hierbij plastic bakvormpjes en messen enz.
Hier klei van de action, die gewoon regelmatig vervangen wordt, want alle kleuren gaan toch door elkaar. Seth heeft allerlei vormpjes en dingen waar hij de klei doorheen kan duwen en waar dan bijvoorbeeld sliertjes uit komen. Hij vermaakt zich kostelijk! De eigen fantasie helpt ook een eind.
Liefs, Anne
Aaron doet er 1 dag iets mee en dan ligt het hard te worden en kijkt ie er niet meer naar om…dus hier weer geen klei.
Gr, Danielle
quote:
Aaron doet er 1 dag iets mee en dan ligt het hard te worden en kijkt ie er niet meer naar om....dus hier weer geen klei.Gr, Danielle
Je kunt het natuurlijk ook gewoon weer opruimen
Wij hebben de playdough, en een grote ton vol vormpjes, mesjes, rollers en dat soort spul! Ideaal!
Ze heeft nu bijna 2 jaar klei, en ik heb 1 keer alles weg gedaan en nieuwe gehaald. Ik vind dus dat je er best lang mee toe kunt, als je het na gebruik weer opruimt!
Groetjes Manderijn.
Jasper heeft een poppin movie snacks kleipakket van play doth gekregen op zn verjaardag. Dat zag er op de doos super leuk uit, maar in praktijk vond ik het waardeloos, Jasper kan zelf de klei er niet eens door krijgen, en ook als ik probeer patatjes te vormen dan gaat dat erg lastig. Alleen de popcorn die is makkelijk te maken, maar voor de rest was ik er niet zo enthousiast over.
Hij heeft ook een ijscokar, die heeft hele aparte klei, heel zacht en fluffig (moon dough). Is voor hem makkelijker om te bewerken, maar geeft wel wat meer rommel, losse stukjes op de vloer…
Jasper is er denk ik ook net nog wat te jong voor, die wil gewoon wat kneden en snijden in de klei. De kleuren zijn dan ook in sneltempo door elkaar gekneed waardoor we na een middagje kleien hoofdzakelijk bruine klei overhouden!
Groetjes Carolien.
Hier hetzelfde verhaal als bij mama van Jasper…Aaron had die dingen waar je ijsjes mee kan maken…maar als je de klei daarin stopt moet (zelfs ik) je heel je gewicht erop zetten wil de klei door die kleine gaatjes eruit komen.
Op TV ziet het er echt super leuk uit en ijsjes die er uitzien om door een ringetje te halen maar in werkelijkheid lukt er niks van!
Ik had natuurlijk ook een doos wass alles in bewaard werd…liet het niet uitdrogen maar hij gaf/geeft er niks om om vaak te kleien.
Gr, Danielle
Toevallig hebben we vanmiddag weer eens zitten kleien,
de playdoth klei was nog heel mooi zacht.
Het enige dat we hebben gedaan is klei rollen en jasper in stukjes laten snijden. Ik maakte .b.v een diertje waarna jasper met zn kleimesje alles weer in kleine stukjes hakte, hij vond het geweldig en hij kon zich er deze keer ook heel lang mee vermaken!
Ik zou dus voor jasper een volgende keer gewoon losse klei met wat uitsteekvormpjes en plastic mesjes halen en geen hamburger/ijsmachines e.d.
Groetjes Carolien.