Kleertjes in slaapzak

Goh, ik heb altijd veel vragen zeg, handig dat ik die hier kan stellen!

Julia kan steeds beter slapen zonder bakerdoek. Vannacht heeft ze de hele nacht zonder doek geslapen, dus dat gaat de goede kant op. Nu heeft ze een slaapzakje aan met lange mouw, want ik vind haar handjes altijd zo koud aanvoelen en ik ben altijd bang dat ze het te koud heeft (ben zelf een koukleum). Ik laat haar kleertjes gewoon aan als ze in de slaapzak gaat, want ik denk dat het niet praktisch is om Julia steeds aan- en uit te kleden toch? Of doen jullie dat wel? Doen jullie dan een pyjama aan? Vandaag had ze een katoenen broekpakje aan dat best wel warm is. Ze lag dus wel te zweten had ik het idee (onze verwarming staat altijd op 22 voor mij!) en dan lag ze ook nog in de slaapzak. Wat zouden jullie me adviseren? Een slaapzak zonder mouwen kopen (is dat niet te koud dan?) of alle kleding uitdoen en alleen een rompertje aan laten? Of misschien iets anders? Ik wil dat ze het behaaglijk warm heeft, maar niet dat ze zowat stikt van de warmte!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

die twee van mij hebben een slaapzakje aan zonder mouwen en dan alleen het truitje aan.
broekje en sokjes uit.
koude handjes hebben die van mij ook wel als het nekje maar warm is dan is het goed.
wat voor deken of laken heb je dan??

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

Morgan is ook zo’n koukleum net als mamma (ha ha ha onze meiden zullen niet hetzelfde hebben) maar ik doe Morgan een pyjama aan. Gewoon zo;n simpel dun ding van de zeeman. Een boxpakje noemen ze dat geloof ik. En een romper. En ze heeft een slaapzak met lange mouwen. En we zijn begonnen met een lakentje, maar inmiddels heeft ze een laken en een dubbele deken want ze had dus wel een koudere nek dan normaal en ze werd steeds wakker 's nachts. Nu niet meer. En mocht ze het nu nog koud krijgen kan ze een kruikje krijgen, maar dat is nog niet nodig geweest. Op de dag heeft ze wel een slaapzak zonder mouwen aan en haar kleren maar dan staat de verwarming aan en krijgt ze ook heen deken en zo. Op de creche weer wel maar daar slaapt ze ook in een koelere ruimte. Gewoon even uit proberen wat prettig is voor haar. Je voelt snel genoeg of ze het te koud heeft of niet. Enne koude handen hebben ze altijd. Mij is in het ziekenhuis geleerd dat de handen koud zijn omdat daar op warmte bespaard wordt om ze organen warm te houden. Wat al gezegd is als de nek maar warm is en dat is zo gechecked. Is dat niet zo dan gewoon kijken wat ze nodig heeft aan extra over de slaapzak.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Koude handjes zegt niks over hoe koud je kindje het heeft. Ze hebben zo ongeveer allemaal koude handjes 's nachts. Nekje in de gaten houden en als dat lekker warm is, is het goed.

Overdag met kleertjes aan deed ik niet, ik kleedde ze uit tot ze alleen rompertje en shirtje nog aan hadden en dan kregen ze er in de winter bijv. wel een pyjamabroekje bij aan. 's Nachts wel nachtkleding in plaats van gewone kleren.

Het lijkt of die kleine moppen het koud hebben met alleen zo’n slaapzak, maar dat valt reuze mee. Probeer je kindje dus niet extra warm in die slaapzak te leggen. Als zo’n kleintje het te warm krijgt, kan het oververhit raken en buiten bewustzijn raken.

Je kunt je kindje dus beter koeler in die slaapzak wegleggen. Als ze het koud krijgen melden ze zich vanzelf en kun je altijd nog een extra laagje toevoegen. Als ze het te warm krijgen melden ze zich niet automatisch.

Moet de verwarming echt op 22? Veel te warm voor een slaapkamer. 18 graden wordt aangeraden voor die kleintjes.

Groetekes, Sje

Noa ligt hier in een combisleeper ( zonder dekentjes of lakentjes eroverheen). Overdag trek ik haar broekje en maillot of sokken uit en leg haar dus alleen in haar shirtje in bed. 's Avonds als ze gaat slapen voor de nacht, zeg maar, trek ik haar wel een pyjamaatje aan. Gewoon een dunne katoenen. Dit omdat dat ook bij ons avondritueel hoort ( laatste fles, pyjama aan, tandenpoetsen etc.).
De ideale temperatuur voor de babykamer ligt idd tussen de 16 en 18 graden. Ze heeft dan ook wel eens koude handjes maar dat lijkt haar niet te storen. Ze slaapt juist beter als het wat frisser is dan als het te warm is op haar kamer.

Bij ons is het ook 18 graden. Beter een extra dekentje dan een te droge kamer. Verwarming droogt uit en droge lucht is ook niks voor ze.

Groetjes,

Michèle

na het inbakeren hier is ons zoontje in een slaapzakje gaan slapen zonder mouwen (hema) … en heeft een lakentje en 2 dekentjes over zich heen… verder krijgt hij altijd een pyama aan voor de nacht! overdag zijn kleren (behalve broek en sokken want ze moeten warmte ook kwijt kunnen) …

als we zijn pyama aan doen masseren we hem altijd nog even …

hij heeft vaak koude handjes maar warm nekje en slaapt verder prima!! dus dat zegt genoeg denk…

fijn dat het inbakeren afbouwen goed gaat!!

Quinty ligt ook in een slaapzak met mouwen. Ze ligt er met een dun shirtje en broekje in. 's nachts heeft ze er een malliotje bij onder aan. Verwarming staat nooit hoger dan 18 graden, dat is warm genoeg hoor! Die warme droge lucht is volgens niet echt prettig om in te slapen. Ik wil het zelf ook nooit te warm hebben op de slaapkamer, ik ben juist geen kou kleum

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Overdag ligt Hylke alleen in zijn rompertje in bed, lekker onder de deken.

's nachts heeft hij zijn pyama (lange mouwen) aan, en een slaapzak (flanel, niet al te dik) zonder mouwen.
En zo onder de deken.

Die kinders hebben het niet snel koud hoor!
En als ze het wel koud hebben geven ze dat wel aan.

Probeer Julia niet zo’n koukleum te maken als je zelf bent

M.

Dank je wel allemaal! Overigens is het beneden bij ons 22 graden. Wij hebben een oud huis en boven is het veel kouder. Bij Julia is het meestal 17 graden zoiets, dat geeft de babyfoon aan. Als het te warm wordt, gaat dat ding piepen. Boven is het dus eerder koud dan warm, Julia heeft het dan ook vaak beneden warm als ze even in haar slaapzak in de box ligt. Ik trek haar broekje wel altijd uit in de slaapzak en als ze zo’n broekpakje aan heeft, is het misschien een idee om een slaapzak zonder mouwen aan te doen. Ik moet die dan wel nog even gaan halen, net als een paar kleine pyjamaatjes, die zijn altijd handig. Misschien straks eens even kijken bij de Wibra, die hebben ze vast!

Inderdaad voelt haar nekje meestal warm tot heet aan, dus koud zal ze het niet hebben. Ik vond het verhaal van Sje wel eng, dat ze zich bij hitte niet melden, dus ik ga er extra goed op letten. Stel je toch voor dat er iets gebeurt met ons mopje, ik moet er niet aan denken!

Trotse mama

Wat niet mijn bedoeling om paniek te zaaien hoor. Wilde alleen maar aangeven waarom ze beter te koud dan te warm kunnen liggen.

Groetekes, Sje

quote:
Dank je wel allemaal! Overigens is het beneden bij ons 22 graden. Wij hebben een oud huis en boven is het veel kouder. Bij Julia is het meestal 17 graden zoiets, dat geeft de babyfoon aan. Als het te warm wordt, gaat dat ding piepen. Boven is het dus eerder koud dan warm, Julia heeft het dan ook vaak beneden warm als ze even in haar slaapzak in de box ligt. Ik trek haar broekje wel altijd uit in de slaapzak en als ze zo'n broekpakje aan heeft, is het misschien een idee om een slaapzak zonder mouwen aan te doen. Ik moet die dan wel nog even gaan halen, net als een paar kleine pyjamaatjes, die zijn altijd handig. Misschien straks eens even kijken bij de Wibra, die hebben ze vast!

Inderdaad voelt haar nekje meestal warm tot heet aan, dus koud zal ze het niet hebben. Ik vond het verhaal van Sje wel eng, dat ze zich bij hitte niet melden, dus ik ga er extra goed op letten. Stel je toch voor dat er iets gebeurt met ons mopje, ik moet er niet aan denken!

Trotse mama

Dan moet je haar echt veel minder aantrekken!

Echt hoor, ze zal het niet te snel koud hebben. Zowel dan meldt ze zich wel.

17 graden is warm zat voor de slaapkamer.

M.

Moet je even bij de Zeeman kijken Rainbow. Daar heb ik ze ook vandaan en daar kosten ze geen drol. Ze zijn heel leuk en niet te dik ook. Gewoon lekkere pyamatjes.

Groetjes,

Michèle

Klopt, de Zeeman heeft fijne pyjama’s en ze kosten ongeveer niks!

Groetekes, Sje