Kledingvraagje

Hallo allemaal,

Toch nog even een kledingvraagje, want als ik ergens aan twijfel is het dat wel weer.
Nu het weer wederom boven de 25 graden uitkomt en richting de 30 graden gaat, weet ik niet zo goed wat ik ons dochtertje aan moet doen. Het gaat dan vooral om de rompertjes. Dragen jullie kindjes onder hun "gewone kleertjes"bij deze temperaturen ook nog rompertjes en zo ja zijn het dan bv de topjesrompers.

En wat dragen jullie kindjes met deze temperaturen in hun bedje. Het is nu 23 graden op haar slaapkamer en ze heeft een romper zonder mouwen aan een pyamatruitje lange mouw, broek en een winterslaapzak.
Vorig jaar was ze nog zo klein, maar moet je nu ook nog een laagje meer aan doen dan jezelf.
Ja de graadmeter is hun nekje, maar toch?

Twijfel twijfel

groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Hoihoi,
Overdag doen we Sylvie sowieso altijd een romper aan. Als het echt heel erg warm is, doen we namelijk de kleertjes uit en laten we haar lekker in haar romper rondlopen
'S nachts slaapt Sylvie op het moment alleen in een romper. En als ik haar 's ochtends uit bed haal heeft ze het NOG warm
Ze slaapt onder 1 deken en laken.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Morgan draagt geen rompers meer. Ze heeft een hempje en een boxertje aan en als het echt warm wordt dan alleen een boxertje. 's nachts nu nog een hemdje, en een nachthemd en dan een dunne slaapzak en der deken. Al hebben we die er vanmiddag uitgejast dus een overtrek erover.

Groetjes,

Michèle

s’nachts heeft rico een hempje aan zonder mouw uiteraard (geen romper meer) en een onderbroekje, soms een pyjama broek erbij omdat hij het anders s’ochtends koud krijgt maar die broek doe ik pas aan als ik ga slapen.
is een heel dun broekje overigens…
ehm…
overdag als hij thuis is loopt heeft hij gewoon een hempje en een tshirt aan en een onderbroek, verder niets.
of hij zit buiten in het badje dan heeft ie gewoon niets aan.
als we bij mensen op bezoek gaan gewoon ondergoed en sokken aan, een t- shirt en een korte of 3 kwart broek

Vandaag had Erik een t-shirt aan met een korte broek en daaronder alleen een boxer. Geen romper of hemdje. Anders wel een hemdje erbij, als het iets minder warm is. En in bed vanavond een zomerpyjama (korte mouwen en korte broek), met wederom alleen de boxer eronder. Het is 26 graden op z’n kamer. Hij heeft een dun dekbedje over, dat hij altijd afschopt met die temperatuur

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind een winterslaapzak ook een beetje raar nu nog. Colin heeft al ruim een maand een zomerslaapzak aan. Daaronder alleen een romper met lange mouw. Overdag als we thuis blijven ook alleen een romper en als we weggaan korte broek en tshirt.

22-12-2009 colin geboren

Hier 'snachts alleen een romper met korte mouw, en een dekbedje erover.
Winterslaapzak lijkt me nu écht veeel te warm hoor!!!

Overdag… tja het is vaak nog zo wisselend qua weer he?

Maar wat ik wel weer handig vind met een meisje: je kan een rokje of jurkje aandoen met 'smorgens een legging eronder, en wordt het in de middag warmer doe je gewoon de legging uit.
Ik vind het wel altijd nog een beetje eng om ze met blote schoudertjes te laten lopen als het erg warm is, dat vooral ivm verbranden - ook al smeer je goed in -, dus ik doe bij de kleine meid toch meestal nog wel iets met mouwtjes aan.

Eliza ligt smiddags als snachts met een onderbroek en hemd en een shirt met korte mouw een maatje groter zodat hij lekker los zit.
in haar bed ligt een dun dekentje die zelf ook over zich heen kan trekken en weg kan schoppen.

kijk gewoon naar je dochtertje, of ze zweet of koude armpjes heeft (wat haast niet kan met dit weer, haha).

Liefs Shirley

@Jeuly, ik vind ook eigenlijk wel dat je je kindje wel erg veel aangeeft in de nacht zeg!
Ik zou mezelf helemaal nat zweten! (winterslaapzak met deze temperaturen?)

Aaron heeft vannacht een boxer (zonder warme pamper) en een hempje aan en een zomerdekbed eroverheen gehad.
Zijn kamertemperatuur was gisteravond 27 graden. (was hier gister 28 graden overdag)

Hoe ga je zelf in bed liggen?
Ik kleed hem hetzelfde als wij zelf want ze voelen net zo goed de hitte.
Vannacht werd hij wakker van de hitte en heb ik zijn hempje uitgedaan en sliep ie weer verder.

Gr, Danielle

En ik vergeet nog wat:
Overdag heeft ie (onder de 23 graden een hempje en t shirt aan en bover de 22-23 garden alleen een shirtje…vaak zonder mouwtjes…gewoon zo’n hempjes achtig ding.
En een korte broek of 3 kwart broek…zeker geen spijkerbroen echt VEEEELLL te warm!

Gr, Danielle

Ja, daarom twijfelde ik ook al. Maar aangezien ze niet zweet ofzo dacht ik dat het wel kon. Zelf ben ik ook zo’n kou kleum.
Dank jullie wel voor de adviezen.

Gr, jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

mijn zoontje draagt nu ook nog rompers maar als het bloedheet is buiten dan laat ik de romper uit en qua wat je nu aan kan trekken.
kijk naar jezelf en trek aan wat je je zelf ook aan doet hoe klein ze ook zijn, ik lees dat je een winterslaapzak nog aan trekt bij je dochtertje die zou ik vervangen door een wat dunnere, want teveel zweten is ook niet echt goed