Ladies, jullie weten dat ik graag kleding voor Eva koop…en voor haar broertje. Voor hem heb ik genoeg setjes in 56, dus het is simpel: al het volgende wordt 62. Voor Eva ligt het alleen héél anders. Tot 80 kon ik alles zo kopen, maar nu gaat haar hele lijfje anders groeien en heeft ze verschillende maatjes boven en beneden. Ze heeft van broek 86 nodig straks (nu nog 80) en van boven 92. Maar…niet bij alle merken. Noppies moet 92 zijn, maar verder verzuipt ze zo’n beetje in maatjes 92. Dan zou je zeggen, dan koop je toch alles in 86? Maar zó makkelijk is het niet, want dan zit het vaak bij de mouwen nog maar net aan en ik wil wel dat ze er een tijdje mee kan doen…Ik moet echt alles vooraf passen en dat vind ik nou juist het probleem!
Soms is Eva er niet bij als ik de stad ben, dus ik ben afgelopen weken al vaak teruggegaan naar de winkel voor een 86 i.p.v. een 92 (ik heb niet zo’n goede kijk op wat haar past en wat niet). Soms gaat ze mee en passen we iets in de winkel, maar dan ren ik constant achter haar aan, terwijl één arm in een truitje hangt en één been in een rokje. Ze ‘vlucht’ en rent de winkel door! Het moet ook meteen ‘uittt’, want ze houdt niet van passen. Thuis passen is net zo’n drama. Laatst begon ze zo te huilen, dat er snot op haar truitje zat en ik het niet eens meer kón ruilen met goed fatsoen (heb het wel gedaan trouwens, haha, gewoon even afgewassen, weten zij veel!). On-line kopen hoef ik ook al niet te doen, want dat kost me te veel aan verzendkosten, omdat het risico te groot is dat het niet past!
Kortom: Eva heeft een rotmaat nu als het op shoppen en passen aan komt. Kopen jullie gewoon op de gok? En moeten jullie vaak iets ruilen/terugbrengen? Of ben ik de enige die geen idee heeft van de breedte van de heupjes van haar dochter (gisteren een rokje gekocht in 86, maar dat viel zo naar beneden)? Hoe winkelen jullie de kleertjes bij elkaar?
Groetjes Rainbow, trotse mama