Kleding kopen is een drama

Ladies, jullie weten dat ik graag kleding voor Eva koop…en voor haar broertje. Voor hem heb ik genoeg setjes in 56, dus het is simpel: al het volgende wordt 62. Voor Eva ligt het alleen héél anders. Tot 80 kon ik alles zo kopen, maar nu gaat haar hele lijfje anders groeien en heeft ze verschillende maatjes boven en beneden. Ze heeft van broek 86 nodig straks (nu nog 80) en van boven 92. Maar…niet bij alle merken. Noppies moet 92 zijn, maar verder verzuipt ze zo’n beetje in maatjes 92. Dan zou je zeggen, dan koop je toch alles in 86? Maar zó makkelijk is het niet, want dan zit het vaak bij de mouwen nog maar net aan en ik wil wel dat ze er een tijdje mee kan doen…Ik moet echt alles vooraf passen en dat vind ik nou juist het probleem!

Soms is Eva er niet bij als ik de stad ben, dus ik ben afgelopen weken al vaak teruggegaan naar de winkel voor een 86 i.p.v. een 92 (ik heb niet zo’n goede kijk op wat haar past en wat niet). Soms gaat ze mee en passen we iets in de winkel, maar dan ren ik constant achter haar aan, terwijl één arm in een truitje hangt en één been in een rokje. Ze ‘vlucht’ en rent de winkel door! Het moet ook meteen ‘uittt’, want ze houdt niet van passen. Thuis passen is net zo’n drama. Laatst begon ze zo te huilen, dat er snot op haar truitje zat en ik het niet eens meer kón ruilen met goed fatsoen (heb het wel gedaan trouwens, haha, gewoon even afgewassen, weten zij veel!). On-line kopen hoef ik ook al niet te doen, want dat kost me te veel aan verzendkosten, omdat het risico te groot is dat het niet past!

Kortom: Eva heeft een rotmaat nu als het op shoppen en passen aan komt. Kopen jullie gewoon op de gok? En moeten jullie vaak iets ruilen/terugbrengen? Of ben ik de enige die geen idee heeft van de breedte van de heupjes van haar dochter (gisteren een rokje gekocht in 86, maar dat viel zo naar beneden)? Hoe winkelen jullie de kleertjes bij elkaar?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Heb even kort gelezen hoe of wat… dus weet niet precies hoe je het doe. Maar zoals ik het doe is datgene meenemen de stad in wat meneer heel goed zit / of nog niet iets te ruim. En daarmee vergelijk ik dus de kleren die ik wil kopen. Zodoende weet ik of het goed is want die maten … pfft…

Wat ik nu vaak doe is online kopen … evt 2 maten van hetzelfde en thuis dus passen en retour wat niet goed is. Met 2 kindjes de stad in … niet zo gezellig

Hier blijven we een beetje bij dezelfde winkels kopen waardoor we weten dat het goed valt. Maar hier soms ook shirtjes waarvan de mouwen te lang zijn in 92 maar te kort in 86. Dan worden hier de mouwen gewoon omgeslagen voor een paar maandjes en opeens passen ze wel Broekjes worden hier ook altijd omgeslagen. En: we gebruiken de broekriem veeeeeeel en letten altijd op of er wel knoopsgaten elastiek in de taille zit. Want zonder koop ik ze niet meer. Meneer is overdag zonder luier en heeft dan dus geen kontje meer. Maar als we naar de stad gaan, gaat er wel een luierbroekje aan voor de zekerheid en zit de broek opeens strakker op zijn kontje. Dan is verstelbaar elastiek en een broekriem toch wel erg handig

En die tip van Mini Boy over twee maten bestellen en de verkeerde maat terugsturen passen wij hier ook toe. Ideaal!

Eva zal nog wel even anders blijven groeien. De verhoudingen komen steeds meer bij onze verhoudingen in de buurt

Succes

Bij morgan is het andersom. 92 boven zit goed en beneden gaat ze in sommige merken en winkels al naar 98 toe. Nou moet ik bekennen dat ik wel redelijk goed kan sschatten. Zo kijk ik per winkel weet ik dus bijvoorbeeld dat ze uit de hemabroek 92 geroeid is koop ik 98 maar was de zeemanbroek nog 86 ga ik nu naar 92. Overigens koop ik niet mee zomaar kleren, Ze moet eruit zijn en dan haal ik weer wat dingen dus dan is de oude maat echt te klein. Met de groeispurten die madame heeft is het zonde van mijn geld anders. Enne hier is het ook lang leven de riem, en bretels.

Groetjes,

Michèle

Kijk, dát zijn goede tips! Alleen is het wel als je bv wat bestelt via kleertjes.com, dat je een tegoedbon krijgt en dan zit je dus te kijken als je twee maatjes moet bestellen…Jammer vind ik dat! Zelf bestel ik inderdaad ook weleens twee maten en zo lang je iets gratis kunt retouren is dat prima. Bij die on-line winkel gaat dat helaas niet! Terwijl ik er graag koop!

Wij gebruiken ook véél de broekriem (ideaal, die riemen van de markt, ik zweer erbij) en het elastiek. Laatst kocht ik voor Eef een joggingbroekje, maar daar kon ze echt 3x in! Stond héél erg raar! Mouwen omrollen vind ik ook geen probleem en wij moeten een pijpje soms ook omrollen, maar als het dan goed past gaat dat prima. Alleen zie je dan vaak bij truitjes weer dat de mouwnaad half op het armpje hangt i.p.v. bij de schouder! Eef was goed gegroeid de laatste keer, maar er mogen nog best wat cm’s bij. Kan ze alles toch wat beter aan!

Tips heb ik niet voor je.

Ik heb Tim zijn kleding nog nooit in de winkel gepast, maar altijd thuis en dan zit het prima. Ik koop ook pas kleding als hij weer naar een grotere maat toegaat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Eh ja, maar ze kan niet meer in haar zomerjurkjes lopen natuurlijk. Kijk, spijkerbroekjes enzo kunnen nog mee, maar dat zomergoed zal toch echt vervangen moeten worden door vestjes enzo.

Wat je ook kan doen Rainbow is kijken of je toevallig jurkjes heb die je als overgooier kan gebruiken nog. Niet voor helemaal in de winter maar voor nu, dan gewoon of een lange mouwenromper en een legging eronder of een truitje met een legging, kunnen te toch nog even mee, doe ik ook met sommige dingen.

Groetjes,

Michèle

Wat ik vaak doe is een ledingstuk meenemen wat Rens goed past en dan neem ik het meestal ietsjes groter mee als dat hij nu aanheeft. Dan is het iets makkelijker om het wat op de groei te kopen maar loop je niet het risico dat het echt veel te groot/klein is.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Zaterdag had ze haar jumpsuit aan, die gave, maar deze keer met een shirtje eronder. Stond toch wel minder leuk! Maar ze heeft inderdaad wel bv een tuinjurkje dat prima mee kan in het najaar met truitje en legging. En gelukkig heeft ze ook blousjes en shirts met lange mouwen in de kast hangen, dus het is niet zo dat ze nu half naakt de straat op moet óf in hoogzomer kleding!

Bij mij is het makkelijk ze is van der eigen wel wat slankjes dus alles past wel van de zelfde maat alleen dat buikje van der zit soms in de weg koop altijd 92/104 die past ze meestal wel ik kan best goed gokken wat haar maatje is en met twijfel beetje voor houden en het komt goed want sommige maten bijv. 86 valt groot uit.
Met broeken wel ietsje kleinere maat met elastiek ze heeft zo’n klein kontje en heeft ze nog wel een pamper aan
Ze heeft een lang lijfje boven maar kort beentjes en een klein kontje.

Groetjes