Klamboe

Toen Joey nog een baby was had ik een hele leuke klamboe omz ijn bedje. Maar toen hij die in zijn bed begon te trekken er uit gehaald natuurlijk. Daarna bij Jessey gebruikt, en ook daar inmiddels weg gehaald omdat ze er aan begon te trekken.
Joey is inmiddels 22 maanden, mag ik hem bij hem wel weer ophangen dan? Of is dat nog steeds gevaarlijk?

Groetjes Anouk

Wij hebben inmiddels voor Eef weer een mooie klamboe gekocht! Het is een vierkanten die niet helemaal aan de grond komt. We wikkelen de zijkanten soms wel een beetje rondom haar bed, zodat ze er niet aan gaat trekken. Dat doet ze soms toch wel hoor, maar ze kan er niet in verstrikt raken. Je kunt de klamboe misschien aan de zijkanten een beetje vastzetten rondom het bedje? Bij ons gaat het goed verder. Of het 100% veilig is? Tja, wat is 100% veilig? Er kan altijd IETS gebeuren, maar wat ik al zei, Eva vindt de klamboe mooi en laat 'm eigenlijk best wel goed hangen.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh nou dan ga ik het gewoon proberen bij zijn middagslaapje, en mocht hij er mee gaan klieren dan kan ik hem alsnog weer weg halen. Het lijkt me wel leuk namelijk, want voor zijn verjaardag krijgt hij een bumba kamer, en die klamboe lijkt net op zo’n circustent! Hij is lime groen (net als zijn muren) met een rode schulprand (net als zijn tapijt) en dan gooi ik er een boel bumba assecoires in, en een bumba overtrek om zijn deken straks. (die heeft hij nu nog niet, maar aangezien hij de slaapzak telkens uit trekt is hij daar denk ik wel aan toe?)

Groetjes Anouk

o leuk! Noa heeft ook een Bumba kamer. Ook in dat groen. Ze vindt het helemaal geweldig om voor het slapengaan heel de kamer rond te gaan om naar alle figuurtjes te wijzen.

Ik heb net haar klamboe eraf gehaald omdat ze eraan begon te trekken en haar kennende ga ik hem nog niet direct moeten terughangen… Ik ga wachten tot het muggenseizoen van volgend jaar denk ik
Maar als je hem aan het bed kan vastmaken zou ik het ook nog eens proberen bij Joey.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Bij mij was die klamboe echt uit noodzaak. Noa krijgt van die verschrikkelijk grote opgezwollen bulten als de mugjes haar te pakken krijgen…
Zonder muggen zou bij mij dus ook geen klamboe hangen.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Tja wij hebben er ook een, hele mooie met bloemtjes er op geborduurt uit India, we hebben hier ook Klamboes als noodzaak om Malaria te voorkomen!

Als het echt voor de muggen is, kan je ook een hor voor het raam maken en een soort hor achtige gordijn voor de deur hangen… ben je van het probleem dat ze het in bed kunnen trekken af,… je hebt ook van die citroendingen die je in het stopcontact kan stoppen.

Persoonlijk vind ik een klamboe maar een stofnest ^^ en al dat stof dat dan op je kleine neerdwarelt, moet er zelf niet aan denken.

@ bakmama, hiihihih joddelen weet ik niet maar door de Quinine (malaria medicatie) ga je wel halicineren! En nee ik ben ook van mening dat een hor niet alles tegenhoud, en dat als er dan muggen binnen zitten je ze ook zo moeilijk kan vinden, als ik Jada naar bed breng kijk ik altijd nog even in het net! Gelukkig is het hier nu geen Malaria tijd, maar in Jan-April, zie ik op en dag minimaal 20 opnames voorbij komen, voornamelijk jonge kids!

Oohhh en wij hebben hier hybride muggen (hahahahahha) die worden door een citronella luchtje echt niet tegen gehouden, daar moet je een hoop chemicalieen en DEET voor gebruiken en om dat nu de rest van ons leven te doen?

De klamboe is hier echt voor de sier. Muggen zijn er maar weinig, en die paar zijn hier wel tegen te houden met zo’n piep-stekker.
Het si een echte babybed-klamboe, dus te kort om onder de poten vast te zetten. Maar ik probeer het gewoon, mocht het niet gaan dan gaat hij weer een tijdje de kast in

Groetjes Anouk

@ bakmama, kijk speciaal voor spul met DEET dat werkt wel, dat vinden muggen vreselijk, maar het is niet heel gezond, dus handen goed afwassen, verder zeggen ze hier; luchtige kleding aan met lange mouwen en lange broek, oohh en hier zweren ze ook bij een glaasje alcohol voor het slapen gaan, dan “zeggen ze” dat de muggen je bloed minder lekker vinden, maar of je nu al 2 dronken zonen wil hebben weet ik niet

Zou het echt zo kunnen zijn dat muggen iemand bloed niet lekker vinden? Ik gebruik bloedverdunners, net als mijn moeder en nog iemand die ik ken. Alledrie liggen wij 's nachts naast onze man, die helemaal lek geprikt word, en wij vrouwen met dun bloed worden overgeslagen!

Groetjes Anouk

@ mama-snoekie, geen idee hoor, maar dat is dus ook de ervaring hier! Kerel drinkt nog wel eens een biertje, als er dan toevallig een mug in het net zit heeft die altijd mij te pakken (ik drink bijna nooit) geen idee of het echt zo is? Dus weet het ook niet van die bloedverdunners, zou het niet medisch kunnen verklaren, wil iemand het proberen?

@Bakmama, ik reageerde met die hor niet op malawimamajada, maar op de gene die het topic opende…

In Nederland moet je het redelijk met een hor en wat citroen etc kunnen redden. Ik heb zelf een citroenplant in huis voor mijn raam staan en nooit last van muggen. Hoewel dat ook te maken heeft met de locatie waar je woont… Toen ik nog thuis tussen de weilanden woonde had ik regelmatig mijn gezicht eronder zitten, hoewel de plant toen nog een babietje was. ^^

Ik zou zelf het risico niet nemen met een klamboe, zelfs op de stof na, je stopt het vast onder de bedpoten en dan maar hopen dat het goed gaat en ze het alsnog niet los trekken, zich erin wikkelen etc. en dan heb ik het over als het niet pure noodzaak is zoals in Afrika!

safari- cola? nog nooit van gehoord! safari- orange wel. hm, eens proberen…

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker