Klam snoetje?

Hoi allemaal,

Mijn moppie heeft vandaag een paar keer een klam snoetje gehad. Een keer had ze het echt te warm in de auto, de druppeltjes stonden op haar neus ;( slechte mama! Maar net naar bed had ze weer een klam voorhoofdje terwijl ze niet warm aanvoelt. Komt dit nou door het benauwde weer? Hebben jullie kindjes dit ook? Het valt tevens op dat ze de afgelopen drie dagen veel meer slaapt dan normaal, opeens 's nachts wakker wordt, moe oogt, wel heel vrolijk is…sprongetje of tandjes? Dacht nl. iets in haar onderkaakje te zien maar volgens hubbie zie ik ze vliegen, hihi!

groetjes,

Wendy

Ik denk dat het door het weer komt.

Door die warme week die we gehad hebben, is je eigen inwendige thermostaat anders afgesteld. Je lichaam probeert de eigen temperatuur te regelen afgesteld op de omgevingstemperatuur.

En als het dan weer eens een dagje wat koeler is net als vandaag, is die thermostaat in je lichaam niet meteen weer aangepast. Daar gaat een paar dagen of soms nog langer overheen.

Wat sprongetje betreft, kan goed dat ze daar last van heeft: de sprong tussen week 28,5 en 30,5!

Groetekes, Sje

Hier was het juist heel warm vandaag, en benauwd juist niet koeler eigenlijk. Dus qua tandjes zeg je nee daar worden ze niet warmer van? Ok.

Ik duik meteen mijn “oei ik groei in”, dank je!

Hoe denk jij eigenlijk over het laten zitten verhaal van hieronder als ervaren mama?
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 08 Jun 2010 19:55:52

Ja, tuurlijk worden ze wel warmer van tandjes. Bij het doorkomen van tandjes hebben vrijwel alle kindjes verhoging en soms zelfs koorts. Dus het kan net zo goed van de tandjes komen.

Groetekes, Sje

Welk laten zitten-verhaal bedoel je? Dat topic over laten zitten?

Groetekes, Sje

hier ook de hele tijd natte haartjes. Komt door het weer, hoor! Ik zweet me zelf ook kapot

IK ga iedere dag even met hem in een koel bad en spons hem af en toe even af.

22-12-2009 colin geboren

Ik denk dat ik weet wat er is. Ik ging haar net nog even voeden boven want ze kon de slaap niet vatten. Ze was gewoon van temp maar toen tijdens het voeden voelde ik aan haar voorhoofdje en die werd almaar klammer. Dus het heeft met het drinken te maken en de omgevingstemp. waarschijnlijk. En wat Sje al zei haar thermostaatje moet zich weer opnieuw instellen…

groetjes,
Wendy