Hoi,
Mijn dochtertje van drie maanden heeft vanaf haar geboorte heel veel gehuild. Ze groeide slecht, spuugde veel, was winderig en haar ontlasting was knetterhard.
Met 6 weken was er reflux bij haar geconstateerd. Daarvoor kreeg ze nutrilon AR. Dit ging beter, althans de voeding bleef er beter in. Het huilen bleef echter, evenals de winderigheid en de harde ontlasting.
Omdat ik eczeem heb en mijn man een huisstofmijtallergie dachten we aan koemelkallergie, de kans is dan groot dat ze een allergie heeft.
Zodoende zijn we vier weken geleden begonnen met Pepti. Dit ging super. Een uur na de eerste fles was haar ontlasting weer normaal en twee dagen erna huilde ze praktisch niet meer en sliep veel meer. Voorheen 1,5 uur overdag, nu zo’n 5 uur overdag. Sinds vandaag zijn we begonnen met een eliminatie-provocatie test.
De afgelopen drie flessen heeft ze 2/3 pepti en 1/3 standaard gehad. Vooralsnog merken we geen veranderingen. Uiteraard wachten we de komende dagen nog even af.
Maar wat ik mij dus afvroeg is waarom is er zo’n duidelijk verschil in wel of geen pepti gebruiken? En waarom reageert ze nu dus nog niet op de koemelk? Het was in mijn ogen logisch geweest als dat wel het geval was. Want waarom heeft ze dan die eerste tien weken zo vreselijk gehuild? Toen merkte ik na de eerste fles pepti al verschil, nu na 3 flessen met 1/3e standaard nog niks.
Is er iemand die daar ervaring of een verklaring voor heeft?
Groetjes!
Groetjes Desiree
Gewijzigd door - Demia op 15 Dec 2009 12:45:54