Klacht RIVM nav informatievoorziening PNEU vaccinatie


#1

Ik hoorde gisteren ook dit bericht en heb met CB gebeld.
Mijn zoontje Jimmy heeft vorige week ook zijn PNEU enting gehad.
Ik kreeg het advies omhet RIVM te bellen met de vraag of Jimmy een enting had gehad met hetzelfde batchnummer als dat waar die babytjes van zijn overleden.

Uiteraard maakte ik mij meteen zorgen, maar ik was ook erg verontwaardigd over de manier van handelen van zowel het CB als van het RIVM.
Ik kreeg te horen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, want de partij was uit de handel genomen…
Ja lekker is dat, want mijn Jimmy heeft hem ondertussen al wel gehad.
Schijnbaar is het al ruim twee weken bekend dat deze babytjes zijn overleden.
In mijn ogen had het RIVM een brief uit moeten doen naar de ouders van  alle kindjes die gevaccineerd zijn met dit batchnummer met de mededeling om alert te zijn op ziekteverschijnselen. Ik begrijp dat ze hier onrust mee creeeren, maar dat doen ze nu ook en nu is het te laat.
Gelukkig is Jimmy nog niet ziek geworden van de vaccinatie, maar ik moet er niet aan denken dat hij dat wel was geworden, ik van niets wist, en vervolgens met een paracetamolletje naar huis was gestuurd door de huisarts.
Mijn reactie zou uiteraard anders zijn geweest als ik deze informatie gekregen had.
Om dit in de toekomst te proberen te voorkomen ga ik nu een officiele klacht doen bij het RIVM en dan wel specifiek op de informatievoorziening.
Het moet niet kunnen dat ik, door zelf te bellen, er achter kom dat mijn kindje een vaccinatie heeft gekregen waar drie babytjes nadien van zijn overleden.
De onderzoeksresultaten zijn nog niet bekend en zodoende vind ik dat zij achter zijn gebleven in de informatievoorziening. Ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat er niet nog meer kindjes gaan overlijden die geprikt zijn met dit vaccin.
Ik vind daarom ook dat het RIVM een enorm risico gelopen heeft door af te wachten. Met mensenlevens speel je niet in mijn ogen.
Dus… Ben je het hiermee eens en vind je dat het RIVM in gebreke is gebleven… Doe dan ook een schriftelijke klacht bij het RIVM. De procedure staat op hun site.