Klaarwakker rond half 5 / 5 uur

Hij is bijna altijd erg moe rond half 7 en valt heel vaak tijdens het drinken van de fles al in slaap. Dus hem langer wakker houden is lastig! Maar als hij niet zou slapen, dus wakker houden? Waarschijnlijk houdt hij dat dan ook niet zo lang vol, denk ik! Gisteren toevallig een keer dat het zo uitkwam dat hij om half 8 sliep en hem om 23.15 uur de laatste fles gegeven. Heeft niets uitgemaakt, was gewoon hetzelfde tijdstip wakker helaas…

Hoi Iris,

Ik ben inmiddels gestopt met de fles van 23.00 uur maar geef nog wel 5 voedingen. Rond 19.00 uur krijgen Coen en Evie hun laatste fles, met 2 schepjes Rijstebloem. Daarna lekker slapen en ik zie wel hoe laat ze komen. Dit is meestal tussen 04.00 uur en 07.00 uur. De ene keer dus wat vroeger en de andere keer wat later.

Op het tijdstip dat ze dan komen geef ik een volledige fles en ik reken dit dan als eerste fles. Dan direct weer op bed en ik zie wel weer hoe laat ze wakker worden voor de 2e fles. Daarna reken ik het uit tot aan 19.00 uur hoe laat ze de flessen over de rest van de dag nog moeten hebben en meestal klopt dit redelijk met het tijdstip dat ze zelf aangeven weer honger te hebben.

Rond 23.00 uur moesten we ze toch altijd uit een diepe slaap halen en dat vind ik zonde. Ik merkte dat als ik ze wel wakker maakte ze ook rustig om 04.00 uur weer kwamen dus dan kan ik ze beter laten liggen.

Ik ga ervan uit dat ze steeds later komen en over een tijdje naar 4 flessen kunnen die dan weer wat voller zijn.

Gewoon geduld hebben denk ik, hij zal niet direct als je de fles van 23.00 uur laat vallen tot de volgende ochtend slapen, maar ik merk hier dat het steeds beter gaat en dat ze langer doorslapen.

je kunt inderdaad beter de laatste fles van 23.00 uur laten vallen dan. mijne heeft dat al met 3 maanden gedaan omdat ik hem ook uit zijn diepe slaap haalde en hij zijn fles niet helemaal leeg dronk. en de cb had mij juist groen licht gegeven om naar 4 flessen te gaan. de nacht sliep hij nog niet door werd elke nacht om 03.00 uur wakker nog steeds trouwens nu hij 4 maanden en 2 weken oud is. dus zo gek is het nog niet dat ze niet doorslapen. je moet je er gewoon bij neerleggen. het komt heus wel een keer goed. die rijstebloem heb ik ook geprobeerd kreeg hij alleen maar last van nu ermee gekapt. hij doet het veel beter zonder die rijstebloem. het is ook zo zwaar waardoor ze juist vaker wakker worden. gewoon laten komen wanneer ze honger hebben en als het te vroeg is gewoon even rekken met een speen. ik heb soms toch nog 5 flessen proberen te geven maar dan laat hij overdag zoveel staan dat ik denk dat het toch teveel is voor hem. sterkte ermee en laat het maar weten als het helemaal goed gaat ik denk dat je jezelf gelukkig moet prijzen (ik ook trouwens) dat ze het verder hartstikke goed doen! jammer dan als we in de nacht lopen te spoken hahahah als je kleine het verder maar goed doet!

Even een update van vannacht!

Om 4.15 uur kunnen rekken met een speentje, tot 4.45 uur. Toen weer kunnen rekken met een speentje tot 5.15 uur. Toen was hij erg onrustig, ogen wijd open, heel beweeglijk, dus eigenlijk niets mee te beginnen met een speentje! We hebben 'm daarvoor wel even laten liggen huilen, maar uiteindelijk ging hij best hard huilen (en ik kan hem dan niet laten liggen). Om 5.15 uur hebben we een flesjes van 90 ml water met 2 schepjes gegeven. Daarna weer terug in bedje gelegd en toen heeft hij weer geslapen tot 6.45 uur. Dus op zich niet eens zo’n heeeeele slechte nacht, alhoewel ik wel iemand ben die niet goed meer kan slapen als hij eenmaal wakker is geweest. Val niet gelijk in slaap (mijn vriend wel, ben heel jaloers op, hahaha), daarom maar compenseren door vroeg in de avond te gaan slapen (mijn vriend doet de half 11 voeding).

Het is voor mij prettig om de eerste fles om 7 uur te geven, omdat ik drie dagen in de week werk, waarvan hij twee dagen naar mijn ouders toegaat. Ik moet hem dan dus brengen. Als hij dan nog zou liggen te slapen, is dat niet handig en voor hem ook niet fijn, denk ik! Vandaar dat ik hem nog niet om 5 uur een volledige fles wil geven. Probeer hem toch zoveel mogelijk te rekken naar 7 uur. De fles van half 11 laten vervallen zou dus wel kunnen, maar dan heb ik grote kans dat ik hem 's nachts een grote fles aan het geven ben.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Maar wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die met dit “probleem” kampt!

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem hier met Neeltje. Ze sliep even door en daarna opeens ook weer steeds om 4 of 5 uur wakker. Ook ik zit op 5 voedingen dus zit dan ook te rommelen met de voedingen. Ik was vrijdag op het CB met Neeltje en de arts zei “laat haar anders maar even huilen hoor ze moet gewoon zonder nachtvoeding kunnen en anders gaat ze eer aan wennen en dat wil je niet”.
Vanmorgen werd ze 05.15 wakker en heeft mijn vriend haar speen gegeven. Toen werd ze 0600 uur wakker en hebben we haar even laten mopperen ( niet echt hard huilen) en toen viel ze weer in slaap tot 0630dus toen voeding gegeven. Al met al denk ik dat wel dat die arts gelijk heeft, ze moeten op een gegeven moment ook niet wennen aan een nachtvoeding. Maar ben ook erg benieuwd hoe het komende nacht zal gaan…

Lilypie First Birthday tickers

Soms lijkt het gewoon alsof hij alleen kan gaan slapen na wat gedronken te hebben. Speen is op een gegeven moment niet voldoende, dan is hij zo druk en huilende. Rondlopen heeft ook geen zin, want dan blijft hij ook gewoon wakker. Hij gaat wel rond half 7 al naar bed, voeding om half 11 (is dan amper wakker), dus op zich maakt hij wel heel wat uurtjes achter elkaar, alleen niet op een voor ons fijn moment! Daarom dacht ik dat het misschien beter was om hem wat langer op te houden 's avonds, maar dat lukt dus weer niet omdat hij moe is rond half 7 en meestal gelijk in slaap valt.

Tja, laten huilen hebben we vannacht ook beetje gedaan, maar op een gegeven moment gaan we toch naar hem toe…

Nou ja, het is te hopen dat hij binnenkort langer slaapt. Ik moet woensdag naar het CB en zal dit toch ook eens gaan aankaarten!

Hoi hoi,

Hier een moeder met hetzelfde probleem…
Onze jongen krijgt rond 7 uur (als we het zolang kunnen rekken) zn laatste fles sinds een week of anderhalf. Hij was 's nachts altijd rond 4.00 uur wakker, toen hij zn laatste fles om 23.00 uur kreeg. En vaak moesten we hem voor die laatste fles wakker maken. Sinds twee weken laten we hem liggen, als hij echt wakker wordt geven we hem een flesje, maar anders laten we hem liggen. Hij was de eerste week rond 3 uur wakker, later werd dat 4 uur maar de afgelopen nachten was het 5.00/5.30. Langzaamaan gaat het beter. Wij geven hem dan maar zn eerste flesje, 180 cc met 6 schepjes. Met minder is hij echt niet tevreden… We rekken de andere voedingen dan maar een beetje…

Succes ermee…
Nicole

[/url]

zelfde tip heb ik ook van de cb gehad. gewoon laten huilen. maar dat gaat dus niet als mijn man naar werk moet! dus nu heb ik bedacht om het in de weekend te proberen. misschien helpt het wel. juist doordat ik zo vaak naar hem toe loop om de speen te geven denkt hij waarschijnlijk speen kan je wel geven dus een fles ook!!! vanmorgen hield hij het voor het eerst niet vol tot 06.30 uur! hij wilde perse om 5.30 drinken. zo erg was hij aan het huilen speen spuugde hij eruit…ik denk dat het gewoon een fase is en dat ze het over een maandje echt wel beter doen als we maar consequent blijven.

want zoals jullie merken hebben we de rest van de dag geen problemen! het is alleen de nacht dus waarom zeuren nou nog even volhouden en dan weet ik zeker dat ze het in de nacht ook goed gaan doen! yeahhhhhhhh met zn allen tegenaan kom op dames hahahahahaa

Ha dames!

Weer een nacht voorbij!

Gisteravond een-na-laatste fles van 210 ml water en 7 scheppen gegeven, daarna gelijk slapen, om 22.30 een fles van 180 ml met 6 scheppen en 3 schepjes rijstebloem, daarna gelijk slapen tot een uur of half 5. We hebben hem toen dus laten huilen! Helemaal niets voor ons, maar we wilden het deze keer 10 minuten volhouden. Het was ook geen krijsen wat hij deed, maar minder hard, gelukkig! Na 10 minuten was het ineens stil, een wonder! We zijn ons bed dus niet uitgeweest. Ik heb daarna niet echt lekker meer geslapen, omdat ik het niet kon geloven! Tegen 6 uur was het weer raak, maar rond 6.15 uur heb ik hem er maar uitgehaald, schone luier aan, schone kleertjes, bij papa in bed gelegd en toen begon hij pas echt te huilen dat hij honger had. Dus om 6.30 uur de fles! Vind dat toch een heeeeeeeeeeeeele goede nacht geweest! Hopelijk vannacht weer, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat elke nacht anders is.

Hoezo heb ik hem nu wel laten huilen? Ik las gisteren op internet (www.babyslaapgids.nl) dat kinderen wennen aan het feit dat ze aandacht krijgen 's nachts, dat ze opgepakt worden of een flesje/speentje krijgen. Nu snap ik dat natuurlijk ook wel, maar een kind de hele tijd laten huilen is niet aan mij besteed. Daarom had ik 10 minuten in gedachten en daarna zou ik dan wel gaan kijken (en waarschijnlijk weer een flesje geven ). Maar was dus vannacht helemaal niet nodig. Betekent dus ook dat hij helemaal geen honger heeft/had, maar dat het inderdaad gewenning is. Wakker worden en dan vanzelf weer inslapen, zonder hulpmiddelen als een speentje, een flesje, wiegen, etc., dat is een hele kunst en dat moeten sommige kindjes even onder de knie krijgen!

Nou ja, kortom, ik mag vannacht niet klagen! Feit is nu wel dat hij daarnet, om 8.00 uur, al lag te slapen in de maxi-cosi (moest hem bij mijn ouders brengen, oppasdag). Mag ook eigenlijk niet, kindjes moeten wakker in bed gelegd worden (ook gelezen op die website en ook al eerder ergens). Ach…

Hoi Iris,
Fijn hoor dat de nacht goed ging. Hier ook weer een goede nacht, gelukkig . En met goed bedoel ik geen nachtvoeding! Neeltje ook gisteren 2300 laatste fles 180+6 en vannacht 0300 uur huilen. Toen een speentje gegeven en doorgeslapen tot 0630 uur! Wij willen nu ook echt proberen om op zijn vroegst 0600 uur de eerste fles te geven en liever iets later, dus daarvoor of even speentje geven of even laten huilen ( zo lang het niet te gek wordt natuurlijk ik laat haar niet overstuur worden dat vind ik zielig). Want dan kom je toch wel zo ongeveer uit met 5 flessen. Maar goed ik heb goede hoop dat het nu goed zal blijven gaan ! Grappig he we zitten in hetzelfde schuitje. En wat betreft kindjes wakker in bed leggen; dat is geen wet van meden en perzen, joh, soms komt het gewoon een keer anders uit en dat is heus niet erg!
groetjes

Ik wil het liefst de 1e fles rond 7 uur geven (en dat hij ook rond die tijd wakker wordt), maar moet natuurlijk niet teveel willen gelijk! Ik was vanmorgen al helemaal blij met 6.00 uur wakker en om 6.30 de fles. En dan komen we ook goed uit met 5 flessen, dat is geen probleem. Voor 6.00 uur een volledige fles wordt wat lastiger!

Iedereen weer succes vannacht! Morgen weer een update?

Yes, yes, yes…onze zoon heeft vannacht doorgeslapen tot 6.45 uur! Het is echt ongelooooooooooofelijk, voor het allereerst in zijn hele leven! Gisteravond 1 schepje rijstebloem om half 11, dus daar ligt het volgens mij echt niet aan. Ik heb ook het gevoel dat hij meer last van zijn buikje krijgt door de rijstebloem en het langer duurt voordat er een poepbroek komt. Dus rijstebloem en voeding voor hongerige babies zie ik nu niet als de oplossing om door te slapen, maar het moet gewoon de tijd zijn voor een kindje! Misschien is het vannacht ineens weer heel anders, maar ik hoop dat het einde nu toch wel in zicht is en dat wij weer kunnen gaan genieten van onze nachtrust!

Wat lekker zeg. Heb je zelf ook wel door kunnen slapen. Ik weet nog wel de eerste paar keer dat Muriel door sliep ik zelf wel wakker werd op de tijd dat ze normaal wakker werd midden in de nacht.

Ik denk zelf ook niet dat het heel veel uitmaakt dat je er meer pap {rijstebloem} in doet bij de laatste fles. Muriel drinkt de laatste fles van 22:00 het minste van alle flessen maar slaapt dan wel goed door tot 8 uur s’ morgens. Ze moeten er inderdaad aan toe zijn. Ik denk dat jou kleintje nu wel zo ver is. kan wel zijn dat je af en toe nog een terug val krijgt hadden wij ook in het begin maar als ik nu lees dat hij al door slaapt tot 6:45 denk ik dat het nu de goede kant op gaat.

Ja, ik ben natuurlijk zelf meerdere keren wakker geworden vannacht, zo van “hoe laat is het nu, jeeeeeeeeeeeeeeeetje…al half 5, al half 6, etc.”. Ik ben zelfs iets na 6 uur maar uit bed gegaan, kon niet meer slapen (misschien van de opwinding dat het zo goed ging, haha). Hopelijk vannacht weer hetzelfde feestje als gisteren! Duimen maar weer!

Wonderen bestaan! Vannacht weer doorgeslapen, tot 6.30 uur! Fles om 6.45 uur en meneertje ligt nu alweer op bed! Ik ben helemaal blij! En besef nu eigenlijk pas dat het inderdaad waar is dat het doorslapen vanzelf ineens komt (wilde dat nooit geloven). Al die hulpmiddelen (rijstebloem, voeding hongerige babies) helpen helemaal niet, maar het moet gewoon tijd zijn! Of het komt doordat we hem een keertje 10 minuutjes hebben laten huilen…

Ben alleen bang dat het van korte duur is, dus nog helemaal overtuigd ben ik niet! Even maar een weekje aankijken of het elke nacht zo goed gaat!

Fijn Iris, Neeltje ook al voor de vierde nacht doorgeslapen

En, Neeltje weer doorgeslapen? Ik hoop het voor je!

Hier heeft onze zoon vannacht weer doogeslapen en was vanmorgen rond 6 uur wakker. Om 6.15 uur de fles gegeven! Dus alweer 3 hele nachten (en nog een nachtje dat hij eventjes gehuild heeft) is het gelukt, ik snap er nog steeds helemaal niets van en ben best verwonderd!

Alle dames die nog tobben met hun kindjes: het moet echt de tijd ervoor zijn! Bij de een duurt het maar een paar weekjes, bij de ander een paar maandjes. Ik denk dat het niet te sturen is, maar gewoon een kwestie van afwachten. Weet wel dat ik zelf heel bang was dat hij rond 6 maanden nog niet zou doorslapen (had gelezen dat je dan een slaapprobleem hebt met je kindje), maar ineens snapt hij het! Hopelijk gaat het zo door natuurlijk en moet ik niet te vroeg juichen! Maar in ieder geval…HEB GEDULD, HET KOMT!

haha Iris grappig dat het bij jou net zo gaat! Neeltje was vanmorgen om 05.15 wakker, even speentje gegeven en toen sliep ze weer tot 0630, heerlijk! Daarna gaat ze altijd weer haar bedje in dus ze slaapt nu nog lekker . Nu iopen dat het zo blijft en dat de nachtvoedingen klaar zijn!

Jeetje, dan slaapt ze ook lang! Onze zoon was vanmorgen om 6 uur wakker en rond 8 uur pas weer moe (sliep in de maxi cosi naar opa en oma, maar eenmaal daar weer wakker). Wat fijn dat ze zo lekker slaapt overdag!

Maakt mij allemaal niet meer uit, dat slapen overdag (wat hij op zich goed doet, behalve slaapje na 3 uur wordt lastig, ga dan vaak maar wandelen), als hij 's nachts maar lekker blijft slapen!

Yes, vannacht weer een goede nacht! Om 6.45 uur pas wakker en om 7 uur de fles!

Ik geloof nu echt in wonderen!