Klaar wakker

Hallo allemaal,

mijn zoon is inmiddels net zes maanden en na een week doorslapen is het drama. Elke nacht wordt hij wakker en gaat niet meer slapen. Heb alles al geprobeerd, maar zodra je de kamer uitloopt is het krijsen. Weet me geen raad meer en ik weet ook niet wat te doen. Hij ligt nog steeds ingebakerd, want dat uitbakeren wil maar niet lukken.

Tevens ishet zo dat hij speciale voeding krijgt tegen het spugen, maar nog steeds spuugt hij erg veel. Hebben meermensen hier last van.

gr Ikina

Hij zit in een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek.

En er komt een nieuwe sprong aan die veroorzaakt wordt door het feit dat je kindje meer begint te begrijpen over afstanden. Hij begint zich te realiseren dat mama hem kan achterlaten. Hij moet alleen nog leren dat mama ook echt wel weer terugkomt. En daar gaat tijd en energie in zitten. Zowel van mama als van baby.

Groetekes, Sje

oke en je kan hier dus niks aan doen, hoe kom ik aan dat boekje??

en hoe lang duurt zo een sprongetje en wat houdt dat in?

gr

De duur van sprongen is heel verschillend per sprong en per kindje. Het oei-ik-groei-boek is gewoon verkrijgbaar in boekhandels en op internet (bol.com bijv.). Maar op marktplaats is het boek ook te vinden. Let er wel op dat je de laatste nieuwe versie hebt waarin de sprongen tot week 75 gaan. In het vorige boek ging het namelijk maar tot week 60.

Een sprong houdt in dat je kindje even een poos moet verwerken wat-ie in de afgelopen periode allemaal aan nieuwe ontwikkelingen doorgemaakt heeft. Dus bijv. net leren omrollen en zitten. Dat is heel ingrijpend en indrukwekkend voor zo’n kleintje omdat zijn wereld ineens een stuk groter en interessanter wordt. Allemaal prikkels. En al die prikkels moeten verwerkt worden. Dat gebeurt tijdens zo’n sprong.

Het is geen goedkoop boek maar het gaat tot het kindje 1,5 jaar is, dus voor jou zeker nog de moeite om aan te schaffen. Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid op het moment dat je kindje ineens anders doet dan anders.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 May 2009 21:52:23

dankjewel ga meteen op zoek

Dylano heeft het de afgelopen week een paar keer in het begin van de avond gehad is dan dus echt anderhalf uur krijsen,
Gelukkig nog niet 's nachts. Gister had hij het bij zijn middagslaapje. Maar moet wel zeggen ik heb het liever overdag als 'snachts pfffff. na een paar nachten er weer uitmoeten voor de speen slaapt hij de laatste 2 nachten weer door. Einde sprong??? geen idee hahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker