Klaar wakker in avonduren

Senna krijgt rond 19.00 de laatste fles en daarna gaat ze meteen naar bed.
Soms slaapt ze beneden al in mijn armen.
Nu is het zo dat ze alweer een week of 4 enorm aan het rommelen is met de slaaptijden.
In het begin sliep ze dan na de avondfles een 1/2 uur en was dan 2 uur klaarwakker, waarna ze, soms na een klein flesje, weer verder sliep tot de volgende ochtend.
Nu valt ze na de fles in slaap en slaapt zo’n 3 à 4 uur en is dan vervolgens 2 uur klaarwakker, niet vervelend ofzo, gewoon ook echt vrolijk etc…

We hebben al van alles geprobeerd, we dachten ze is zo energiek de hele dag dat ze misschien iets meer voeding wil, niet voldoende heeft voor de hele nacht. Heb toen ook een topic gestart met schepje extra door voeding etc.
Wakker houden na de fles, een slapen en dan fles, groenteprak dichter op de fles… etc etc etc.

Herkent iemand dit probleem, ritme, patroon of hoe je het ook wilt noemen.
Ben bang dat het extra flesje het probleem is gaan vormen, deze pakte ze
8 van de 10 keer wel (120cc).
Had eigenlijk net besloten om dit dan maar niet meer te doen, tot mijn man zei heb je het al op ikkeben geopperd… fijn zo mee denkende man!! Super.

Nou dames ben benieuwd, vanavond sliep ze iets over half 8 en is op 3 keer een schreeuw nog niet wakker geworden, dus misschien schrijf ik mijn relaas net te vroeg… maar ja… de tips kunnen altijd weer een volgende keer van pas komen.
Het zou wel weer lekker zijn om de hele avond voor ons 2-en te hebben en niet een paar uur. En verder vind ik het heerlijk om soms om 22.00 uur te gaan slapen en dat zat er de afgelopen weken niet in… ben best een beetje moe eerlijk gezegt.

Ga daarom ook nu mijn bedje opzoeken en hoop dat Senna lekker doorslaapt vanavond. Houd jullie op de hoogte.

Groet Vanessa.

Gewijzigd door - mamievansenna op 18 Jul 2007 22:47:38

Dat is wel vervelend ja, ik heb er alleen geen ervaring mee. We hebben wel een periode gehad dat Julian pas na 2200 uur ging slapen en daarvoor echt niet moe was. Maar dan sliep hij verder ook goed door…
Succes!!

Gr Sandra

Hallo Vanessa, ik heb je verhaal gelezen en is echt vervelend ja!
Ik weet niet hoe oud Senna is??
Maar ik heb een dochtertje van 11 maanden en zij krijgt al sinds 3 maanden geen laatste fles meer…
Ze krijgt 's morgens een bord pap, 's middags boterham en fruit en 's avonds groente en toetje…

Toen ik net de laatste fles eraf had gehaald, was het wel vaak huilen en 's nachts wakker worden, maar je herkent de huil of het serieus is of aandacht…
En als ze serieus was, ging ik ernaartoe en gaf ik haar een flesje water en ging ik weer weg…
Dat heeft een weekje geduurd en nu slaapt ze heel de nacht door, van 8 uur 's avonds tot 9 uur 's morgens!!

Noa ligt soms ook wakker, maar dan is ze aan het spelen en lachen en dan ga ik er niet naartoe, en dan valt ze vanzelf weer in slaap…

Ze heeft ook een fase gehad (duurde ongeveer een weekje) en ging ze mij testen…
's nachts huilen en kijken wanneer ik zou komen…
Dan ging ik er naartoe en ging ik naast der bedje zitten en zat ze te lachen en naar mij te zwaaien met der armpje…
Dat heb ik ook 1 keer gedaan en de laatste paar keren ben ik er niet naartoe gegaan en was het ook zo over…

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar dit is mijn ervaring met mijn kleine ondeugende meid… Hoop dat je er iets aan hebt!!

Heel veel succes!

Groetjes Nicole

Nicole & Noa

Hoi Vanessa,
Ze houdt je mooi bezig dus!!

Wij hebben voor Anouk ongeveer hetzelfde ritme, maar zij krijgt om 19.30 uur haar laatste fles en dan horen we haar niet meer.

Anouk slaapt s’middags nog vaak even van 18.00 tot 19.00 uur. Om 19.30 krijgt ze een fles met 180 water, 6 schepjes en 3 schepjes rijstebloem. Ze blijft dan op tot ca. 20.30/21.00 en gaat dan naar bed tot de volgende ochtend 07.00 uur.
Als het zo warm is als vandaag dan geef ik haar nog een beetje water extra om 20.30. En (afkloppen) we horen haar de hele nacht niet weer!

Misschien moet ze toch wat meer in de laatste fles, gewoon extra water + extra schepje?

Veel succes, ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

Grt, Sabine

Nou vannacht inderdaad helemaal doorgeslapen van 19.40 tot 06.40… elf uur… heerlijk, zowel voor haar als voor ons.
Vanavond was het weer bal, ik was aan het werk, dus mijn man was thuis, om 19.20 laatste fles gehad en ze storte in van moeheid… ze sliep meteen…5 minuten later klaarwakker en krijsen, staan en niet meer aan slapen toegekomen.
Na een poosje heeft hij er naar beneden gehaald en toen ze moe werd een slokje water gegeven en weer op bed gelegt. Ze sliep dus vanavond om 21.15u.
Denk dat ze nu niet meer wakker wordt tot morgenochtend.
We hebben d’r net goed gelegt, ze lag dwars in d’r bedje op d’r knieën, legden er weer verticaal in d’r bed, sliep meteen weer verder.

We zullen wel zien waar het slapen heen gaat.

En Sabine, Senna drinkt 's avonds al extra 210cc water en 7 schepjes.
Bambix pap vindt ze niks en van de rijstebloem verstopte ze in het begin steeds, dus dat durf ik ook niet aan. Senna slaapt meestal van 15.30-16.30, en als ik d’r om 18.00 neer zou leggen dan slaapt ze of niet of maar een hazeslaapje, dus daar schieten we weinig mee op. Na de laatste fles is ze echt meestal helemaal op, maar ja daarentegen zie je vanavond weer het tegenovergestelde.
We geven haar nu de groente + toetje om 17.00u, zodat dat iets dichter op de nacht zit voor het volle buik gevoel, dit was eerder 16.00u.

Ach ja we prutsen wel weer verder. Ze is overdag super vrolijk, actief en gezellig, dus wat klaag ik eigenlijk…hahahaha.

Groet Vanessa.

ach ja, zo is er elke dag wat anders he! Maar ja ondertussen genieten we er maar mooi van. Heb het idee dat Anouk overdag ook steeds iets minder gaat slapen of korter in ieder geval. Zij is 's avonds ook doodmoe.

Het kan bij Senna ook wel een groei momentje wezen. Dan zijn ze ook vaak wat onrustiger. Meestal kunnen ze dan daarna weer allerlei nieuwe kunstjes. Al kan Senna er al heel wat zo te lezen!

Ik vind ook dat ze van rijstebloem minder goed poepen. Anouk heeft er ook grote moeite mee, ze loopt helemaal rood aan en moet heel erg haar best doen. Ik hoor van iedereen dat het met pap beter zou gaan. Hopelijk lust ze dit straks. A.s. zondag is ze 7 maand dus dan mag ze hier volgens mij mee beginnen.

Nou we blijven genieten he.

Grt, Sabine