Klaar voor verandering

o meiden ik heb jullie hulp nodig want dit kan niet langer zo,
ik heb al vaker bij jullie geklaagd over zijn gedrag maar nu kan ik er niet meer tegen,

bijv… ik mag niet van hem buiten zitten hahaa ja echt hij gilt net zo lang tot ik binnen kom, zijn broers mogen geen spelletjes doen als hij iets anders wilt doen, ze mogen niet zingen of dansen als hij tv kijkt, kortom hij bepaalt de gang van zaken hier in huis.

ik ben nog niet consuquent genoeg met de gang, omdat hij anders de hele dag in de gang zou moeten zitten en omdat ik hem nog steeds te zielig vind en ik weet dat ik daar al de mist in ga.

nu op dit moment zit hij zijn broer te commanderen dat hij (zijn broer dus) naar de wc moet, terwijl hij dus niet hoeft hahaha , iig is hij voldoende opgeknapt (zie mijn andere topic), om dat te kunnen doen

dus kortom heb jullie steun nodig om weer op het goeie pad te komen want ooit was ik daar wel aangezien de andere twee normaal zijn (nou ja wat is normaal hahaha)

before you judge me, try hard to love me

Hoe oud is de grote boef?
Ik zou denk ik in jouw situatie consenqent in de gang zettten, bij elk ongewenst gedrag. Zeg hem waarom hij in de gang zit, en dat hij daar even mag nadenken over zijn gedrag en loop weg. Zet een kookwekker in de gang met de hoevelen minuten zoals hij oud is. 5 jaar oud 5 min. in de gang!
Als hij van zijn strafplek wegloopt opnieuw terug zetten, met de woorden van jij zit hier voor straf kookwekker opnieuw op 5 min. Bij de 2e keer weglopen niks zeggen en hem gewoon terugzetten.
Als de 5 min. zijn afgelopen moet hij sorry zeggen dan is alles weer ok.
Zo is het hoe ik werk met Jony die nu 3 jaar is, en weer in haar uitprobeer fase zit.
Het belangrijkste is laat niet merken dat jij het moeilijk hebt ermee. Kinderen voelen dat oww zo vreselijk goed aan! Werk samen met je partner op 1 lijn.

Heel veel succes. Greetz COra

de kleine crimineel is 3 en ik weet dat het moet zoals jij het zegt zo heb ik het bij de andere twee ook gedaan , hoewel dat echt super makkelijke kids waren en zijn maar het cosuquent blijven daar ga ik steeds maar weer de mist in, omdat het makkelijker is om zijn broers te laten doen wat die kleine wilt want dan is de bui over, maar eigelijk is dat erg ego van me (aldus drh phill) omdat de echte wereld niet zo in elkaar steekt,
ik moet dus echr de moed gaan vinden om het gewoon volgens het boekje te gaan doen, en mijn schuld gevoelens opzij gooien want ik kan er slecht meer tegen

before you judge me, try hard to love me

Ik zou het inderdaad volgens het boekje gaan doen want hij is nu 3 en nog handelbaar wacht je te lang wordt dat steeds moeilijker en je zult zien, het begint met de hele dag op de gang en binnen no time is het af en toe. Dus even kiezen op elkaar en gaan meid.

Groetjes,

Michèle

Het is zielig voor hem dat hij de boel kan dicteren, hij heeft grenzen nodig van jou/jullie. Dat geeft ook veiligheid. En het is ook sneu voor z’n broers, die gaan zich natuurlijk suf irriteren aan hun kleine broertje dat hen de wil voorschrijft. Lijkt me ook niet goed voor de onderlinge verhoudingen tussen de broertjes. Kortom, je weet het zelf wel. Schouders eronder en consequent zijn. Hij is niet zielig, al kunnen ze je soms goed manipuleren zodat je denkt dat ze het zijn…zet 'm op!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

zielig is het zeker niet hoor voor hem. wat eerder ook al gezegd is alle kinderen hebben grenzen nodig, dat geeft veiligheid. zolang jij die grenzen niet aan gaat geven zal hij er steeds verder over heen walsen.
echt nu mee beginnen en dan kan je hem weer vormen tot een mannetje die weet dat z’n ouders de baas zijn en niet hij!

de keren dat je hem op de gang moet zetten zijn idd niet makkelijk, vind ik tenminste ook niet. maar daarentegen weet ik dat het resultaat is dat ze echt steeds beter gaat luisteren en doen wat ik zeg.

liefs,
Rinske

Ey daar, hoe gaat het met de doerak, en met jou?

Greetzz Cora