Kiss-syndroom

Vanmorgen met Morgan naar de fysio geweest en bij het beschrijven van de eerste symptomen en zeker na het vertellen over mijn bevalling had ik het idee dat ik inderdaad niet gek was.

Ze heeft Morgan bekeken en kwam met de voorlopige diagnose van Kiss-syndroom. Ik dacht dat dat niet kon omdat Morgan met de keizersnee geboren is naar een extreem lange bevalling, maar het komt dan dus juist heel veel voor.

Net thuis heb ik het gegoogled en het kwam ons allemaal zo bekend voor. Maar goed zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes,

Michèle

Ik probeer je een mail te sturen met een link, maar lukt even niet… pffff

Ha, 't is gelukt hoor

Gewijzigd door - Marlala op 05 Nov 2008 15:05:10

dat kan dus wel hoor… als jij met een bevalling begonnen bent, dan heeft je kindje ingedaald gezeten, er komt dan druk op zijn nekwervels te staan, met de keizersnee trekken ze je kindje weer terug, dus weer druk/trek aan de nekwervels… helemaal niet raar dus…

succes, hier ook 1tje en het gaat super nu na de behandelingen!!

Ja dat had ik inmiddels ook al begrepen ja. Maar hoe snel merkte jullie verschil?? Morgan is namelijk op zich geen huil baby en ik vermoed dat ze een vrij hoge pijngrens heeft. Ze huilt wel in haar slaap en slaapt moeilijk in. In haar eigen bed wil ze zo ie zo niet slapen. Wij denken te wij en te weinig geborgenheid. Ze slaapt wel in haar wagen en die is natuurlijk een stuk kleiner.

Groetjes,

Michèle

Voor zover ik heb gehoord, merk je na 1x al verschil! Dus dat is toch hoopgevend dacht ik zo… Maar je moet sowieso een paar keer meer langskomen wil 't blijvend effect hebben.

Ja dat gaan we ook doen. Maar dan weet ik ongeveer waar ik moet letten. Ik ben verder nog zoeken, maar er wordt al een hoop duidelijk. Veel stukjes vallen op zijn plek nu.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michele,

Ik heb geen ervaring met het kiss syndroom maar wel met moeilijk inslapen. Mijn zoontje had daar ook last van. Inderdaad te veel ruimte en te weinig geborgenheid in zijn bedje, ook hij sliep wel in zijn kinderwagen. We hebben nu zijn kinderwagenbak ik zijn ledikant gezet en hij slaapt daar nu in. Perfect!

We hebben een extra losse bak via markptlaats gekocht en die staat altijd in zijn ledikant. Echt super ideaal, misschien helpt het ook bij Morgan?

Succes in ieder geval!

Groetjes Evelien

Hebben wij ook een tijdje gehad en ook twee opgerolde lakens naast haar, maar dat helpt op het moment allemaal niet meer. Waarschijnlijk door de pijn slaapt ze alleen maar in ruimtes waar ik of haar vader ook zijn. Ze zoekt je ook veel op het moment. Hopelijk is dat allemaal snel voorbij en kan ze wel weer lekker in haar bedje slapen al dan niet met of zonder reiswieg.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michéle,

Mijn dochtertje, nu 10 maanden, had/heeft ook het Kiss-syndroom. Zij was een erg onrustige baby na de geboorte en kon troosteloos huilen. We kwamen er achter doordat ze met aan en uitkleden heel hard gilde. Je had het gevoel dat je haar pijn deed. Ook het verschonen was een drama.
Het bleek zowel in haar hoge nekwervels als in haar onderste ruggewervels niet goed te zitten. Bij de geboorte was ze een ruime 9-ponder en moest ze eruit ‘gewrikt’ worden. Daardoor had ze ook een twijgbreukje in haar schouder opgelopen. Na 5 behandelingen was het probleem verholpen.
Echter met 7 maanden werd ze weer erg huilerig en kwamen de klachten tijdens het aankleden en verschonen weer terug. Ik ben toen naar een chiropractor gegaan, deze constateerde dat het weer fout zat. Ze heeft toen drie behandelingen gehad en knapte zienderogen op.
Wij hebben van de chiropractor tips gekregen hoe we kunnen zien als het fout zit. Ze kan dan bijv. niet haar hoofd naar links draaien, maar draait haar halve romp mee als ze naar links wil kijken. Ze blijft overigens onder controle en moet ieder half jaar terug komen.
De problemen kunnen nl. terugkomen als een kind gaat omrollen, kruipen of lopen.

Ik hoop dat je kleine meid snel geholpen wordt,

Groetjes,

jantje

hallo,

misschien heb je hier wat aan?

www.kisskids.nl

een hele goeie site met veel verhalen + tips

groetje !