Kippeneiwit allergie dusz

he hoi,…

nu blijkt onze zoon Joep juist kippeneiwit allergie te hebben, koemelkallergie was niet ‘helemaal’ vastgesteld in het bloed, volgens de kinderarts en de uitslagen van het lab…

heeft iemand hier ervaring mee?
joep is nu 16 weken…

groetsels
Tamara!

Echt ervaring heb ik hier niet mee, maar ik weet niet of je al bij een dietist bent geweest, want die zou je precies alles uit kunnen (moeten) leggen.

Verder weet ik wel dat je ook even uit moet kijken met de inentingen, omdat die ook kippeneiwit bevatten!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

dietist dat is nog een idee!

heb net inderdaad bij de inentingen gekeken, schijnt de bmr prik te zijn? daar zal ik in ieder geval nog even zeker met het cb over bellen…
bedankt voor je tip!

liefs

Jeetje, dat was niet helemaal wat je had gedacht!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, weet wel dat mijn schoonzusje ook een kippeneiwit allergie heeft. (zij is dus al volwassen en heeft het nog steeds, ik weet niet of je over deze allergie heen kan groeien zoals bij een koemelkallergie meestal wel het geval is). En zij kon idd de inenting tegen mexicaanse griep ook niet nemen vanwege het kippeneiwit. Ik zal haar eens vragen wat het voor haar verder betekend.

Laat je in elk geval maar goed informeren bij de kinderarts of dietiste.
Sterkte ermee, en laat nog even weten hoe het gaat

Groetjes Carolien.

allegie of niet…

1 dag 2 x gesmeerd met hormoonzalf en de eczeem is nu al bijna weg… dus even kijken hoe het is als het helemaal weg is en zonder zalf…

maar ik heb wel de inenting tegen mexicaanse griep gehad in laatste fase zwangerschap… kan hij misschien daar nog aan over hebben gehouden? het overleggen met kinderarts waard… helaas was gister de entadministratie dicht… .vandaag bel ik ze weer. precies bij 4 weken? en dan ook de eerste vaccinaties? kan geen toeval zijn denk ik…

joep voelt zich in ieder geval nu al een stuk beter, zo zonder jeuk!

Nou gelukkig maar!
Die hormoonzalf werkt idd super, hier ook maar ben het nu bijna niet meer nodig sinds de andere voeding.
Kan volgens mij heel goed verband houden met de inentingen
(weet niet of dat in je zwangerschap ook iets uitgemaakt heeft, je geeft volgens mij maar een heel klein deel door aan je kindje, maar je kan het zeker even navragen). Vaak is er eerst iets dat de allergie prikkelt waarna klachten zoals eczeem kunnen ontstaan.

Hoop dat het zo goed blijft gaan!
Groetjes Carolien