Zo weer een vraag van mij, maar ik vroeg me iets af…
Rico is altijd ontzettend lief tegen andere kindjes en doet echt geen vlieg kwaad.
Laatst is het al in de bibliotheek gebeurd dat een ander kindje (jonger dan rico) heb vol in zijn gezicht beet en aan zijn haren wilde trekken (heeft ie weinig dus dat lukte niet)
het was zo’n voorleesmiddag en elke keer moest die vader dat kindje weg halen.
op het laatst was ie weer eens te laat en had ze rico heel hard geknepen (heel zijn wang was er rood van geworden en van de beet had hij ook rode bloedpuntjes in zijng gezicht)
Vandaag weer bijna gebeurd in de winkel.
er liep al de hele tijd een gezin rond die we overal tegen kwamen met ook een jong kindje. maar wel al wat ouder dan rico.
en hij liep al constant om de wagen heen te draaien en ik had zoiets van: wat is ie van plan…
voelde niet goed. toen ging zn hand richting rico’s gezicht en die vader natuurlijk: OPPASSEN HE JONGEN!
dus ik denk; ohnee niet weer een kindje dat rico pijn wil doen.
enfin die vader haalde uiteindelijk zn zoontje weg omdat hij het niet vertrouwde.
het gekke is, ik weet dat het bij sommige kindjes nu eenmaal hoort dat ze dat doen.
maar WAAROM hebben ze de drang om een ander kind pijn te doen??
ik vind het eigenlijk erg zielig voor Rico, Ik bedoel, hij is echt een lieverd tegen andere kindjes, en ik vind het gewoon sneu dat hij dan de sjaak is en dat hem pijn wordt gedaan of dat ze hem pijn willen doen.
gaat dan gewoon een steek door mijn hart.
is dit normaal dat ik dit zo voel? of moet ik gewoon niet zeuren haha.
Dit is trouwens geen aanval op de ouders waarvan kindjes dit doen hoor absoluut niet, maar goed wilde het gewoon even kwijt