Kindje wil niet slapen en erg overstuur

Hoi meiden,

Weet het even niet meer. Mijn zoontje slaapt sinds een aantal overdag heel erg slecht! Vandaag ook weer. Zijn 1ste flesje gewoon op normaal tijdstip gegeven, weer in bedje gedaan. Dan duurt het erg lang voordat hij inslaap is, erg druk en huilen. Eindelijk in slaap en na een half uur al weer overstuur wakker. Heb hem er uiteindelijk maar uitgehaald en hij ligt nu heel even in de box. Maar ik zie aan hem dat hij moe is, want hij loopt de hele tijd te gapen en te jengelen. Ook bij mij wil hij niet inslaap vallen. HELP wat moet ik doen?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoelaat heb je hem de eerste fles gegeven? Was haar daarna gelijk alweer moe? Hier was dat nl op een gegeven moment ook zo en toen bleek dat hij een anders slaaprimte aan het zoeken was.

Toen ben ik hem na de eerste fles in de box gaan leggen en toen pas naar bed als hij écht moe is. Dit werkte …

Maar weet niet of jij nog nachtvoeding geef? want dat in het niet de bedoeling dat ze gaan spelen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

De eerste fles krijgt hij tussen 07.00 en 07.30, Nachtvoeding krijgt hij niet meer. De laatste fles is meestal tussen 22.00 en 23.00.

Ik leg hem altijd inn bed op het moment dat hij begint te gapen. Dit dus vanochtend ook gedaan. Ik heb niet druk met hem gespeeld, wel nog even lekker bij me gehouden en grapjes gemaakt.

Net maar even lekker in badje gedaan en hij krijgt zometeen weer de fles en dan maar weer opnieuw proberen. Hij zit nu ook te gapen, dus moe is hij wel. Hij krijgt zijn fles dan wel half uur te vroeg, maar goed dat maakt niet zo heel veel uit. nu dus na 3,5 uur ipv 4 uur.
Alles lijkt dus normaal, maar toch wil hij niet goed slapen.

misschien sprongetje? (hier ook lekker aan het springen!)…

Jij deed toch inbakeren? Dan is consequent zijn belangrijk. Volg elke keer hetzelfde ritueel. drinken - kroelen - spelen - moe dan slapen… Ben je al bezig met afbouwen (Dacht dat ik dat ergens gelezen heb?)

Dat is toch wat met die sprongetjes he. Vind het alleen altijd lastig te bepalen of dat het ook is & als het zo is wat ik dan het beste kan doen. Volg nu maar gewoon mijn gevoel. Als hij echt overstuur is laat ik hem niet in zijn bedje liggen, maar haal ik hem er toch maar uit. Ik probeer het eerst om hem in de inbakerdoek te laten, maar vaak helpt dit niet en dan haal ik hem er toch uit en gaat hij mee naar beneden. Dit zal waarschijnlijk niet het juiste zijn… Als hij dan weer wat rustiger is gaat hij of weer naar bed of het is dan inmiddels al weer tijd voor zijn volgende voeding. Gister ben ik met hem gaan wandelen tot de volgende voeding en vannochtend heb ik hem in badje gedaan. Hij slaapt nu overigens al ongeveer 2 uur, gelukkig!!!

Ik baker mijn zoontje inderdaad in. Ben nog niet aan het afbouwen, maar wil dit wel binnenkort gaan doen. Tenminste te slaapjes overdag. Misschien niet het handigste aangezien die meestal het onrustigst zijn tegenwoordig. Maar ik wil graag dat hij de nachten goed blijft slapen.

Ik wilde dit weekend beginnen met hem 1 slaapje in een slaapzakje te doen. Gewoon om te kijken hoe het gaat. Dit weekend is mijn vriend er ook, dus dan kunnen we het samen doen. Vind het nl toch wel spannend!!! Ik hou dan zijn armpjes in de slaapzak voor het spartelen. Is dat een idee??

moet ik eerlijk zijn?? dit is niet de juiste oplossing om inbakeren te gaan afbouwen. Ze moeten juist leren om hun armpjes weer vrij te kunnen bewegen. Het is echt niet leuk om af te bouwen… net zo pittig als de 2e week van inbakeren! Maar volg het goed op… heb je geen inbakerverpleegkundige die jullie kan bij staan?

Hier hebben wij het als volgt moeten doen:
1 armpje eruit in het beste slaapje (helaas was dat ook hier de nacht en heb ik dat ook niet gedaan… de avond heb ik gedaan) ging dit 3 dagen goed? dan het 2e armpje in die slaap er ook uit en een ander slaapje starten met 1 armpje eruit. Gaat dit ook goed? dan de volgende stap. Tot hij alle slaapjes (ook de nacht) zonder doeken kan. Belangrijk is hierbij dat je consequent blijf!! huilen … minimaal half uur voor je hem ga troosten.

Zwaar hé. Als hij nu in een sprongetje zit zou ik toch even wachten tot hij eruit is … anders is het allemaal zo dubbel moeilijk voor hem. En je hebt ruim de tijd voor de 6 maanden bereikt zijn!!

Had jij ook zo’n pacco doek? Ik vraag me nl af hoe ik dan 1 armpje eruit kan doen. Er gaat nl eerst een doek over de armpjes (wel per armpje een doen) en daarna nog een grote doek.

O ja en die vrouw van het inbakeren gaf aan dat je ook gelijk ermee kan stoppen en dan in een slaapzakje laten slapen (met dan wel de armpjes gewoon vrij). Misschien een beetje cold turkey?

ik had ook paco… gaat wel hoor 1 armpje eruit… Maar zoals jij het zegt dan ben je toch nog ingebakerd? hij kan zijn armpjes nog niet bewegen…
cold turkey?? weet ff niet wat dat is?

Met Cold Turkey bedoel ik ineens stoppen met inbakeren en gelijk in een slaapzakje en dus beide armen vrij.

Had jij dan het armpje vrij ook boven de 2de doek? Of alleen de eerste doek niet vast?

alles maakte ik vast … alleen deed ik dan de 2e doek onder het armpje wat los moest! dus gewoon er onderdoor vast maken…

zeker COLD TURKEY

Ik ga het dan toch maar eens proberen! Ik hou je op de hoogte!!!
Nooit gedacht (voordat ik een kindje had) dat ik zulke dingen spannend zou vinden
Wat een kindje allemaal al niet me je doet.

nou je hebt nog heel wat spannende momenten te gaan hoor… eerst het inbakeren dan de flessen voeding afbouwen… dan weer van mini bed naar groot bed… dan naar school… dan … dan… dan… dan… dan… slapeloze nachten omdat ze in het uitgaansleven beland zijn… dan … dan… dan…

SUCCES

hahaha en waarom wilde we ook alweer kinderen…

Ik ben vandaag toch nog maar even niet begonnen met afbouwen. Hij is zo huilerig, misschien morgen?

quote:
hahaha en waarom wilde we ook alweer kinderen.....

omdat ze lief zijn, omdat ze je liefde geven, omdat we ooit oma willen worden, omdat dit het mooiste is wat je in je leven mee kunt maken. omdat … omdat… omdat… omdat… DAAROM!

gelijk dat je er nog niet mee begin … focus jezelf er ook niet te erg op dat merkt die kleine ook. Begin pas met afbouwen als je weet dat je (bijna) een week 100% thuis ben en ze de aandacht liefde maar ook de structuur kunt bieden die ze op dat moment nodig hebben.

Ja wat kunnen ze ook ontzettend lief en schattig zijn he. Ik denk dat die paar dagen jengelen ook inderdaad voor een gedeelte een sprongetje is geweest. Gister waren we op bezoek bij vrienden en toen was hij echt super lief en hij doet sinds gister ook een paar nieuwe dingen (qua geluiden/lachen en grijpen naar knuffeltjes). En hij heeft nu al 1,5 dag weer beter geslapen, gelukkig!