Wij hebben Eva geen van beide keren meegenomen. Ik vond het niet fijn als ik naar het schermpje moest kijken en haar dan ook nog in de gaten moest houden. Net wat Kimmetje ook zegt, ik wilde me op dat moment liever even bezig houden met het nieuwe kindje. Bovendien denk ik, als ik heel eerlijk ben, dat een 2-jarige niet snapt wat er te zien is en al helemaal geen besef heeft van ’ dat is een levend mens, een broertje of zusje’. Eva kijkt nu wel naar mijn buik, maar ik geloof niet dat ze het nu zelfs door heeft dat daar iets in zit. Ik denk zelf dat ze daar gewoon te klein voor zijn? Volgens mij begrijpt een kindje zoiets pas echt als het ouder is of als het babietje tastbaar in de wieg ligt. Een wit ‘dingetje’ op een zwart-wit foto…daar kunnen ze zich niets bij voorstellen lijkt me? Maar dat denk ik hoor?
Zelf zou ik Tim wel meenemen naar de controles. Dat doe ik ook bij Eva. Al moet ik zeggen dat dat Eef ook geen bal zegt. Ze is meer geinteresseerd in de boterhammetjes die ze in een pan kan doen in de wachtkamer en in de beer, dan in haar broertje. Ze komt ook niet luisteren als we bv naar het hartje luisteren. Het zegt haar blijkbaar allemaal niets nog? Misschien vindt Tim het wel heel interessant, elk kindje is natuurlijk anders. Maar bij een echo zou ik zelf te veel spanning voelen toch om er ook nog een kindje bij in de buurt te willen hebben. Zeker bij die 20-weken echo. Ik dacht ook dat dat niet mocht trouwens?
Wij hebben bij Eva wel een pretecho laten maken, maar dat was maar 37,- dacht ik. Die man ging haar toen wel opmeten enzo en echt goed bekijken. Toen zei hij dat ze groot was en daarna heb ik me 12 weken druk gemaakt om hoe groot ze dan wel niet zou zijn…Reden voor mij om dat deze keer niet meer te doen. Ik wacht het nu gewoon af. Is voor mij een stuk meer ontspannen!
Groetjes Rainbow, trotse mama