Kindje verliezen


#1

Pff ik moet hier even wat van me afschrijven,

Afgelopen juli kwamen ik en twee van mijn vriendinnen erachter dat we zwanger zijn, hoe bizar is dat, alledrie tegelijk! Schelen maximaal 5 weken.
Mijn zwangerschap verloopt nu goed maar begon met HG, evenals mijn vorige zwangerschap maar dat duurde 9 maanden…
Bij vriendin L verloopt alles volgens plan maar ook bij vriendin M gaat het niet als gepland. Veel misselijk spugen en twee opnames. Daarnaast een infectie en wat andere nare dingen, tot de dag dat ze bloed verloor, wat er precies is gebeurt weet ik niet maar het kwam erop neer dat ze een miskraam had gehad.
Allemaal intense verdrietig natuurlijk. Het was wachten op de afspraak bij de gyn om te kijken of alles schoon was, daar bleek dat er een hartje klopte!? Het antwoord was dat ze zwanger was geweest van een tweeling en dat een kindje nu nog leefde, verdriet maakte plaats voor verbazing, blijdschap en onbegrip tegelijk.
Aantal weken verder volgt de 20 weken echo, alles bleek in orde voor zover ze konden zien! Ze verwachten een meisje!
Kinderkamer werd geverfd, meubeltjes namen hun plek in beslag en de kast hing al vol met kleding van enthousiaste opa’s en oma’s.
Tot afgelopen weekend, zaterdag kreeg ze buikkramp, verloor haar slijmprop en hoorde van de verloskundige dat ze al 4 cm ontsluiting had…
In het ziekenhuis vertelde ze meteen dat er weinig was dat ze konden doen.
En toen bleef het stil, niks zette echt door, dus er werd gekeken maar een mogelijkheid om te rekken tot 24 weken.
Ze werd overgeplaatst naar het LUMC en daar zou ze weeenremmers krijgen en uiteindelijk een bandje om haar baarmoedermond.
Maandag was het wachten op een plekje in de OK maar zover is het allemaal niet gekomen.
Haar vruchtwater brak en de bevalling begon.
Maandagavond om iets voor 23:00 werd hun mooie dochter Sarah geboren.
Zaterdag gaan ze haar begraven.

Het is zo oneerlijk hoe deze dingen kunnen gaan!
Hoop dit nooit mee te hoeven maken, zelfs vanaf de zijlijn is het hartverscheurend.


#2

och wat verschrikkelijk!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!


#3

Verschrikkelijk. Veel sterkte voor de ouders.
Maar ook voor jullie. Sterkte


#4

Wat erg! Veel sterkte voor de ouders en ook voor jullie.

Liefs Michelle


#5

Oh wat heftig zeg! Alle sterkte!

Groetekes, Sje


#6

Dat is zeker hartverscheurend… jullie hadden zoiets moois willen delen samen en dat gebeurd er zoiets vreselijks. Wat moeilijk zeg, ook voor je eigen zwangerschap en de blijdschap die daar bij zou horen, dit zal een behoorlijke impact op jou en je andere vriendin hebben. Heel veel sterkte, natuurlijk voor de ouders maar zeker ook voor jou en andere dierbaren.

Dikke knuffel


#7

Bah wat naar en verschrikkelijk… Daar zijn geen woorden voor…
Hoop dat zij de kracht vinden en steun bij elkaar en van familie en vrienden om hen heen. En ook voor jou, veel sterkte toegewenst! Iets wat je had kunnen delen word nu niet iets wat juist waargemaakt had moeten worden… De hemel is er helaas weer een mooi vlindertje rijker door geworden…

Veel sterkte allemaal!

Nathanael is van 10-06-09


#8

Bedankt allemaal, het is een verschrikkelijke periode, en ik voel me ook nog eens zo schuldig.
Staan we daar morgen op de begraafplaats, haar schoonzusje en ik met een dikke buik en zij met niks behalve verdriet. Ik heb gezegd dat ze het moet aangeven als ze oms, of mij dan, onze dochter of de baby (als het er is) niet wil zien ze dat echt gewoon aan moet geven maar dan zegt ze ben je mal en probeert ze door haar tranen heen zo blij te zijn voor ons.
Ze is zo dapper en sterk!


#9

Ik snap je schuldgevoel, en het is ook zeker een hele lastige situatie. Nogmaals heel veel sterkte! Mijn exschoonzus heeft ook een kindje verloren, 1 dag na zijn geboorte op koninginnendag. Een vriendin van haar was kort daarna ook zwanger, en heeft haar kindje ook helaas moeten verliezen wegens te vroeg geboorte, terwijl mijn ex schoonzus tegelijkertijd zwanger was van haar 2e kindje… Je vergeet dit verlies nooit en het zal met bepaalde veel moeilijker zijn dan met andere dagen, maar ze komt ook door jou steun er wel door heen. Misschien geeft het haar juist rust om jou kindje straks te zien, vast te houden etc… Maar dat neemt natuurlijk jou “schuld” gevoel niet weg… Nogmaals heel veel sterkte allemaal! Vooral morgen, en dat het morgen een hele mooie dag mag zijn voor dit kleine meisje…

Groetjes

Nathanael is van 10-06-09


#10

En dan bedoel ik natuurlijk een mooi afscheid… Sorry beetje verkeerd getypt daarnet…

Nathanael is van 10-06-09


#11

O wat lijkt me dat verschrikkelijk!