Kindje met grote oortjes ;-)

Laatst mochten de opa’s en oma’s komen kijken op het kdv van Eva en Max. Mijn ouders waren geweest en hadden foto’s gemaakt. Daar stond een meisje op van Eva’s groep. Meisje X zeg maar. Ik noemde laatst alle namen op van de kindjes en toen zei ik haar naam fout. Het is een buitenlands meisje. Eva wist niet wie ik bedoelde, wie het kindje op de foto was. Dus papa zei: ‘Ja, dat meisje met die grote oortjes!’ Ze heeft namelijk grote flapoortjes. Eva zag haar en zei bv: ‘Samira’. Als ik haar nu vraag met wie ze heeft gespeeld, zegt ze vaak: ‘Samira, grote oortjes!’ Het is een lief meisje en ik zou het vervelend vinden als Eva bv tegen haar iets over haar oren zou zeggen. Ik zei toen maar: ‘Sommige mensen hebben grote oortjes, sommige kleine, maar alle oortjes zijn mooi, want je kunt daar alles mee horen!’ Tja…het is nu eenmaal gezegd en ze heeft het onthouden! Wat nu? Zo zie je maar dat je op moet letten wat je tegen elkaar en tegen je kind zegt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hihi! Oeps!

Ik denk dat hoe meer je het erover hebt hoe langer het zal blijven hangen.
Ik zou helemaal niks meer zeggen over ‘de oortjes van X’

Steeds als ze zegt…‘meisje met de grote oortjes’ zeg je gewoon heel rustig, nee ze heet ‘X’.

Dan zal het uiteindelijk vanzelf ophouden denk ik…ik hoop alleen voor jullie dat dit is voordat alle kindjes op het kdv haar zo gaan noemen!

Succes!

Daar hoef je verder helemaal niets mee te doen.
Als ze er een gekke draai aan geeft zal dat op het kdv zijn,
en dan denk ik dat de leiding het prima op zal pakken.
Niet druk over maken!

M.

Ja, de kleine potjes!

Mijn dochter zei vanmiddag tegen haar broertje dat ie niet zo panisch moet doen Ik moet er dus ook om gaan denken!

Hahah! een kleine smurf die zegt je moet niet zo panisch doen! Zie het helemaal voor me!

Ja, ze horen ALLES!

Ik merk nu ook voor het eerst dat ik op moet gaan letten wat ik over mijn zoontje zeg tegen andere mensen waar hij bij is.
Daar hoefde ik voorheen niet over na te denken…nu moet ik bijna gaan spellen of engels praten zodat die kleine opdonder niet mee kan luisteren! LOL!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Haha, irritant hè? Dat ze echt ALLES lijken te onthouden. Tja, soms ontglippen je dingen. Ik zag laatst onze buurvrouw; ik vind haar niet echt sympathiek, ze heeft een nogal negatieve uitstraling en is niet echt aardig en spontaan. Daar kan ik me aan storen. Dus toen ze langskwam, zei ik tegen manlief: “Daar heb je dat stuk chagrijn ook weer.” En Erik meteen: “Buurvrouw, sgrijn?” Haha, niet dat ze het zal begrijpen als Erik dat tegen haar zegt, maar toch…

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Maar pienter als ze zijn, snappen ze de geheimtaal ook zo.
Dan komt mijn dochter aanzetten dat ze onder de sproeier wil, i.p.v onder de douche!
Vind het soms lastig hoor om er om te denken!

Hihi, inderdaad!!

Zo zit ik weleens op papa dat hij zijn troep op moet ruimen.
Nou, toen ik in de avond nog niet thuis was, heeft Seth al papa’s kleren die op de grond lagen in de wasmand gemikt, en vervolgens tegen papa gezegd dat hij zijn kleren op moest ruimen, voordat hij ging werken, want zo moest het niet, haha!

Liefs, Anne

Ja en zo denkt mijn dochter dan een duif een k*tvogel is… Moeten die beesten maar niet steeds voor mijn fiets zitten

Groetjes,

Michèle

Haha! Lig helemaal dubbel om die verhalen van jullie!

Hier is de handsfree set in mama’s auto ook een ’ diedieoot ding’ ! Of, zoals mama het zegt: Idioot ding! haha!

Groetjes
ILoveMyBoy

ohw god… wat shit, haha ja sorry ik moet er natuurlijk stiekem wel om lachen… maar ik zou elke keer als ze dat zegt gewoon zeggen: nee mooie oortjes.
oma hiero zei namelijk tegen rico een keer: ooh die dikke buik van jouw (gewoon voor de lol)
en nu zegt rico telkens: hiko dikke buik.
en dat vind ik zielig dus zeg ik telkens: neee je hebt geen dikke buik, jij hebt een mooie kleine buik.
en dan zegt ie soms ineens: mooie buik ipv dikke buik.
maar goed door dat ze dat tegen m zei zegt hij dat ook tegen andere mensen die hij ziet op straat of bij het zwembad waarvan dus de buik bloot is en dan zegt hij; dikke buik.
alsof dat het woord is voor “buik” snapje wat ik bedoel? echt genant en idd het is opletten geblazen met wat je zegt, ze onthouden alles! en de genante dingen nog het meest

Ik merk hier nu heel erg dat de oudste ineens allemaal dingen gaat roepen die hij op het pleintje hoort als hij in het speeltuintje speelt met de wat grotere jongens. Gister riep hij ineens shut the fck up. Pardon ???!!! Of Kttekop kwam er ook ineens uit. Erg hoor! Kijk, ik gooi er ook wel per ongeluk iets uit, maar dat zeggen we echt nooit. Ik weet dat het erbij hoort, maar het klinkt heeeeeel raar uit de mond van een mannetje van 4,5.

Ja zo gaat het simzoe, wij waren laat in een grote speeltuin, waar allemaal kinderen tegen een jaar of 10/11 waren, en toen had ik op het laatst ook zoiets; even een stukje verderop spelen! Dus het hoeft lang niet altijd van jezelf te komen nee

Blijven herhalen dat ze gewoon X heet, meer kan je niet doen en dan hopen dat het er binnen de kortste keren uit is… Ik kon in Nikki haar bijzijn het nooit over sinterklaas hebben, dus die heet nu de puntmutsman En toen er laatst van alles fout ging bij het decoreren van een taart, riep ik PVD (potverdomme)! En Lisa ook PVD en heel hard lachen… nu echt opletten dus

Gewijzigd door - yavahn op 14 May 2011 10:22:57