Afgelopen maandag was ik bij de verloskundige, zoals wel vaker natuurlijk in deze periode . Helaas constateerde zij dat vergeleken met mijn bezoekje bij haar van 2 weken daarvoor ons kindje niet gegroeid was! Schrikken voor ons… Ik ben nu 30 weken zwanger…
We zijn doorverwezen naar t ziekenhuis en moeten daar a.s. maandag een echo laten maken en hebben gesprek met een gynaecoloog. Mijn man gaat gelukkig mee (op maandag is hij vrij).
Maar stiekem maken we ons dus wel zorgen… ook al zegt de verloskundige dat dat nog niet nodig is. En dat echo ook gewoon voor wat meer zekerheid is.
Dit is 2e zwangerschap dus voor me (ons dochtertje is bijna 11 maanden) en met haar zwangerschap was t rond de 30 weken ook wel zo dat ze dachten dat t een klein kindje zou worden. Ook met haar moest ik 2 uur per dag rusten/liggen zodat ze goed zou groeien. Maar tja… inmiddels doe ik al rustig aan… ik lag afgelopen weken vaak al even als zij op bed lag.
Nu ja… we wachten maandag maar even af, en hopen van harte dat t niks ernstigs is.
Ik weet wel dat jullie hier nu ook niks mee kunnen… maar wilde t toch graag even van me afschrijven…
Kindje groeit niet goed
Tja ik kan me voorstellen dat je je toch wel zorgen maakt hoor.
Maar ja… zorgen maken helpt niks probeer het toch los te laten. Kan vanalles zijn, en misschien lag de kleine wel gewoon net ongunstig dat ze het niet goed heeft kunnen voelen.
Ik ben ook bang gemaakt met de zwangerschap van de oudste, ik was van plan om zo lang mogelijk door te gaan met stage (zat nog op school toen), want ik voelde me tenslotte prima.
Maar ik moest 7 weken voor de datum stoppen van de VK, en gaan rusten omdat hij ook niet genoeg zou groeien.
Nah dat heb ik geweten met de bevalling ze had vlak voor de bevalling nog gevoeld, en schatte hem op 5 á 6 pond, toen hij geboren was bleek hij 8 pond te zijn!!!
Dat was overigens bijna 6 jaar geleden… toen waren ze nog niet zo scheutig met echo’s heb alleen 12 weken echo gehad toen.
En over dat niet hard genoeg groeien, het werd even gemeld en verder moest ik me er maar gewoon niet druk om maken
Dus wel fijn dat je een extra echo krijgt, heb je tenminste zekerheid!!
Mijn verloskundige had ons met 24 weken doorgestuurd om een ‘groeiecho’ te laten maken, omdat ze zich ook zorgen maakte over de groei van mijn zoontje. Ik helemaal bezorgd en bang, want tja je wilt niet dat er iets met je kindje is…
Gelukkig werd de groeiecho meer een soort pretecho, want volgens de betreffende echoscopist scheelde het maar een minimim met het gemiddelde van alle baby’s en was er niets aan de hand! Volgens hen had de verloskundige het gewoon verkeerd gezien/gevoeld…
Hopen dat de kleine van jullie er ook gezond uitziet en dat ze het gewoon fout hadden gezien… Laat even weten hoe het is gegaan als je bent geweest! Sterkte en succes voor nu met afwachten :s
Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010
Hoop voor je dat het meevalt. Bij mij werd in mijn eerste zwangerschap ook getwijfeld aan de groei. rens was uiteindelijk 7 pond en 53 cm, dus helemaal niet klein.
Succes maandag.
groetjes Ramona
Net als de anderen zeggen, je word zo vaak bang gemaakt om niks. Dus maak je niet al te druk en wacht maandag eerst rustig even af. Veel sterkte!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ben me bewust dat zorgen maken niks helpt, dus we gaan gewoon door. We hopen er inderdaad maar t beste van… en ik laat zeker na maandag even weten hoe t was.
Heb bij beide kindjes een echo rond de 30 weken moeten maken ivm onrust over de groei… Maar bij beide kindjes bevallen van gezonde boys ruim 7,5 pond…
Hopelijk krijgen jullie maandag ook goed bericht …
Bij de eerste dus geen echo hoeven maken… mar wel s middags rusten… Maar bij geboorte woog madameke 3100 gram. Toch netjes
Hopen inderdaad dat t maandag allemaal meevalt. Jullie horen t zekers!