Vanavond fietsten we met de kinderen van mijn schoonmoeder naar huis. Jens bij George achterop, Mats bij mij voorop. Bij ons in de straat zijn ze (al jaren, zucht) aan het bouwen en nu waren ze met de weg bezig. Dus zigzaggend via bobbels, planken, ijzeren platen etc. fietsten we achter elkaar aan. George heel mans over een smal plankie, dat durfde ik niet aan en ik stapte af. Achteraf maar goed ook, want anders had ik 30 seconden later moeten zien hoe Jens met fietszitje en al door de lucht vloog toen George ons pad omreed.
Gelukkig is ie niet buiten bewustzijn geweest, heeft ie een klein plekje op zijn hoofd met allemaal rode schaafwondjes en na een kleine 5 minuutjes huilen, kon ie weer flink eten. Hij beweert nu alleen dat ie niet meer bij papa (hij zit altijd al om een of andere reden liever bij mij achterop) op de fiets wil.
Volgens George is het fietszitje door het trillen over al die hobbels en toen uiteindelijk bij het redelijk schuin de stoep voor ons huis oprijden, losgetrild. Wij hebben zo’n fietszitje die je aan de voorkant onder je bagagedrager haakt en aan de zijkant en een veer vastzet. Er hoort ook nog een soort staafje bij, waaraan je eventueel een hangslotje tegen diefstal kunt doen, maar die gebruikten wij nooit. Maar we hebben nu ons lesje geleerd, dat staafje is er ook ter extra beveiliging dat ie niet zomaar losschiet, dus die gaat er voortaan ALTIJD op, hoe kort het stukje ook is!
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003