Kinderziektes

Je hebt bepaalde kinderziektes (waterpokken etc) die de kindjes vaak in het eerste levensjaar krijgen?? Jurian heeft hier nog niks van gehad. Heb mezelf weleens laten vertellen dat ze het beter jong kunnen krijgen dan laat … Niet dat ik erop zit te springen dat Jurian het krijgt … maar wat is hiervan waar? En om welke kinderziektes gaat het dan? En … wat is jong (1e jaar of tot en met het 4e jaar?)?

Lilypie In verwachting Ticker

Met de kinderziektes bedoelen ze geloof ik tot 12 jaar zelfs. Het gaat er om dat ze als een volwassene ze ze krijgt het heel zwaar is. Zo had mijn tante een man uit Barbados maar daar hebben ze geen waterpokken dus die kreeg ze toen mijn nichtje ze kreeg. Zij was 6 en er zo vanaf en hij is heel ziek geweest.

Groetjes,

Michèle

Oh echt waar … ben ik zo blond!! Dacht echt dat dit eigenlijk om het 1e levensjaar ging …

naar mijn weten kun je het juist beter niet krijgen voordat je 1 wordt, omdat ze het dan later nog es kunnen krijgen (Rico heeft het gehad toen hij 10 mnd was jeuhh)
het is beter de ziekte als kind dan als volwassene te krijgen, aangezien hij bij volwassenen meestal wat erger verloopt

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Mar 2010 15:40:49

Jaja… smeer het er ook nog maar even in … ikke ben blond

haha boeiend toch

oh trouwens ik heb even nagekeken hoe het zit.

Als kind kun je veel sneller en adequater op zo’n binnendringer reageren. Zij zullen het virus dus snel onder controle kunnen krijgen, waarna je er voor een bepaalde periode niet gevoelig voor bent. Dit wordt ook wel immuun genoemd. Volwassenen hebben veel meer moeite mee om dit virus onder controle te krijgen. Dit doet het lichaam onder meer door (overactief) te reageren door middel van het maken van zeer hoge koorts waardoor het ‘leger’ (lees: immuunsysteem) goed aan de slag kan om de binnendringers te verjagen.

volwassenen kunnen doordat hun lichaam zo hard aan het werk is dan, b.v. flauwvallen e.d

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Tegen de meeste kinderziektes worden ze tegenwoordig ingeënt (bof, mazelen, rode hond, polio, etc.).

Wat nog wel rondfietst op kdv, psz en scholen dat zijn: waterpokken, 5e ziekte, 6e ziekte, krentenbaard

En inderdaad, leeftijd maakt vaak niet uit. Er zijn bijv. kinderziektes die pas na het 3e levensjaar voorkomen. Er zijn er ook die na de kleutertijd niet meer voor kunnen komen. Normaal gezien dan. Er zijn altijd uitzonderingen.

Groetekes, Sje

victor heeft 2 keer de waterpokken gehad maar ook 2 keer gordelroos… enne gordelroos komt eigenlijk bijna altijd voor bij volwassenen… maar zo zie je maar weer… alles is mogelijk

het is wel zo dat de eerste keer pokken inderdaad voor zijn 1 ste was, dus de kans was erg groot dat ie het een 2de keer zou krijgen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”