Kinderwens; mijn verhaal.
Hallo allemaal,
Dit is een verhaal voor iedereen die graag moeder wil worden.
Ik ben een vrouw van 26 jaren oud. September 2005 ben ik getrouwd met de allerliefste man van de hele wereld. Voordat wij gingen trouwen hadden we al een kinderwens. Mijn man is ook wat ouder dan ik en hij wilde sowieso heel graag vader worden. Ik stopte met de pil, weg met die rommel in je lijf. Vanaf het eerste moment dat je onveilig gevreeën hebt denk je; oe jee wat als ik ineens zwanger zou worden. Geem probleem ik ben samen met de man waar ik van hou, alles is goed en laat maar komen. Maar nee.....
Nu zijn we ongeveer 19 maanden bezig ; oefenen zegt onze vriendenkring. ;-) Na 13 maanden oefenen wilde ik het weten. Kan het wel of niet. Daarom op naar je huisarts en vervolgens naar de gyneacoloog. Aardig mens trouwens daar ben ik heel blij om. Na twee weken spanning of mijn man vruchtbaar zou zijn kregen we goed nieuws. Bij hem zat alles goed. Na uitgebreid bloedonderzoek ontdekten ze bij mij een afwijking van mijn schildklier. Het werkt te traag. Hierdoor werkt mijn hormoonhoushouding niet optimaal. Tijdens een cyclusanalyse hebben ze ook een cyste ontdekt bij de eilijder, maar deze is vanzelf via de menstruatie weggegaan. Anders had ik geopereerd moeten worden. Dus vanaf nu maar vrijen op commando oftewel plannen wanneer het meest effectief is. Dit is absoluut niet bevordelijk voor je relatie maar ja je moet er wat voor over hebben. Helaas heeft dit tot nu toe ook geen effect. Nu gaan ze een baarmoeder- en eilijderfoto maken in het ziekenhuis. Ook moet ik nog naar de internist voor een onderzoek naar de werking van mijn schildklier. Dit is het laatste van het eerste traject wat je doormaakt met onderzoeken. Vervolgens moeten we alle resultaten afwachten voor de diagnose; de uitslag.
Nee dit alles had ik niet verwacht. Een jonge meid van 26? Dit overkomt toch alleen vrouwen die ouder zijn dan 35? Tenminste dat dacht ik. Elke keer als je ongesteld wordt, wordt je ermee geconfronteerd. En dan voel je ineens dingen die er niet zijn. Was ik vorige week niet misselijk.... zou het zo zijn???
Dit alles maakt je zeer onzeker. Mijn ouders roepen steeds dat ik er teveel mee bezig ben. Maar ja hoe stop je daarmee. Het zit in mijn hoofd en die gevoelens wil en kan ik niet onderdrukken. De opmerking kinderen krijg je die neem je niet is absoluut waar! Ik kan ook heel moeilijk met opmerkingen omgaan zoals: ik heb superzaad, ik hoef maar te knipogen en mijn vrouw is....Zelf denk ik gelukkig alles komt goed en we krijgen echt een kindje samen. Wanneer en hoe daar ben ik alleen niet meer zo zeker over.
Ik houd jullie op de hoogte!
Groeten ireen