Kinderwens

Hoi Meiden,

Ik heb een aantal vragen, en hopelijk kunnen jullie mij wat verder op weg helpen.
Ik ben nu ruim een jaar met de pil gestopt, en is mijn wens om zwanger te worden niet in vervulling gegaan. Heb een helaas miskraam gehad afgelopen zomer.
Mijn cyclus is niet echt heel structureel, het varieert van 30-ongeveer ruim 50 dagen.
Ik heb ongeveer 4 maanden de temperatuur methode toegepast om te kijken hoe ongeveer mijn cyclus inelkaar zit.
Ik voel de laatste 4a5 maanden mijn eisprong overduidelijk, het is soms zo heftig dat ik krom zit van de pijn. Ben vandaag bij de HA geweest. Heb een verwijzing gekregen voor mijn man mbt sperma onderzoek.
Jony is er ook gekomen, hoop heb ik wel. Het heeft ook wel 1,5 jaar geduurd. Maar zo lang wil ik niet meer wachten.
Van het weekend vertelde mijn schoonzus dat ze een kleine verwachten ak. zomer. Ik ben best bij voor haar, maar kon niet echt meer enthousiast reageren. Op gegeven moment is de pap op zeg maar. Het ene moment kan ik het beter hendelen dan de andere keer. Moet eerlijk zeggen dat het van het weekend niet zo goed lukte.
Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft, wat staat me te wachten. Wat kan ik verwachten.

Greetzz Cora

Ik heb dit niet meegemaakt. Maar wil je gewoon even een hart onder de riem steken. Lijkt me best spannend die onderzoeken. En best stressvol voor je relatie.
Hier duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was van Rens en dat vond ik op een gegeven moment ook best zwaar al is het natuurlijk niet ongebruikelijk.
Ik hoop voor jullie dat de uitslagen van de testen hoopvol zijn en natuurlijk dat je snel zwanger bent.

groetjes Ramona

Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het voor je is. Je gunt het iedereen om zwanger te zijn, maar jezelf ook zo graag. Logisch dus dat je het moeilijk vind enthousiast te reageren naar je schoonzusje toe. Hoe leuk het voor hun ook is natuurlijk.

Zelf heb ik niet in zo’n zelfde situatie als jij gezeten. Bij Tim raakte ik in 1 keer zwanger. Maar dat zegt niks over een 2e zwangerschap. We hoopte natuurlijk wel dat het snel raak zou zijn. Maar dat moet je maar afwachten. En dat bleek maar weer, want in 1 jaar tijd heb ik 3 miskramen gehad. Precies na 1 jaar raakte ik voor de 4e keer na Tim zwanger en deze keer gaat het wel goed. Ik begrijp dus heel goed hoe moeilijk het is dat je graag een 2e kindje wil en dat je nog niet zwanger bent. Goed van je dat je de stap genomen hebt onderzoeken te gaan doen.

Ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt voordat je zwanger bent. Jony is er idd ook gekomen, dus het kan wel gewoon.

Nogmaals sterkte!

Groetjes,
Sandra

Ik heb ook deze situatie niet meegemaakt, bij Jack was het binnen 2 maanden gebeurd.
Maar ik hoor het wel heeeeeel veel in mijn omgeving, echt balen is dat. Een kindje krijgen is gewoon toch een wonder!!!
Ik wil je heel veel stertke wensen en houd moed meis, je hebt immers al een mooie dochter dus het zou moeten lukken zou je denken!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb geen traject doorlopen in de zin van onderzoeken want dat wou ik niet. Had madelon al. Maar Dylano is van een andere vader. De eerste keer heeft het 2 jaar geduurd, toen miskraam. Daarna duurde het 5 jaar. Dus blijf hoop houden als er niets uit de onderzoeken komt.

Succes.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Dank voor jullie reacties, we wachten eerst de eerste onderzoek af.
@ Michelle, waarom wou je zo’n traject niet als ik vragen mag? Te zwaar, of had je zoiets van als het komt komt het anders niet. Of is dat te kort door de bocht gedacht?

Nee die laatste zin klopt Maar ik kon het vrij makkelijk loslaten omdat ik Madelon al had. En dan dacht ik voor mezelf ik heb er eentje en dat kunnen er heel veel niet eens zeggen.

Liefs Michelle

Ja je hebt gelijk, ben ook erg blij en gelukkig met mijn dochter (zou ook niet goed wezen als het niet zo was). Maar als je naar andere situatie’s kijkt voel ik me soms slecht.

Je hoeft je toch niet slecht te voelen omdat je er nog graag eentje bij wilt. Zou wat zijn zeg

Liefs Michelle

Houw vol meid!!!

Ik heb PCO (moet je maar eens googlen) waardoor ik moeilijk zwanger raakte. Ondanks alles en veel geduld is het me toch gelukt en na de zwangerschap van mijn oudste niet meer aan de pil gegaan omdat ik toch niet tot moeilijk zwanger kon worden.
Toen mijn oudste precies 1 jaar was en mijn borsten toch gevoeliger waren gaf een test positief aan!! Een 2de spontane wonder.

Dus er is hoop maar er komt vaak veel geduld bij.

Wendy

Ook hier PCO. Ik had bleek na onderzoeken weinig tot geen spontane eisprongen. En dus een cyclus van 30 a 50 dagen. Was elke keer verschillend.
Onze eerste was een " spontaan" eitje. Wel ging ik om de zoveel dagen naar het ziekenhuis om te kijken of er een eitje was. Net op het moment dat we wilden opgeven kwam er een eitje. Uiteindelijk had ik een eisprong op dag 25! Dus als je wat alle site’s schrijven vanaf dag 10 tot dag 16 a 18 lekker aan de klus bent en daarna wordt het iets minder heb je kans het eitje te missen.
Onze tweede was wat moeilijker. Na 6 hormoonbehandeling zijn we over gegaan naar IUI. Ik had van de hormonen elke maand keurig een eisprong…nog wel wat later dan een “normale” vrouw. Maar goed ik had er 1. Maar ik werd maar niet zwanger.
Met de tweede IUI behandeling was het raak!!

Als de wens zo groot is waarom bel je niet met je HA. Deze kan je doorverwijzen naar het ziekenhuis. Je komt er dan snel achter als er eventueel iets is.
Zij kunnen je perfect helpen als het moet.

Succes

Ik heb volgens de temperatuurmethode bij dag 20-25 een eisprong. Het is ook een lang cyclus
Maar heb je nu bij PCOS een eisprong?
We krijgen morgen de uitslag van het sperma onderzoek, …

Alles was gelukkig positief.
Dank voor je reactie, belangstelling.
We hebben in Januari een afspraak bij h!t ziekenhuis voor een gesprek.
Dus weer lang afwachten.
Vindt het soms best moeilijk, en dubbel.
Maar goed we zien wel wat er uit het gesprek komt.

Greetzz Cora

PCO heb je in verschillende maten. Ik heb heel af en toe een eisprong en wordt dus ook eens in de zoveel tijd ongesteld. Een vriendin van mij heeft ook PCO maar werd helemaal niet ongesteld.

Bij alle vormen van PCO is het wel zo dat je niet vaak een rijp eitje hebt.
Ik hoefde niet te temeraturen. Omdat het bij mij niks zegt. Doordat ik of heel laat of geen eitje had.

Mooi dat het spermaonderzoek goed was, succes in Januari, klinkt nog zo’n end weg.

Gr

Hoihoi, hoe is het inmiddels met jouw zwangerschap?
Ik kan je zwanger topic niet meer vinden dus dan hier maar
Ik heb even een topic gemaakt (update zwangere ikkebenners) misschien kan jij daar ook even kort in zetten hoe het nu is Leuk om te weten!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie