Kinderwagens

Hallo allemaal,

Jullie kunnen mij misschien wel helpen bij mijn zoektocht naar een goede en handige kinderwagen.

Bij de geboorte van mijn dochtertje heb ik een kinderwagen gekregen maar is tweedehands dus heb die zelf niet gekozen.
Uit de praktijk is dat een heeeeel onhandig ding. Met de maxi cosi is hij vrij handig maar ze is 6 maanden en begint langzaam te klein te worden.
Ze kan er nog wel paar maanden in maar wil al gaan kijken voor het volgende.

Aangezien mijn ouders best ver weg wonen heb ik wel ene nodig die makkelijk in en uit te klappen.
Met hoeveel maanden zijn jullie kindjes in de buggy gegaan en wat adviseren jullie voor buggy?

Groetjes Linda en Alicia

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hadden een Buggaboo en die vond ik echt helemaal super! Makkelijk in en uit te klappen, lichtgewicht, heel makkelijk met 1 vinger te besturen. Ik vind dat echt de ferrari onder de kinderwagens!

Buggy weet ik niet meer wanneer ze daarin gingen, maar in elk geval niet te vroeg omdat de Buggaboo een heel fijne wandelwagen is als je de wiegbak ombouwt tot wandelwagen-opzetstuk.

Wat buggy betreft hebben we niet bezuinigd, want we wisten dat we daar een poos mee vooruit moesten en we hebben gekozen voor de MacLaren Quest. Die is ook super in gebruik. Met in hand in en uit te klappen, 5-punts-gordels, ruim bagagenet en altijd in leuke prints verkrijgbaar (wij hebben destijds lekker met roze bloemen gekozen).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2009 11:56:51

Wij hebben een Mutsy 4Rider (met enkelspaaks wiel),
en ook die is fantastisch.

Zeer makkelijk in te klappen, en licht.
Door de grote luchtbanden ook makkelijk op het strand en in het bos enzo.

De set bestaat uit een wandelwagenbak en een buggy,
en die laatste gebruiken we nog steeds.

Omdat die buggy goed plat kan, kun je die al vroeg gebruiken.
Hylke zit/hangt/ligt er al in sinds hij 4 of 5 maanden is.

M.

Wij hebben een xadventure driewieler en die bevalt goed nadeel is alleen wel dat je bij de beentjes niets kunt verstellen waardoor ze in het begin toch een beetje hangen. Voor de rest prima wagen. rens ging bij ons met 4,5 maand in de wandelwagen Toen wilde hij niet meer in de wagenbak en vond de maxicosi ook niet zo leuk meer. Nadeel van maxicosi op de wagen vind ik toch ook wel dat ze zo krom liggen. Ze kunnen echt veel meer zien en vinden dit toch vaak leuker.
Wij hebben wel een buggy maar die zijn we pas gaan gebruiken toen Rens 10 maanden was. wandelwagen is toch comfortabeler, en een goede buggy loopt nog niet zo lekker als een wandelwagen. Ik gebruik de buggy alleen maar als we met de auto weg gaan en we echt maar een klein stukje moeten lopen, bijv even naar een winkel. Wandelen of shoppen doe ik liever met de wandelwagen.
Trouwens onze wagen heb ik via marktplaats gekocht, echt een goede en mooie wagen(niet te zien dat hij gebruikt is) voor een prikkie. Misschien kun je zo toch nog een wandelwagen kopen die je wel bevalt en dan later een buggy?
Vind 6 maanden echt nog wel wat vroeg om alleen maar een buggy te gebruiken, mocht je er wel een aanschaffen niet alle buggy’s kunnen al vanaf 6 maanden. En koop ereen met voetenzak want die mis ik wel bij mijn buggy.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
... en een goede buggy loopt nog niet zo lekker als een wandelwagen. ... Groetjes Ramona

Dat geldt als je inderdaad een “kleine” losse buggy koopt,
niet als je de buggy-opzet van de wandelwagen gebruikt.

Ter voorbeeld die van ons:

Wandelwagen en Buggy:

(op de link klikken als het plaatje het niet doet.)

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 15 Nov 2009 21:07:25

Gewijzigd door - MarselenDiana op 15 Nov 2009 21:08:16

Wij hadden de Quinny kinderwagen en zijn met een maand of zeven overgestapt op een Mclaren buggy omdat die makkelijk op de fiets meekan en een Quinny niet. Omdat we nu een duowagen hebben gekocht ( want bijna tweede kindje !) verkopen we nu de Quinny, ik vond dit altijd een hele fijne wagen ( is ook voor buggygebruik dus). Ik weet niet of ik dit hier mag zeggen maar als je meer wilt weten ( verkoop van) over onze Quinny wagen kan je me mailen hoor.
groetjes

Gewijzigd door - Linette1 op 16 Nov 2009 10:58:44