Kinderwagen + slapen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Ik ben Petra en ben 12 wk geleden bevallen van een zoon Kelvin.

Nu heb ik een paar vraagjes en misschien dat jullie me kunnen helpen:

Vraag 1:

Mijn zoon wil niet meer in de kinderwagen liggen want dan begint ie te krijsen niet normaal. Hebben jullie misschien een tip hoe ik dit kan oplossen want nu loop ik dus de hele tijd met hem op me armen als we naar de winkels gaan. En soms zit ie in een draagzak. En vanaf hoe oud mogen ze in een wandelwagen.

Vraag 2:

's nachts slaapt ie goed door maar hoe krijg ik het voor elkaar dat die ie overdag ook goed slaapt. Hij slaapt ong. 30 a 1 uurtje en niet in z’n bed dat wilt ie niet. 's nachts ligt ie wel in z’n bedje en is ie gelijk vertrokken maar ook alleen maar om 11 uur als ik hem eerder in leg dan begint ie te huilen en dan raakt ie helemaal overstuur. Dus dan lig ik hem op mijn buik neer en dan slaapt ie wel.

Hebben jullie misschien tips wat ik hieraan kan doen. Want nu ben ik nog thuis maar ik moet straks ook weer gaan werken en dan kan dat allemaal niet meer.

alvast bedankt

aller eerst welkom op de site.
en veel plezier hier.

Nu je vraag 1:
lieke wilde ook niet in kinderwagen we hebben het toch blijven doen en ging steeds beter. lieke lag met 4 maanden al in wandelwagen en vondt dit geweldig ze zag van alles!!! het ging meteen kei goed.
zou het gewoon blijven proberen.

vraag 3: leg je kindje bij moeheids signalen op bed zoals jengelen oogjes wrijven etc.
hij moet ook weten dat zijn bed zijn plaats is om te slapen.
en even in slaap huilen mag best.
misschien kun je hem een speentje geven of muziekje aan zetten.
en ik zou steeds hetzelfde bedritueel aanhouden zodat hij hier aan gewent raakt.
Ik zou bij huilen niet meteen hem eruit halen want dan raakt hij eraan gewent en wil hij niet meer in zijn bedje.

succes groetjes gytha

Hallo,

Allereerst proficiat met je zoontje Kelvin!

Vraagje 1:
Het kan zijn dat je zoontje niet meer in de kinderwagen wil liggen omdat hij dan niet kan kijken. Op 12 weken zijn de oogjes zover dat ze alles kunnen zien. Cloé wilde dan ook niet meer in haar reiswieg liggen, enkel in de auto.
Wij hebben hier een maxi cosi die je op de wielen van de latere wandelwagen kan klikken met behulp van een kliksysteem. Dit is wel handig.
Als je niet zo een ding hebt, mag Kelvin best in de wandelwagen, maar nooit voor lange periodes. Het rugje is nog niet voldoende ontwikkeld. Je moet er enkel voor zorgen dat je de wandelwagen in zo een positie zet dat niet al Kelvins gewicht op zijn heupjes gaat rusten. Ongeveer dezelfde positie als de relax of wipstoeltjes is ok. Hier zitten de kleintjes ook al vroeg in.

Vraagje 2:
Cloé slaapt pas sinds 3 daagjes in haar eigen bedje. Overdag sliep ze bijna niet. Maar sinds ik haar overdag bij de minste tekenen van moeheid (oogjes wrijven, gapen, jengelen) in haar eigen bedje leg, slaapt ze echt veel meer. Vroeger sliep ze slechts een half uurtje, nu 2 keer 2 uur!
In het begin huilde ze dan heel erg. Na 5 minuuutjes (dit is lang met een huilend meisje ) ging ik dan terug kijken en gaf haar haar speentje. Ik troostte haar dan tot ze terug rustig werd zonder haar op te nemen. Met je vinger over het voorhoofdje en neusje van boven naar onder gaan helpt. De eerste keren moest ik best wel veel gaan kijken. Maar nu (slechts 3 daagjes later) moet ik nog maar 1 keer terug om haar speentje te geven. Ik geef haar nu ook steeds een “slaapknuffel”. Deze leg ik tegen haar hoofdje aan.
Dit is zo een platte knuffel te vergelijken met een slabbetje met een hoofdje aan (knorretje) die ze ook makkelijk in haar mond kan steken. Maar ze krijgt deze knuffel enkel bij het slapen gaan. Zo linkt ze de beiden aan elkaar. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is best moeilijk in het begin, maar geloof me vrij, het loont de moeite!

Groetjes,

Tamara

Hoi Petra,

Welkom!
Kinderen mogen pas in de wandelwagen als ze kunnen zitten en
dan nog niet zo lang.
Eerst moet de rug sterk genoeg zijn.
Ik zou toch echt niet met hem op de armen gaan lopen.
Gewoon in de kinderwagen en speen in stoppen.
Anne is 13 week en valt vaak snel in slaap tijdens het wandelen.

Vraag 2: Anne sliep in het begin ook erg weinig en toen kwamen
we op het idee om de gordijnen open te laten.
Haar bedje staat voor het raam, dus lekker licht.
Gewoon in zijn bedje leggen en laat maar even huilen.
Na kwartier doe je speen in mocht hij nog huilen.
Zijn ze vaak moe.
En bij de eerste verschijnselen van oogjes wrijven,gapen, jengelen
op bed.
Anne wordt na 3 kwartier/ uur wakker en dan stoppen we snel de
speen in en slaapt ze nog een uur en soms langer verder.
Slaapt nu vaak 2 1/2 a 3 uur achter elkaar.
Gaat je zoontje pas om 11u savonds op bed?
Je mag hem best even laten huilen (15 min).
Vaak zijn babys met 10 min al stil.
Als Anne met een kwartier nog huilt dan stoppen we pas de speen
in en slaapt ze meteen.
En op de buik leggen? zou ik niet doen.
Is echt levensgevaarlijk, ze kan nog niet draaien en dus
stikken.
Wat als je bij haar gaat kijken en ze ligt stil.
Dan is het dus al te laat!!
Anne is op deze leeftijd (3mnd) ong. 1 uur/ 1 1/2 uur op.
Dan gaat ze jengelen en dan gelijk op bed.
Laat je nog even wat horen.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en anne 3 mnd

Hoi, Kelvin slaapt op zijn buik op z’n rug is helemaal geen doen als ie slaapt val tijdens het lopen ofzo en we leggen hem in bed is ie naar 5 min klaar wakker.
Om 11 krijgt ie voor het laatst eten. we leggen hem al om 8 uur in bed maar dat wilt ie niet. Hij wil ook nooit gelijk naar eten slapen (alleen om 11 uur dan) Hij is altijd eerst nog een uur tot 1 1/2 wakker en dan wordt ie moe en als het mee zit slaapt ie dan…

Dat buik slapen heb ik eerst geprobeert in de box zodat ik erbij was en hij draaide goed zijn hoofdje. Hij slaap nu 6 weken zo en het onwijs goed. We kijken regelmatig. Hij kruipt alleen omhoop in z’n bedje wantwe vinden hem nooit zoals we hem hebben neer gelegd.

Maar ik blijf het gewoon proberen ooit zal het wel lukken toch?

Maar naar een kwartier haal ik hem er wel uit als ie nog huilt want hij wordt anders helemaal overstuur…

lieke was de eerste weken ook veel wakker savond’s.
van de voeding van 19.00 tot 23.00 en viel na de voeding van 23.00uur in slaap.

We konden er weinig mee maar in eens was het over en had ze ook savonds haar ritme gevonden.

Nu is ze een enorme slaapkop geworden haaha

dus het komt echt goed!!

groetjes en veel succes Gytha

Dank je wel.

Hoi meiden,

Wij hebben Anne sinds gisteren in de wandelwagen gedaan.
Het is zo leuker voor haar want ze kan nu alles goed zien.
Hij staat nog in de ligstand.
Ze is nu 15 week en haar rug is nog niet sterk genoeg om
al te zitten.
Ik vind de wandelwagen ook leuker dan de kinderwagen.
Als we Anne daar in leggen dan slaapt ze vaak al weer
heel snel.
Is haar schema ook in de war.
We krijgen nu alleen kouder weer en dan gaan we wel een
rondje lopen zodat ze toch buiten komt. Maar dan gaan we
hooguit 20 min. naar buiten. Muts op en sjaal om.
We hebben wel een slaapzak erbij. Lekker warm.

Groetjes Heleen.

lieke lag met 3 maanden al in wandelwagen wel met ligstand.
huilde veel in kinderwagen waarschijnlijk omdat ze dan niks zag.
nu kijkt ze de ogen uit gewelidg.

Wij doen haar een jas aan,muts op en in voetenzak en ze is altijd lekker warm en toch fijn even buiten geweest…
heerlijk toch

groetjes gytha

Ik heb ze hier altijd in de half-ligstand van de wagen gedaan, mede ook omdat de oudste een reflux had, de middelste wilde alles zien, maar de jongste… die heeft er zelden ingelegen! Hij heeft heel veel meegehobbeld in de draagdoek, en nu, na een jaar, ook nog steeds! Ik vind het heerlijk om zo te dragen, en hij vind eht ook prima! Alleen op die manier sliep hij goed overdag, zeker de eerste maanden, tot een maand of 9, denk ik.
En voor in de winkel, ik ging of met een maxi-cosi op de winkelwagen, of in de draagdoek. Ik heb de oudste ook zeker 1,5 jaar in de draagzak gehad (had nog geen doek)

Probeer anders gewoon eens een draagdoek uit.

En overdag slapen, hier was het geregeld in de box, in de kinderwagenbak. In hun kamertje was ineens het geluid behoorlijk gedempt, en daar reageerden ze hier op.

Mijn kleine Ilayda was tot 3 maanden alleen maar 'snachts wakker. Ik was er kapot van vermoeidheid. Vanaf 3 maanden wilde niet in haar bed meer slapen, dus ze viel meestal in slaap bij ons en pas als ze diep sliep legden we haar in haar eigen bed en ook werd ze regelmatig wakker in de nacht. Na 6 maanden heb ik met veel moeite haar in haar eigen bed gezet, want het me weer een maand gekost voordat ze slaapt. Ik bleef dan bij haar zitten tot ze slaapt. Tot een week geleden (ze is nu 8,5 maanden jong) leg ik haar in bed, nachtkusje en wegzwezen. En nu slaapt om 19 uur tot 7 of 8 uur de volgende ochtend zonder moeilijk te doen…dus bij mij heeft het 8,5 maanden geduurd voordat zij dit ritme heeft gekregen. en wat de middagdutjes betreft? die kent ze niet. hooguit 45 min per dag.

Pas met 6,5-7 maanden heb ik de wandelwagen gebruikt en dat op ligstand. Het schijnt niet goed te zijn voor het rugje, dus ik heb het lang volgehouden, maar goed, dat vond zij dus echt niet leuk en wilde alleen maar zitten. Met de draagzak heb ik gebprobeerd, maar dat is veel te zwaar en te belastend voor mijn rug, maar zij schijnt super te vinden, dus doe alleen maar met korte afstandjes.

gr. Yila