Kinderstoel

Nu Senne niet meer in het wipstoeltje wil zitten omdat ze gewoon rechtop wil zitten (ze is bijna 6 maanden) zijn wij aan het kijken naar een kinderstoel. Maar er zijn er zoveel!!

Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik heb een prima papa roller,

die kun je in hoogte verstellen en het zitgedeelde kantelen. Ook het blad kan er af. en er zit een 3punts gordel in. Ik vond en vind hem heel ideaal omdat ze toch nog achterover kunnen zitten op der gemak en met eten gewoon lekker recht of als ze dat niet fijn vinden gekanteld. Hij is wel duur maar ik heb hem gekregen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben de kinderstoel van bloom. (Het halve ei) Ook deze kun je in hoogte verstellen en het zitgedeelte kun je kantelen zodat ze er liggend en zittend in kunnen. Ook deze heeft veen driepuntsgordeld, deze gebruiken we niet omdat je dan meer gordel ziet dan Iris, hahaha. (Ze zit toch alleen in de kinderstoel wanneer wij er bij zijn…) Ook deze stoel is vrij prijzig. Hij paste bij ons wat beter in het interieur!
Succes met uitzoeken!

Wij hebben ook het halve ei van Bloom. Ik ben er wat minder enthousiast over.
Nadelen zijn:
duur, zwaar, niet makkelijk te verplaatsen want de wieltje draaien niet mee, als ze groter zijn kunnen ze er niet zelf inklimmen, bekleding vlekt snel en je krijgt niet alles erui.
Voordelen:
kantelen en de looks

Wij gaan nu voor onze oudste de triptrap kopen en dan kan de jongste telg in het ei.

Wij hebben hem destijds gekocht vanwege het uiterlijk en omdat Madelief niet goed zelf rechtop kon zitten, dan is het achterover kantelen perfect. Bovendien spaar je je rug met het geven van fruit en groente tov de wipstoel.

Wij hebben een beetje spijt van de koop en hadden liever de triptrap gehad.

Succes met uitzoeken!

Groetjes,
Anne-Marie

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Wij hebben de Trip Trap van Stokke. Ideaal, omdat het een meegroeistoel is, straks kan 'ie gewoon als stoel worden gebruikt. Er zit een blad onder waarop de voeten kunnen steunen, dus die bungelen niet zo. En je schuift hem zo bij de tafel, waardoor ze echt onderdeel zijn van de maaltijd. Er zit geen blad voorop (los te koop) en daardoor schuif je hem dus direct tegen de tafel aan. Wel prijzig, maar bevalt ons supergoed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook tripp trapp, laatst zelf weer een nieuwe erbij gekocht voor mees omdat luna (bijna 5) nog op haar eigen tripp trapp zit. Dus je hebt heel lang plezier van zo’n stoel. Nadeel is wel dat ze schreeuwt duur zijn vind ik.

Gr patries

Ook wij hebben een trip trap van Stokke, en hij bevalt ook hier erg goed!
Wij hebben hem tweederhands gekregen, maar hij kan echt super lang mee. Zelf voor volwassenen is het een goede stoel om op te zitten.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij zijn eigenlijk wel weg van de Nuna…kent iemand die en de ervaringen?

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 03 Jan 2010 21:07:01

Wij hebben zo’n tafeltje-stoeltje-model. Met een blad dat er af kan. Ideaal nu, want nu kan hij lekker aan zijn tafeltje kleuren

Groetjes Evelien

Ook wij hebben de Triptrap van Stokke. Idd wel wat prijziger, maar ik vind het een hele fijne stoel waar ze nog jaren in kunnen zitten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

Tis idd moeilijk om een kinderstoel uit te zoeken. Er zijn er zoveel.
Ikzelf heb destijds gekozen voor de Bloom, het bekende halve ei. Hier kon Ninthe in wezen vanaf de geboorte al in. Achteraf is dat niet zo’n succes omdat het dan meer stoel is dan kind. De gordel heb ik er ook uit gehaald. Nu het blad ervoor zit kan ze er toch niet uitvallen. Het voordeel is is dat je kindje van alle kanten ondersteunt wordt. Het nadeel is helaas dat ie vrij lomp is in gebruik. Zie ook een eerdere reactie.
Als ik dit van te voren had geweten dan had ik een TripTrap gekocht. Maar ja, je kunt niet alles weten.

Veel succes met de aanschaf van een kinderstoel.

Tip: duur is niet altijd beter. Eigen merk van bijv. Prenatal werkt prima met een stoelverkleiner erin. Zo eentje staat ook bij mijn ouders.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij zitten op dit moment volop in de verbouwing en dus ik heb niet veel ruimte. Op dit moment zit onze dochter in een kinderstoel van de Ikea. Een hele prima stoel. Zeer makkelijk schoon te maken en te houden. Heel makkelijk om op te ruimen. Je kan zo de poten eruit klikken!
Ik heb nog een nieuwe kinderstoel van Bambino staan. Lijkt wel op een trip trap.

Succes met het maken van een keus voor een kinderstoel,

Lilypie First Birthday tickers

Die van de ikea is inderdaad ook heel erg fijn!
Mijn ouders hebben hem staan voor Seth. Je kan hem met en zonder blad doen, en hij is maar 25 euro, alles bij elkaar!

Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/DxPKp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik weet het dus nu nog steeds niet… er mzijn zoveel verschillende!

Ik heb een tijdje geleden de Xadventure gekocht maar dat is 3x niks.
Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een andere

We zijn gegaan voor de Nuna… en om eerlijk te zijn ook om de looks…
en voor onderweg en bij de visites en logeerpartijtjes de Ikeastoel!

Bedankt voor al jullie tips!

Is de Nina fijn?