Kinderstoel

Hoi,

Ons zoontje Rubin is nu 4,5 maand oud.
Altijd als we aan tafel gaan eten dan begint hij te jengelen. We hebben het gevoel dat hij er gewoon ook graag bij wil zijn. Nu hebben we hem wel eens in de wipstoel op bij ons op tafel staan, maar hij is nu zo beweeglijk, dat dat bijna niet meer kan zonder dat we hem vast moeten houden. Nu vroegen wij ons af vanaf hoeveel maanden het verantwoord is om hem in de kinderstoel (Tiamo wooden high chair) bij ons aan tafel te zetten. Rubin wil vaak al zitten in het voedingskussen.
Wie heeft hier ook ervaring mee en misschien antwoord op??

Groetjes Amy, mama van Rubin

zodra ze echt goed kunnen zitten vanaf ongeveer 6 maanden kunje ze in een kinderstoel zetten

inderdaad niet te snel doen hoor! Pas als hij goed kan zitten.
Als je het eerder doet is het slecht voor zijn ruggetje.
Misschien is een bumbo stoel iets voor jullie, hier kunnen ze goed in zitten en niet uitvallen en is vanaf dat ze het hoofdje recht kunnen houden.
Wij hebben hem vaak gebruikt en nog trouwens iedeaal ding.
google maar even er is een site van
En op marktplaats staan er ook als je het iets vindt.

groetjes GYtha

Wij hebben Hylke in die periode regelmatig in de buggy (van de kinderwagen, niet zo’n klein handig niet verstelbaar opvouwding) aan tafel mee laten “zitten”.
Dat ging ook prima.

Die buggy kun je naar behoefte rechterop of platter zetten.
Netjes vast in de gordel, en hij kan geen kant op.

Ja, wij doen dat ook, net zoals bij Marcel en Diana, al sinds ze 3 maanden oud was. Jedidia wil echt niet in de box die maar een meter van de eettafel staat, maar gezellig tussen ons in…dus dan maar in de wandelwagen.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

met 3 maanden kan een kind echt nog niet goed zitten hoor,is ook slecht voor het ruggetje

quote:
met 3 maanden kan een kind echt nog niet goed zitten hoor,is ook slecht voor het ruggetje

Daarom ook in de buggy, op ligstand. Dat kan wel prima.

M.

precies

quote:
Hoi,

Ons zoontje Rubin is nu 4,5 maand oud.
Altijd als we aan tafel gaan eten dan begint hij te jengelen. We hebben het gevoel dat hij er gewoon ook graag bij wil zijn. Nu hebben we hem wel eens in de wipstoel op bij ons op tafel staan, maar hij is nu zo beweeglijk, dat dat bijna niet meer kan zonder dat we hem vast moeten houden. Nu vroegen wij ons af vanaf hoeveel maanden het verantwoord is om hem in de kinderstoel (Tiamo wooden high chair) bij ons aan tafel te zetten. Rubin wil vaak al zitten in het voedingskussen.
Wie heeft hier ook ervaring mee en misschien antwoord op??

amy zodra je kind goed kan zitten pas in de kinderstoel zeten eerder is het niet verantwoord i.v.m het ruggetje

quote:
Hoi,

Ik was gewoon benieuwd of iemand tips of dezelfde ervaring heeft. Ik weet dat het slecht is voor zijn ruggetje, dus dat zal ik ook echt niet doen.
Maar bedankt voor alle tips en reacties, ik denk dat we de kinderwagen gaan proberen!!

Ik wist by the way nog niet hoe ik terug moest reageren, hihi, dus vandaar late reactie!

heb je een buggy kunje ok proberen

Heyhey,

Wij hebben de chicco polly kinderstoel en daar zit Job al een poosje in.
Deze kun je ook de rugleuning van verstellen zodat ie iets platter kan,
Is wel duur maar een ontzettend handig ding.

Liefs Maaike