Kinderstoel

Hallo Mama’s!

Ik ben nieuw hier, Ik ben Danique de trotse moeder van Rowan (17-10-07)

Ik had gelijk een vraag, wij zijn op zoek naar een goede kinderstoel…
Iemand tips? Welke kinderstoel hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen.

Liefs Danique

Wij hebben 2 kinderstoelen. De ene is 40 jaar oud want daar heb ik zelf nog in gezeten. De andere is een soort triptrapstoel (doorgroeistoel) van MaxiCosi.

Als je op Google de woorden kinderstoel maxicosi intikt, krijg je vrijwel bovenaan een Marktplaats-advertentie met een foto van de betreffende stoel. (Is niet mijn advertentie overigens hoor want wij verkopen hem voorlopig nog niet! )

Het zijn 2 heel verschillende stoelen die we hebben en met allebei heb ik goede ervaringen. Voordeel van die stoel van Maxicosi is dat hij heel lang door te gebruiken is. Je kunt er zelfs als volwassene nog wel op zitten als je het dwarsliggertje aan de voorkant weghaalt.

Groetekes, Sje

wij hebben ook een meegroeistoel van tiamo.
ook erg fijn te koop bij prenatal.

groetjes gytha

wij hebben een houten stoel die je in kunt klappen. fijn ding, neemt weinig ruimte in als je hem niet odig hebt.

wij hebben een tripptrapp. Heelhandig omdat deze onder onze tafel kan. Zo zit Puck ook direct aan tafel.

Wij hebben er een van Bambino. Een mooie houten stoel die je kan verstellen. Zo kan Anna er nog erg lang in zitten! We hebben er nu wel een stoelverkleiner in, maar ze vindt het prachtig in de kinderstoel! Ze zit er als een vorst op de troon in!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Wij hadden jurian ook al in een kinderstoel gezet met het eten… dus 10 a 20 minuten en dan 2x per dag… maar helaas mag dat nu poosje niet meer… hooguit 10 minuten over heel de dag. Dit omdat zijn ruggewervel te bol is gaan staan omdat hij ws nog geen goede balans hierover heeft. Dus nu eet hij weer in de wipstoel met goede ondersteuning voor zijn rug.

Ik zei moet ik het dan niet oefenen? Maar ze vertelde dat je hiermee het tegendeel kan krijgen doordat ze nog niet klaar zijn om te gaan zitten… ze zei net als lopen-kruipen etc dat moeten ze zelf gaan. Stimuleren om iets te doen is altijd prima … maar niet over de streep gaan…

Morgan heeft net zo’n stoel gekregen die als je hem van onderstel afhaalt ze ook meteen een eigen tafeltje heeft. Ik weet niet of dat nog een aparte naam heeft.

Groetjes,

Michèle