Kinderstoel welke?

omdat mijn zoontje sneller is met op de buik draaien, tijgeren en nu met kruipen, hebben wij tot nu toe niet aan een eetstoel gedacht (vanwege weinig interesse in zitten). toch wil ik alvast een kinderstoel kopen/aanschaffen omdat het iets makkelijker is straks aan de tafel met ons, aangezien hij op hetzelfde tijdstip als ons zijn groentehapje krijgt. nou zijn er best wel veel soorten kinderstoelen en ik vroeg me af welke het meest populair en meest handige is.

ik vind bijv. de trip trap ook wel leuk maar deze heeft geen eetblad. is dat nou nodig of niet vraag ik me ten eerste af. verder handig om gelijk aan tafel te schuiven. en qua hoogte vraag ik me sowieso af of het wel aan ons eettafel kan? enig idee of er ook kinderstoelen zijn die in hoogte verstelbaar zijn? de trip trap van stokke is veel te laag vond ik in ieder geval niet hoog genoeg om aan ons eettafel te schuiven. zie je waarschijnlijk net zijn haren boven uitsteken of overdrijf ik oeff weet het echt niet meer…er is ook zoveel keus

nou ik hoor ook graag jullie ervaringen en wie weet kom ik er dan wel uit.

dank!

Lilypie First Birthday tickers

Wij hebben de Triptrap van Stokke en zijn hier erg blij mee. Kan me niet voorstellen dat je zoontje niet boven de eettafel uitkomt. Bij ons is dit altijd prima gegaan. Ze kunnen erg lang met deze stoel doen, doordat hij in hoogte verstelbaar is. Ik vind het een mooie degelijke stoel en ik heb het blad ervoor totaal niet gemist. Vind het wel handig dat je hem zo aan tafel aanschuift.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben de tripp trapp van Stokke. In hoogte verstelbaar, past vast wel bij je tafel. Je kan er een los blad bij kopen, maar dat hebben wij niet gedaan. Het is zo gezellig dat hij aan kan schuiven aan tafel. Bij mijn ouders kan dat niet, daar zit een blad voor, en dat is een stuk minder gezellig. Zit 'ie toch een stuk verder van ons vandaan.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ook wij hebben de tripptrap van Stokke, en zijn er heel tevreden over!
Het is zelfs een 2erhandsje, mijn zusje heeft er op gezeten.

Het makkelijke is inderdaad dat hij ook op deze stoel kan zitten als hij wat groter is, en geen kinderstoel meer nodig heeft. Maar deze stoel kan je dan wel zo stellen dat hij dan goed bij de tafel kan.

Verder vind ik persoonlijk zo’n blad vervelend, omdat het eten vaak net te dicht op je kleintje staat, en Seth het vaak van het tafeltje af gooit, en dat kan niet als hij aan tafel zit.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bij de tripp trapp kun je een apart tafelblad (heet playtray) kopen (wel 55 euro, dus moet je er echt voor over hebben). Ikzelf vind zo’n blad wel handig. Mijn dochtertje speelt er vaak aan, het heeft een opstaand randje dus de speeltjes rollen er niet direct af. Maar het is wel veel geld, ik heb 'm gekregen.

Annemiek de Graaf

goed dat wou ik weten Annemiek! super bedankt dames! ik hoor toch meer goede ervaringen over de trip trap (welk in eerste instantie ook mijn keus was) bedankt voor de bevestiging hiervan ik ben er uit!

Sorry maar wij waren niet blij met dew tripptrapp, kon te makkelijk omvallen dacht ik. Wij hebben de NUNA en ben daar erg blij mee, is heel stabiel…

Groetjes van Sascha en Senne

Hier een namaak triptrap, een stuk goedkoper maar in mijn ogen net zo functioneel. Er zit ook een blad bij, dus je kan zelf bepalen of je je kindje wil aanschuiven aan tafel of liever het blad ervoor zet.

Als je kindje nog maar pas zit, kan een kinderstoel van de ikea ook heel handig zijn, deze heeft namelijk een klein/smal zitje waardoor je kindje er al vroeg in kan en toch mooi rechtop zit. Je kan deze heel makkelijk uit elkaar halen waardoor ik hem ook heel handig vind voor als we eens bij vrienden gaan eten. Het enige nadeel is dat de poten wat wijd uitlopen en als je niet goed oplet je daar snel over struikelt! Mijn schoonouders hebben deze stoel gekocht, maar omdat Jasper hier in het begin beter in zat dan in onze eigen kinderstoel hebben we deze een tijd gebruikt.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wat is jullie mening over de meegroeistoel van Prenatal?
Is nu trouwens in de aanbieding tot 18 juli.

Ook wij hebben een Tripp trapp (op aanraden van een aantal zeer enthousiaste vrienden) maar zijn er eigenlijk helemaal niet zo over te spreken.
Hij was inderdaad te laag voor de tafel dus hebben we hem op moeten hogen. Bovendien kost het soms wat moeite om Lieke er in te krijgen als ze bijv. schoenen aan heeft, dan remt ze zich nl. af op het zitvlak. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Volgens mij voldoet een andere kinderstoel net zo goed.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]