Kinderstoel. Tot wanneer?

Hallo,

We hadden laatst een topic over tot welke leeftijd je kind in de box heeft gezeten.

Nou ben ik erg benieuwd hoe dat zit met de kinderstoel.

Stephan is nu 2,5 en zit met eten nog gewoon in zijn kinderstoel, zonder problemen trouwens.
Maar tot welke leeftijd gaat dat ongeveer?
En waar zet je je kind daarna op?
Klinkt misschien een beetje maf, maar als ik Stephan op een gewone eetkamerstoel zet dan komt ie echt niet boven tafel uit hoor!

Ben erg benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben en tot welke leeftijd enzo!

Groetjes, Bianca

Heb er laatst toevallig overgehad met mijn schoonzus. Zolang hij goed kan zitten in zijn stoel, gewoon laten zitten. Je hebt als je hem toch op een gewone stoel wilt zetten ook zitverhogers in de handel. Die kan je vastmaken op de stoel en dan kan hij daar gewoon op zitten.(lijken een beetje op zitverhogers in de auto)

Liefs Kristel

Ik heb hier een link die inderdaad hetzelfde verteld. http://www.kinderinfo.nl/perioden/etendrinken/aantafel/peuter/art_een_andere_stoel.asp
Misschien heb je er wat aan.

Liefs Kristel

dylan heeft tot dat hij ruim 3 was erin gezeten en toen hebben we voor in de auto zo stoelverhoger gekocht en daar at hij ook op aan tafel hahaha had 2 vleigen in 1 klap

kaitlyn eet aan tafel mee vanaf september dus die was ruim 2 en die zit nu op een kussen en die kan er goed bij ook omdat zei het heerlijk vind om op der knieen te zitten

Hoi Kristel,

Bedankt voor de tip naar die link!
Heb meteen ff gekeken.
Stephan vind het nu nog prima in de kinderstoel dus eh…voorlopig houden zo!!

Groetjes, Bianca (hatsjie, pfff…griep? Bah. Balen!!!)

beterschap ik begon ook weer te snoteren grrrrrr

nou tanja zins een paar maanden dat ze niet meer in de kinderstoel wil maar op de gewone stoel inderdaad met stoel verhoger want dan kan ze er beter bij

gr marielle mama van tanja i nu 2jaar en 3 maanden

Shakira wil nu niet meer in de stoel blijven zitten. Ze heeft nu een tuigje om, dan blijft ze rustig…
Maar volgens mij blijft je kin in de stoel totdat ze lang genoeg voor de echte stoel zijn…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Samantha kan nog lang niet op een ander stoel zitten, ze kan al wel goed over de tafel heen kijken maar blijft niet zitten, springt dus zelf van de stoel af met gevolg dat ze dan valt en heel hard gaat huilen.
Dus wij houden haar verlopig nog in de kinderstoel maarja ze is ook nog niet eens 1,5 jaar
We hebben er ook maar vast 1 gehaald voor pascal.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

sofie zit er nog net in maar eet zelf al liever mee vanaf een normale stoel en tja victor moet binnenkort in de kinderstoel dus gaat de goeie kant op

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Lucas zit nog lekker in de kinderstoel.
Op een gewone eetkamerstoel blijft hij niet zitten.
En omdat ik nog geen zin heb om hem iedere keer te vertellen dat hij moet blijven zitten (zwak he) blijft hij gewoon in de kinderstoel zitten.

Groetjes Mim

fabiano is bijna twee en zit nog in de kinderstoel, hij wil nog weleens proberen om er uit te gaan,maar dat is nog niet vervelend ofzo. ik hoop dat hi er nog een tijdje in wilt

groetjes maureen

Hoi Bianca!
Robin zit (nog) steeds in de kinderstoel…
Maar hij houdt het niet echt lang meer vol…kdenk zo’n 20 minuten alles bij elkaar…
Grote mensen stoelen vindt hij machtig intersant, dus zo afentoe proberen we dat eens een keer, als we bijvoorbeeld een frietje gaan eten…Tot nu toe gaat het dus nog prima…we wachten af… Groetjes Daantjuh