Kinderpubertijd?

Ik heb twee hele lieve zoontjes van 3 en 4 jaar. Op dit moment hebben ze vaak de nijging om te schreeuwen en te huilen om de aandacht te krijgen. Ze verwachten dat ik naar ze toe kom en precies doe wat ze willen. Als ik ja zeg zeggen zij nee. Dit gaat van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat door. Ik heb gehoord over de kinderpubertijd.

Is er iemand die mij daar iets meer over kan vertellen?

Alvast bedankt!

Nou veel valt er niet te vertellen, behalve dat het best moeilijk kan zijn.Ik heb al een dochter van 7 en die gaat nog steeds door een of andere pubertijd heen. Het houdt eigenlijk niet op. Er is altijd wel wat. Mijn 3 jarige zoon, kan ook heel raar doen, met zijn nee zeggen of niet willen luisteren. Dan geef je hem een consequentie, van ok, dan ga je maar naar boven en dat is dan ook niet goed. Dus dan zeg ik, ok, eten dan maar, of wat er ook is. En na een paar keer, moet je 'm onder anderen zelf boven zetten, of begint hij sorry te huilen. Dan krijgt hij meestal nog 1 kans en anders moet hij op de trap. Is niet leuk, maar je moet we consequent blijven, ookal is dat niet altijd makkelijk. Vind ik zelf ook moeilijk hoor, want dan vind ik het toch ook wel weer zielig, terwijl het niet zielig is. Kinderen opvoeden is echt niet makkelijk, dat is 1 ding dat zeker is.

Veel succes ermee.

Haaaa leuk, de peuterpuberteit!
Heb er hier eentje rondlopen van 3,8 jaar die om op te vreten is zo lief, maar af en toe…

Het beste is idd om consequent te blijven.
Ze zijn je namelijk lekker aan het uittesten (zo van: wie is de baas, even kijken hoe ver we kunnen gaan bij mamma etc. )

Als Stephan weer zo’n bui heeft geef ik hem altijd een keus.
Voorbeeld: of je eet je eten nu netjes op, of je gaat nu naar bed zonder Lucky Luke te kijken (kijkt ie altijd samen met z’n pappa )
Dan tel ik vervolgens tot 3 en bij 2 (2,5) neemt hij een hap
Dan kiest hij dus eieren voor zijn geld
Als hij niet luistert dan doe ik wat ik gezegd heb.

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 25 Feb 2005 18:43:44