Kinderopvangtoeslag


#1

Wie oh wie kan me hier wat info over geven? Of me tippen naar een duidelijke site?

Aangezien er op mijn werk best wat staat te veranderen, en ik meerdere dagen moet gaan werken om op het zelfde aantal uren te blijven zitten, heb ik contact gezocht met een gastouder, ze heeft gelukkig plek, woont een straat achter ons, en de kinderen zien haar al regelmatig omdat ze ook op een ander kindje past dat ook naar de psz gaat.
Nu zou ik in principe 1 dag per maand een gastouder nodig zijn, maar om het voor de kinderen gewoon te laten worden, en mijn schoonmoeder wat te ontzien (gaat op neefje passen ook) denk ik dat we er voor kiezen om de kinderen 3 dagen per maand dan te brengen.

Heb je ook recht op een toeslag als je dus gebruik maakt van een gastouder? En hoe berekenen ze wat je dan terug krijgt? En wanneer krijg je zoiets terug? Per maand? Jaarlijks?
We zijn echt leken op dat gebied!

Groetjes Manderijn.


#2

Hier staat alvast veel zinvols (de link even zelf achter elkaar zetten, anders rukt 'ie het topic uit z’n verband):

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst
/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/kinderopvangtoeslag/

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Gewijzigd door - Mriek op 12 Oct 2012 15:08:52


#3

Inderdaad, alle info is te vinden op de site van de belastingdienst.

Wordt per maand uitbetaald, berekening gaat over je salaris van vorig jaar,
aantal uren dat je opvang mag regelen (nou ja, meer uren mag best,
maar je krijgt tot een x aantal uren kinderopvangtoeslag, gebaseerd op
het aantal werkuren van de minst uren makende partner.)
en het aantal uren dat je natuurlijk daadwerkelijk opvang gebruikt.

Maar je kunt er wel wijzigingen op los laten als je meer of minder gaat verdienen.
Dat heeft als voordeel dat de verrekening na het jaar niet zo tegenvalt.

Dus vooraf wordt er een berekening gemaakt hoeveel je in principe terug
krijgt, dat krijg je elke maand netjes terug,
volgend jaar volgt er een afrekening aan de hand van de jaaropgaves
van de kinderopvang en je werk.

M.


#4

Dankje!! Zal even neuzen

Groetjes Manderijn.