lieve marieke,
veel succes. En bij het kdv zijn ze ook niks anders gewend dat mama’s de 1e x een brok in hun keel krijgen of zelfs moeten huilen…Ik denk dat het alleen maar betekend dat je onwijs veel van je kindje houd. Ja hallo, je hebt m eerst 9mnd gedragen, daarna 12wk intens samenzijn en nu moet je hem ineens loslaten!!! Doen ze ook aan oefenuurtjes? Ik weet nog goed dat Milo voor het eerst ging oefenen. Ik mocht m 3 uurtjes wegbrengen, in mn verlof. Om “te wennen”. Onderweg er naar toe moest ik al janken. Ik kwam betraant binnen, hun lachen natuurlijk, verschrikkelijk lieve meiden. Ik ben niet thuis gaan zitten pruttelen, ben gaan shoppen (afleiding). De tijd vloog voorbij, ik had ineens een paar uurtjes voor mezlef (dat was even geleden!!!).
Toen ik m ging halen vertelde de juf honderduit. Ze vertelde typische dingen over hem, die ze niet zou kunnen verzinnen. Ze heeft dus echt de moeite genomen hem te leren kennen. Hij was helemaal zichzelf geweest, dus toen had ik echt een goed gevoel!!! Hij was 16 wk toen ik ging werken (hij is 5wk te vroeg geboren) en het ging goed.
Later kreeg hij wel een periode dat hij daar minder goed sliep. Nu gaat het weer goed. Mijn man brengt hem altijd weg. Laatst moest ik m een x brengen, nou echt, hij sprong bijna uit mn armen! (hij is nu 15mnd)Ik zette hem op de grond en woep, weg was hij! met een big smile op zn mond kroop hij naar het speelgoed en andere kindjes! Stond ik daar, voor joker hahahahahaha. fantastisch. Ik denk dat het ook niet verkeerd is voor de ontwikkeling. Hij leert veel van andere kindjes, geniet van andere kindjes, leert wachten, delen,spelen.
Die van mij ging ook 2dg, nu nog maar 1. Maar zou ik niet meer overdags werken, dan zou ik hem bijna voor zijn lol nog ernaartoe brengen hahaha. Hij komt nu al met knutselwerkjes thuis enzo hihi.
Ik merk wel dat hij total loss is na zo’n dag. Veel indrukken hé.
Misschien kan je het zo regelen dat hij je 1e werkdag naar je vriendin gaat, om te wennen? Heb ik ook gedaan, de 1ex naar oma. In de auto alsnog ongegeneerd lekker een potje gejankt hihi maar kon wel voortdurend met haar smsen, toppie.
x Floss