Kinderopvang

Ik ga vanaf volgende week weer werken, en de week erop gaat mijn kereltje naar het kinderdagverblijf. Ik zie er zo tegenop! Hij is dan 12 weken, pfff. Voel me er schuldig door! Helaas heb ik geen keuze, omdat ik geen ouders meer heb die op kunnen passen…

Zou hij er veel last van hebben, of maak ik me er waarschijnlijk drukker over dan hij?

Iemand ervaring mee?

Het is natuurlijk voor allebei aanpassen. Van Anna weet ik dat zij eerder gewend was dan ik. Ik vond het in het begin vreselijk!! Ik heb tranen met tuiten gehuild. Vooral de eerste keer. Dit zeg ik niet om je bang te maken, maar een hart onder de riem. Iedere moeder heeft hier last van. Het is toch het eerste loslaten. Maar na een tijdje is het wel te doen en na een half jaar (bij mij) gaat het al stukken beter. Vooral als je merkt dat je kleintje veel plezier heeft op het kdv.

Zet hem op en weet dat dit veel meer moeders is overkomen!! Misschien kun je de eerste keer je zoontje samen met iemand die je kent weg brengen. Gelukkig kon mij echtgenoot samen met mij Anna weg brengen de eerste keer. Dat vond ik erg fijn, kon ik toch nog even met iemand knuffelen!

Hoe vaak gaat hij per week naar het kdv? Anna gaat nu een dag, op de dinsdag. De maandag zorgt mijn moeder voor Anna, de woensdag en donderdag ben ik thuis en vrijdag is het papa-dag. Ik werk 27 uur per week. Als het kdv je niet bevalt, kun je misschien een gesprekje aanvragen bij een gastouder bureau.

Succes!

Hoi hoi
Tim gaat sinds 18 maart naar hetKDV. Ik werk 4 ochtenden van 9 tot half 2 . Dinsdags , donderdags en vrijdags smorgen gaat hij . Op woensdag is 1 van de oma’s bij mij in huis . Ik vond het ook heel erg moeilijk om hem weg te brengen . Maar ik merkte al snel dat hij het daar helemaal geweldig vindt en dat maakte het voor mij een heel stuk gemakkelijker . Als ik hem weer ga halen dan is hij helemaal happy . Daar kan hij zichzelf beter vermaken dan thuis en heeft er meer te kijken naar de andere kinderen . Maar het is natuurlijk voor iedereen anders of je er tegen kunt of niet .
Succes en groetjes Dorethe

Hij gaat de woensdag en de vrijdag de hele dag. Donderdag heb ik een vriendin die dan gaat opppassen. Gelukkig gaat mijn vriend mee de eerste dag om hem weg te brengen. Ik denk dat ik het er moeilijker mee heb dan die kleine inderdaad. Ik ga het gewoon aankijken, misschien vindt hij het wel geweldig daar!

Mijn dochtertje gaat al heen vanaf dat ze 10 weken was. Ze gaat twee hele dagen in de week. Ik moet zeggen dat het haar prima bevalt op de creche. In het begin was ik bang dat ze daar niet zou gaan slapen. Maar het slaapkopje slaapt daar net zoveel als thuis. Ook merk ik aan haar dat ze heel vrolijk wordt als ik haar aflever. Gelukkig is ze ook weer vrolijk als ik haar op haal hoor !!!

Volgens mij vinden de meeste kinderen het wel leuk op het kinderdagverblijf. Voor de moeders is het in het begin even moeilijk.

Veel succes toegewenst in ieder geval

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Tijs is dan bijna 11 weken als ie er naartoe gaat. Ben blij om jullie ervaringen te lezen, dat het waarschijnlijk allemaal wel mee zal vallen…

sterkte, ik weet hoe moeilijk het is. Ik leip de eerste dag huilend weg en belde in het begin wel 2 keer per dag naar het KDV. Nu een jaar later denk ik waar heb ik me druk over gemaakt. ze heeft het super naar haar zin. In het begin ook. de leidsters waren zo leif voor haar en aandacht kwam ze niet tekort. ons ritme namen zij over dus Puck deed het prima. TIP: schrijf duidelijk jullei ritme en gewoontes op papier voor het KDV.

Succes en sterkte.

Liefs loes

Ja, dat ga ik ook zeker doen, omdat hij nu ook zo’n fijn ritme heeft! Ik kijk het gewoon aan en moet even doorbijten!

sky moet ook per volgende week naar het kdv
vind het echt verschrikkelijk !!!
ik weet ook wel dat hij daar goed verzorgd word…maar toch ga ik me van die rare dingen in mijn hoofd halen zoals…pakken ze hem wel op als hij huilt,krijgt hij wel optijd z’n fles en hapjes…
pff maak mezelf hardstikke gek daarmee !

groetjes

kirstin keesmekers

Ja, daar zit ik dus ook mee in mijn maag… Er zijn zoveel kindjes en “maar” 3 leidsters… Ik moet er maar op vertrouwen dat ze lief voor hem zullen zijn.

ik heb morgen intake gesprek op t kdv…wil natuurlijk wel eerst weten waar dat sky terecht gaat komen…
ben benieuwd !!

groetjes

kirstin keesmekers

Het zag er bij ons wel goed uit, alleen het is de gedachte dat een ander voor je kindje gaat zorgen…

Het verschilt wel per kdv! Bij ons op het kdv hebben ze bijvoorbeeld helemaal geen ‘moeke’, je weet wel zo’n echte moederkloek. Dit vond ik vooral in het begin wel moeilijk. Er zijn alleen maar jonge meiden, die echt wel goed voor Anna zorgen, maar die zijn zelf nog niet moeder. Dat is toch anders…

Nu is Anna wel gewend op het kdv, dus ga ik nu ook wel met een gerust hart weg, maar dat is in het begin wel anders geweest.

Succes met de eerste loodjes, want die wegen best zwaar (op een moeder hart)

Tijs zijn mentor is ook 20 jaar! Dus ook niet echt een moederkloek… Maar ja, als ze maar lief is voor hem, dat is het aller-belangrijkste!

lieve marieke,

veel succes. En bij het kdv zijn ze ook niks anders gewend dat mama’s de 1e x een brok in hun keel krijgen of zelfs moeten huilen…Ik denk dat het alleen maar betekend dat je onwijs veel van je kindje houd. Ja hallo, je hebt m eerst 9mnd gedragen, daarna 12wk intens samenzijn en nu moet je hem ineens loslaten!!! Doen ze ook aan oefenuurtjes? Ik weet nog goed dat Milo voor het eerst ging oefenen. Ik mocht m 3 uurtjes wegbrengen, in mn verlof. Om “te wennen”. Onderweg er naar toe moest ik al janken. Ik kwam betraant binnen, hun lachen natuurlijk, verschrikkelijk lieve meiden. Ik ben niet thuis gaan zitten pruttelen, ben gaan shoppen (afleiding). De tijd vloog voorbij, ik had ineens een paar uurtjes voor mezlef (dat was even geleden!!!).
Toen ik m ging halen vertelde de juf honderduit. Ze vertelde typische dingen over hem, die ze niet zou kunnen verzinnen. Ze heeft dus echt de moeite genomen hem te leren kennen. Hij was helemaal zichzelf geweest, dus toen had ik echt een goed gevoel!!! Hij was 16 wk toen ik ging werken (hij is 5wk te vroeg geboren) en het ging goed.
Later kreeg hij wel een periode dat hij daar minder goed sliep. Nu gaat het weer goed. Mijn man brengt hem altijd weg. Laatst moest ik m een x brengen, nou echt, hij sprong bijna uit mn armen! (hij is nu 15mnd)Ik zette hem op de grond en woep, weg was hij! met een big smile op zn mond kroop hij naar het speelgoed en andere kindjes! Stond ik daar, voor joker hahahahahaha. fantastisch. Ik denk dat het ook niet verkeerd is voor de ontwikkeling. Hij leert veel van andere kindjes, geniet van andere kindjes, leert wachten, delen,spelen.
Die van mij ging ook 2dg, nu nog maar 1. Maar zou ik niet meer overdags werken, dan zou ik hem bijna voor zijn lol nog ernaartoe brengen hahaha. Hij komt nu al met knutselwerkjes thuis enzo hihi.

Ik merk wel dat hij total loss is na zo’n dag. Veel indrukken hé.
Misschien kan je het zo regelen dat hij je 1e werkdag naar je vriendin gaat, om te wennen? Heb ik ook gedaan, de 1ex naar oma. In de auto alsnog ongegeneerd lekker een potje gejankt hihi maar kon wel voortdurend met haar smsen, toppie.

x Floss

Lief zullen ze natuurlijk zijn. Maar het gevoel dat je als moeder hebt is echt niet te negeren.

Succes met wegbrengen en laat het ons maar weten hoe het gegaan is!

Zal ik doen!!

Groetjes!

Hallo,

Heel herkenbaar hoor allemaal! Ik had geen tranen bij het wegbrengen, ik had er meteen vertrouwen in. Jasmijn gaat nu nog 1 dag naar het KDV, vanaf juni 2 dagen. Zo goed gaat het dus. Ze heeft een mindere periode gehad, maar met wat nieuwe afspraken gaat het weer beter. Inderdaad krijg je leuke werkjes en in een schriftje schrijven ze op hoe de dag gegaan is. Ik vind het wel belangrijk dat ze met gedeelde aandacht omgaat. En dat ze met andere kinderen leert spelen. Een ding is zeker: we halen haar altijd doooodmoe op en ze slaapt altijd als een blok die nacht! Ik ben nu eindelijk zo ver (ze wordt 11 maanden), dat ik haar, ook als ik een keer een vrije dag heb, wegbreng. Zij vindt het er leuk, ik betaal er toch voor, en ik heb een dag voor mezelf!
Succes ermee, groetjes van martine

Nou, hij is vandaag geweest en heeft het goed gedaan! Goed gegeten, geslapen, etc! Ben zo trots op hem! Het wegbrengen viel me ook 100% mee! Er valt een last van mijn schouders!

Goed hoor!!

Vooral zo doorgaan!