Kindermeubeltjes ? Wat voor een 3 jarige?

Ik zit in dubio, ga deze week naar de IKEA en ben van plan zo’n handige trofast kast te kopen met roze bakken. Nog een paar dingen waar ik geen twijfel over heb maar dan nu …

Is het handig/nuttig een kinder tafeltje te hebben beneden in de woonkamer? Nu knutselt ze aan de salontafel en straks kan ze aan de eettafel of is dat iets te snel gedacht? Ik twijfel dus of ik zo’n IKEA peutertafeltje uit bv de mammut serie nog wel een poosje nut kan hebben voor een meisje van net 3 jaar. Of zou ik eerder een groter tafeltje kopen met bijpassende stoel ??

Is een vloerkleed handig voor op de tegels? Of speelt ze straks boven op haar kamer met de playmobil?? en ligt het kleed te liggen?

Bij ons is alles tegels beneden, met vloerverwarming dus het is wel warm … nu ligt er nog een boxkleed maar dat is niet zo handig als een vloerkleed wat stevig op de grond ligt.

Tja, wat is wijsheid om nu aan te schaffen gezien haar leeftijd en ontwikkeling?

Wij hebben hier al een jaar zo’n kleutertafeltje staan en echt waar… dit wordt dagelijks zeer intensief gebruikt. Maar mijn dochter is nu een jaar jonger dan Fabienne, maar voor ons was en is zo’n tafeltje echt een aanwinst!
Vloerkleed hebben wij afgelopen week ook 1tje gekocht bij (bij Ikea ) en het is gewoon fijner op de grond spelen op zo’n kleed, dan op de kale (stenen/houten) vloer lijkt mij.
Groetjes Nancy

Ik had bij de ikea zo’n vierkant tafeltje van 5 euro gekocht met een stoeltje erbij. het stoeltje staat bij de salontafel en het tafeltje heb ik opgruimd. Dylano zat er nooit aan.

Hij zit indd aan de salontafel of de eettafel te kleuren, Kleien en verven doet hij aan de eettafel.

Liefs Michelle

Erik zit ook nooit aan z’n tafeltje, behalve om te kleien. En dat komt niet vaak voor. Meestal zit hij aan de keukentafel of gewoon op de grond. Wij hebben een kleed in de woonkamer en daar zit hij ook wel eens op. Een speciaal speelkleed dat we voor hem hadden hebben we weggedaan, omdat hij daar dus nooit gebruik van maakte. Misschien dat dat voor jullie nog wel handig kan zijn?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wij hebben een hoek in de woonkamer waar zijn duplo ligt, en daar ligt zo’n autokleed. Daar speelt hij regelmatig op, dat is echt zijn hoekje.

Ook hebben we een tafeltje met stoeltjes, maar daar wordt nooit gebruik van gemaakt. Dus heb ik er maar wat decoratie op gezet
Alles gebeurd hier eigenijk aan de eettafel, waar zijn trip trap staat.

Liefs, Anne

Wij hebben een paar weken geleden ook een setje van een tafeltje, 2 stoeltjes en een bankje gekocht. Ideaaaaal.

Wij hebben ook een setje van de Ikea met 2 stoeltjes van hout… Ideaal! Zeker als S dr nichtje komt spelen en eten, hup met z’n tweeen aan die tafel… maar ook knutselen, tekenen, plakken, knippen, stempelen, verven en of kleien… het zit dan tenminste niet aan mijn mooie salon tafel… en mevrouw schiet mij wat te gemakkelijk uit… en zo’n tafeltje is makkelijker en goedkoper te vervangen dan mijn salontafel…

Tim heeft ook een klein tafeltje van Ikea met 2 stoeltjes. Ideaal want hij zit er vaak aan om te kleuren of te puzzelen. Vind het niet nodig dat hij daar mijn salontafel voor gebruikt. En bovendien is dat ook niet handig, want daar kan hij niet aan zitten. De eettafel gebruiken we ook wel eens als hij wil verfen of kleien. Dan leg ik daar gewoon een zeiltje overheen.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 05 Oct 2011 22:31:02