Kinderlokker

Ik kreeg net een bericht op mijn hyves dat bij de limburgse scholen weer een kinderlokker actief is. Mijn dochter gaat nog niet naar school maar ik wil dit bericht wat ik gekregen heb even met de limburgers onder ons delen::

kinderlokker actief bij de limburgse basisscholen

Vandaag kreeg ik een bericht dat er weer dezelfde kinderlokker actief is bij de limburgse basisscholen.

Weer betreft het een wit busje,met geblindeerde ramen en afgeplakte nummerplaten.

De ouders worden geadviseerd om hun kinderen niet alleen naar school te laten gaan,en ze geen dingen om of aan te doen waar de naam van het kind op vermeld staat.

De vermoedelijke dader spreekt het kind aan met zijn of haar naam,en probeert het dan mee te nemen in het busje.

Dames en heren,ben alert,let op jullie kinderen en waarschuw het schoolbestuur.
Signaleren jullie het busje,neem dan meteen contact op met politie.

Het lijkt me een heel strak plan om een ouderwacht op te zetten nabij de scholen in limburg,elk jaar komt dit terug,al een aantal jaren achter elkaar.

Het wordt hoog tijd dat deze mensen gestopt worden.

Let op mensen,ben alert.

Chantal

Dank je wel, dit is 1 van mijn ergste nachtmerrries natuurlijk. Ik zal meteen weer een wachtwoord instellen bij mijn meissie en de andere ouders waarschuwen hier. Waar komt dit bericht precies vandaan ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

van doorstuurmails op mijn hyvesinbox. Ze vagen mij om dit bericht zoveel mogelijk door te sturen. Als dit nu waar of niet waar is weet ik niet. Maar ik ga ervanuit dat het bericht KAN kloppen. Vandaar dat ik jullie toch waarschuwen wil. Je kan nooit weten. Is inderdaad 1 van de grootste nachtmerries wat ouders kunnen hebben

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 17 Sep 2008 09:42:32

Staat geen bron bij ? Ik vind nl wel een bericht, maar dat is net iets anders nl.

Nee geen bron bij. Weet ook niet hoe ik het zou kunnen achterhalen of dit bericht werkelijk klopt. Wat heb jij gevonden dan?Deze mevrouw van hyves heeft het ook in haar blog staan onderaan de paginahttp://geleencalling.hyves.net/

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 17 Sep 2008 09:50:36

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 17 Sep 2008 09:56:27

Mijn gevonden bericht, bleek een jaar oud. Dat was ook een beetje onduidelijk te zien. Maar goed ik speur verder en neem alsnog het zekere voor het onzekere.

toevallig was ik net op zoek hoe ik nog beter ze uitkan leggen nooit emand van iemand aan te pakken, roy had weer eens een snoepje aangepakt van en vreemde

kwam ik hier op uit http://www.ouders.nl/mopv2006-kinderlokkers.htm

gr Tries

Sinds kort ben ik lid van de hyves " stop kinder misbruik". Ook hier werd gepraat over hoe je je kinderen beschermen kunt/of juist niet kunt. Ik heb een heeeeeele poos geleden een boekje uit de bieb gehad dat hierover ging. Debiel eigenlijk dat het je als ouder uberhaupt nodig is om zo`n boekje te lezen met je kind, maar helaas is het blijkbaar niet anders. Ik zal als ik weer bij de bieb ben eens kijken of ik het nog vinden kan en hoe het heet.
Voor alsnog kan ik op dit moment nergens melding vinden van dit artikel wat hierboven staat, behalve dan inderdaad op die hyves.