Kinderkleding

Nou, hebben we er weer een topic over hoor

Maar ik wordt er niet goed van!
Seth is flink gegroeit de laatste paar weken, ik woog hem en hij weegt nu 11,9 kg en hij was maar liefst 90 cm lang! Vandaar dus dat zijn spijkerbroeken nu precies pas zijn. En we zijn op zoek naar nieuwe, maar wat een drama!
Hij heeft echt al veel broeken aangehad, maar niets past (ook niet na insnoeren met elastiek). Ik wacht nu maar tot zijn broeken echt te krap zijn, en ga dan maar weer kijken.
Het enige broekje wat hij paste was een witte lange broek, maat 92 (wel nog genoeg pijp over), maar deze was 50 euro en ja… misschien een zeurpiet, maar dat vind ik echt teveel geld voor een (witte!!) broek.

Vervolgens gingen we naar de h&m, waar ze de maten veranderd hebben: ze hebben nu combi’s gemaakt: 98/104 nou jurkjes dus voor Seth, verschrikkelijk!
Maargoed 86/92 ga ik niet meer kopen, want dat is over 3 weken te klein.
Ook hadden ze leuke korte broeken, nou maat 86(!!) heb ik voor hem meegenomen. Gelukkig zie je dat niet bij korte broeken Maar maat 80 had hij ook gepast.

Daarnaast ben ik wel geslaagd voor een jasje, daar ben ik wel blij mee! Deze heeft hij dan wel weer in maat 110 (maar ik twijfel nog of ik toch niet 104 zal halen), kun je nagaan hoe erg die maten verschillen, zelfs binnen 1 winkel!

Welke maat hebben jullie kindjes nu, en kunnen jullie daar een beetje fatsoenlijke kleding in vinden?
Liefs, Anne

bij de c&a vind ik broekjes die passen.
hij kon eerst de broekjes van ter stal aan (maat 92) maar als i, die stiek aantrek wat jij ook zegt…en zo gauw hij een keer bukt hangt hij weer half over zijn billen heen. heel irritant. sommige broekjes van de zeeman daar heeft hij dat niet bij trouwens… maar die broekjes vind ik vaak niet erg leuk

H. is ook zo’n spinnetje.
Ze is nu 81cm lang en weegt (hoera) 9.2 kilo. Ze is 13 maanden.
Broeken is hier dus ook DRAMA. Alles zakt zo van haar kont af of ze zijn weer te kort. Ik heb nu 1 spijkerbroekje van de Wibra en 1 van de Hema maar dan moet ze niet teveel bukken steeds want dan zakken ze ook af.

Shirtjes enzo… Erg afhankelijk van welk merk. Bakkaboe bijvoorbeeld… Dat zijn hele smalle shirtjes. Dus voor de breedte had ze 86 al nodig terwijl de mouwen tot aan haar ellebogen dubbel konden… Noppies en Lief! valt enorm klein, daar heeft ze 1 of 2 maten groter van nodig. Hema valt wel redelijk normaal. Frendz van de V&D valt ook goed trouwens. En Wibra meestal ook wel.

Maar ik ben het met je eens… Het is een drama!

Zo herkenbaar … laatst had ik een Oilily shirtje maat 110 voor mijn dochtertje van 2,5 … op het labeltje staat voor 4-5 jarige ??? Denk maar niet dat het ruim valt. Ik snap niets van die maten.

H&M vind ik zelf wel redelijk, Name it broekjes zijn ook fijn. Hema vind ik weer erg klein vallen. Maar goed, het is ook hier vaak een hele zoektocht en inmiddels varieren we tussen de maat 92 en 116 afhankelijk dus van het merk!

Hahaha, als ik dit zo lees moeten ze de gemiddelen eens gaan aanpassen bij het C.buro. Mijn dochter is ook lang 92.5 cm en 13 kilo. Volgens het Cburo te lang en te licht.

Maar goed, ik laatst ook zoeken om spijkerbroeken. Elke winkel gehad, zeeman, wibra, bentex, hema, c&a, jensen, enz enz. Uiteindelijk ben ik de prenatal geslaagd. Daar hebben ze nu standaard een paar modellen spijkerbroeken. Volgens mij een 3 modellen voor meisjes en een 3 voor jongens. Echt hele leuke en stoere broeken. En niet eens duur. Iets van 17 a 18 euro per stuk. Het fijne is dat als het nodig is je ze in de middel met elastiek nog kunt insnoeren.
Dus ik heb er gelijk 2 gehaald. Kind blij (denk ik) maar vooral mama.
Ondertussen zijn deze alweer te klein. Dus ik ga binnenkort weer even naar de prenatal voor een maatje groter.

Ow trouwens, heel af en toe hebben ze bij de scapinno ook leuke kinderkleertjes. Als het goed is, is net de voorjaars/zomer collectie binnen.

Succes

Lisa is ook dun en lang… bij de H&M vallen de broekjes smal (de meisjes variant iig)…

Ik vind de Name-it broeken altijd erg fijn. Mijn zoontjes hebben beide ook lange dunne spillepootjes en amper billen en die broeken pas erg goed en zitten mooi en voor de kleine maatjes betaal je vaak 14,95 en dat valt mee.
Ook dragen ze vaak broeken van het merk Cars. Die zitten ook erg mooi, maar zijn wel wat duurder. Die koop ik vaak bij Duthler bij 3 broeken halen, 2 betalen.

Hij heeft nu inderdaad 2 spijkerbroekjes, 1 van Noppies en 1 van Name-it.
En die wisselen we continue af.

Wij hebben in de buurt een Name-it winkel, dus ik denk dat ik daar binnenkort maar eens heen ga.
Verder heeft hij al wel de broekjes van de prenatal aan gehad, maat 92 is precies pas en maat 98 is werkelijk geen gezicht! Strakke pijpen en heel los van boven
Haha, maar we houden hoop dat we nog iets vinden, en anders moet hij maar joggingbroeken aan

Simzoe: Hebben ze al Cars broeken vanaf maat 92/98?

Liefs, Anne

@anne; ja bij C&A heb ik ze gezien! of was dat nou 98/104… moet je even kijken.
maar rico heeft ook een broekje van name-it. die passen wel goed vind ik

persoonlijk vind ik de Hema erg smal vallen, en wat truitjes betreft valt de C&A juist weer erg ruim. Bij de Hema heb je spijkerbroeken van 10 euro, en dat is echt goedkoop. Bij Ter stal betaal je al zo 18 euro per broek, en persoonlijk vind ik dat dus duur. Onlangs moesten we over op maat 98 van broekmaat want 92 paste hem echt niet meer. Ik snap er niks, van maar zelfs maat 98 is qua breedte (ook ongewassen, ligt dus niet aan mijn was techniek) nog maar krap aan!! Snap er dus echt niks van!! Bo is wel vrij lang ,ongeveer rond de 97 cm geloof ik (kan iets langer zijn, heb hem staand tegen de muur opgemeten), en weegt ongeveer 16,5 kg. (bij mijn ouders op de weegschaal)
Wat truitjes betreft slaag ik wel altijd bij de Hema, en bij Tuunte. verder koop ik ook bij C&A veel. maar doordat de Hema dus klein uitvalt, en c&a groot wat truitjes betreft, haal ik bij de Hema nu truitjes maat 110/116 en bij c&a 104. Die 110/116 zijn dan wel aan de lange kant(niet te, lijken geen jurken ofzo), maar als ik een maat kleiner doe, is die dus echt te klein doordat het zo smal valt. Ondergoed heeft hij wat hempjes betreft maat 122/128 (wel een beetje groot, maar niet te) maar dat komt omdat ik er van hou dat ik het goed kan instopppen, en als hij bukt , niet gelijk zijn rug bloot wordt) Onderbroek maat zit hij op 98/104 en dat zit goed. Ondergeod haal ik trouwens bij de Hema en Zeeman.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Cars heb je idd al vanaf die maat. Myka heeft nu nog maat 92 aan. Hij gaat nu langzaam over naar 98. Ik vind ze zo mooi vallen rond de billen en ze zijn lekker stoer. En van goede kwaliteit.
Ik heb een tijd geleden een baggy broek gekocht voor de oudste bij de H&M, maar die heb ik zo ontzettend moeten insnoeren, terwijl het qua lengte de juiste maat is. Beetje jammer.

@Woezel: maar ter stal heeft wel hele leuke kleding dus ga ik altijd in de uitverkoop en betaal ik 9 euro voor een broek

Ik heb eigenlijk geen problemen met broekjes voor Aaron…alle maatjes 92 passen gewoon bij hem en zitten goed, niet strak/lang/kort…gewoon goed.

Van shirtjes/truitjes heeft ie maat 98/104

schoenen 24/25

Gr, Danielle

@bakmama, kan je voor mij ook niet een paar van die gave spijkerbroekjes regelen via je buurvrouw? Ik vind ze tof!

Groetjes,
M

Erik draagt nu 98/104. Dus als ze normaal vallen, dan zou dat de goeie maat moeten zijn.
Ik vind zo’n lichte broek voor de zomer iig heel tof, dus als zo eentje er nog is…?
Lief dat je wilt bellen, bakmama!

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FG5jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 19 Mar 2011 12:51:07

Da’s balen! In ieder geval fijn dat je wilde helpen

Groetjes,
M

Hihi! Ik zie dat er ondertussen veel gereageerd is
Maarre… we zijn vanochtend naar een Name-it winkel geweest in Zoetermeer.
En: jaja, ik heb 2 nieuwe spijkerbroekjes voor Seth:D

Ze zijn heel stoer en ben er erg gelukkig mee!
Dat waren inderdaad die Slim fit, bakmama, echt de enige broekjes die hij goed paste!

Verder hebben we ook gelijk 4 korte broekjes en allerlei polo’s en blouses voor hem gekocht, dus nu
zijn we helemaal geslaagd. (Wel een rib uit m’n lijf)

Liefs, Anne

Hier heb ik ook veel moeite met zoeken naar broeken,
zeker nu Mika bijna 6 kilo is afgevallen.
Hij is nu 1m18 en 21 kilo.
Zijn oude broeken zakken nu allemaal van zijn bibs af,
dus ik moet denk ik ook smallere broeken gaan kopen.

Hij draagt maat 122/128,
maar die maat heeft hij ook echt nodig want maat 116 is hoog water in het land hihi.

Ik heb nooit gehad dat broeken te breed waren voor hem,hij is altijd erg flink geweest,dus moet nu echt wennen aan die lange steltes van hem hihi.

Waar verkopen ze leuke broeken?
Vingino broeken past hij nog wel,die kan ik goed aansnoeren met die elastiek die erin zit.

De bovenste broek op de foto zit goed,vooral nu hij is afgevallen,
maar de 2de foto zie je wat er gebeurd is nadat hij zo is afgevallen hihi die broek is nu te groot bij hem en moet hem nu omslaan,dus die gaat weer voor een maand of 4 de kast in

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Gewijzigd door - Biebske op 20 Mar 2011 22:33:42