Even een vraag n.a.v. het volgende , Gisteren waren wij bij iemand op bezoek waar ook een kindje was van Bo zijn leeftijd, we zien ze trouwens geregeld, ook omdat Bo bij dat kindje op het kdv zit in dezelfde groep. Ze gingen heel veel met elkaar om , naar hun eigen zeggen waren ze “vriendjes” en volgens de leidsters zowat verkleefd aan elkaar. Sinds een week of twee is dat een beetje bekoeld, hij zegt na een dag kdv dat dat kindje zijn vriendje niet meer is, en als je vraagt waarom zegt Bo dat dit is omdat dit kindje hem doet slaan en schoppen.
Gisteren waren we dus bij hun op bezoek, even gezelllig thee drinken. Nu was dat kinbdje inderdaad in een niet lieve bui en kon het slecht hebben dat Bo met zijn speelgoed speelde. Dit kan, heeft Bo ook wel eens. Maar op een gegeven moment begon hij inderdaaad te slaan en schoppen, maar zover ik zag was dit tegen de meoder gericht. Persoonlijk was het bij mij al gelijk op de gang als bo dit zou doen, maar op de 1 of andere manier, gebeurde dit hier pas na een lange periode , en nou ja kan daar een boel over zeggen maar dat is niet nodig want dit is haar manier om er mee om te gaan. Op een gegeven moment naar huis gegaan, bezoek was verder gezellig verlopen en niks aan de hand toen we weg gingen.
Ook niet toen Bo naar bed ging, maar toen hij vanmorgen wakker werd, en ik hem uit bed haalde, zag ik dat hij een blauw oog heeft!! De onderkant van zijn rechteroog is een een beetje blauw. Ik was dus geschrokken want het valt behoorlijk op!!! Ik kan mij niet herinneren dat Bo gisteren heeft gehuild bij het bezoek of later op de dag, en dus ook niet dat hij zich heel erg auw heeft gedaan. Daarnaast is hij gisteren niet gevallen of iets dergelijks wat een blauw oog kan veroorzaken, idus ik stond echt te kijken van hoe dit nou kon. Toen ik het vroeg hoe hij aan die blauwe plek kwam , zei hij dat dit kindje dit had gedaan, die had hem geslagen. Ik heb het op meerdere momenten gevraagd en ook gezegd dat het belanrgijk is dat hij niet doet jokken , maar hij blijft er bij. en eerlijk gezegd ben ik geneigd om hem te geloven n.a.v. hoe dat kindje gisteren was.
Nu gebeurt er genoeg onder kinderen, en Bo zal ook vast wat doen bij een ander, geloof ik meteen, maar ik vraag mij af of ik hier nu wat mee moet.
Bo geeft het nu al een paar weken aan, en nu dit weer, en ik heb het gewoon niet zien gebeuren dus ik moet op hem afgaan van wat hij zegt.
Ik wil geen problemen met de ouders (want het is familie) maar als ik hun erop aan spreek is de kans groot dat er problemen van komen, daarnaast kan ik het dus niet hard maken want ik heb het dus gisteren niet zien gebeuren.
Wat moet ik hiermee? ergens wil ik er iets mee, maar wat? en is dat wel nodig? of overdrijf ik?
liefs woezel