Kinderen meenemen naar festivals

… stond nu vandaag dus in de telegraaf… dat ze bemerken dat er steeds meer kids meegaan naar een festival (nou ja ik neem me kind ook mee naar koninginnedag, tussen de housende mensen… ) ik vond het nogal wit-zwart getrokken…
ze komen in aanraking met dronken en drugsgebruikende mensen ; is misschien zo, maar ja dan denk ik, je kunt ze niet in een gouwe kooitje stoppen, die mensen gaan ze zowieso wel een keer tegenkomen (bovendien, heb ik daar met koninginne dag geen last van gehad, waren er misschien wel een hoop, maar tegen me kind waren ze allemaal superlief ! )
papa of mama loopt dronken achter de kinderwagen: never ! dat gebeurt bij ons dus niet, ik drink wel een wijntje maar als zij meegaat, is het bij ons zo dat we niet gaan lopen zuipen, klaar gebeurt niet, dus drugs al helemaal niet !
kind word moe en gaat janken en krijsuh: … da gebeurt bij ons ook nie, want met koninginnedag hebben we ingepakt toen ZIJ moe werd… kijk wij wilde misschien liever blijven maar ja kindje gaat voor !
en je hoeft de oppas nie te betalen, nou sorrie hoor, … maar ja ik heb geen betaalde oppas dus daar doe ik het ook nie voor !

ik heb liever dat mijn kind weet wat een festival is, en weet hoe ze zich kan bewegen als er veel mensen zijn, dan dat ze dadelijk als ze 16 of whatever is, voor de eerste keer zelf wil gaan naar een groot evenement gaat… en compleet overrompelt is … door de drukte of whatever !!

(maar ja goed da’s mijn mening)

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik hou zelf al niet van die grote festivals, laat staan dat ik mijn kind mee zou nemen

Weetje, het maakt uit op wat voor manier het gebeurt. Zoals jij het zegt, kind moe, hup naar huis, dat zou ik ook wel doen. Maar hoe vaak kom je wel die krijsende kinderen tegen, waar je dan van denkt die hadden beter thuis kunnen blijven!

Voorbereiden op wat ze dan eventueel op hun 16e tegen kunnen komen, zo zou ik er niet over na denken. Ieder zijn eigen keuze.

Manderijn

Zelf zou ik het persoonlijk ook echt niet doen. Ik ben het er wel mee eens dat ze de leeftijd nog niet hebben om aan dat soort dingen bloot gesteld te worden. Drugs en alcohol, hallo zeg. Zelfs naar sommige automeetings (want dat is ons ding) nemen we Sylvie echt niet mee… Maar net wat Manderijn al zei: Ieder zn eigen keus/mening.

Maar wat ik wel even wou zeggen tegen jou sugars
Jij betrekt het artikel meteen helemaal op jezelf. Maar het gaat hier niet om jou he
Het artikel gaat om een grote hoeveelheid mensen die dit doen. En geloof me, zo gaat het echt! Het gebeurd echt zeker weten wel precies zoals het omschreven staat in het artikel. Dronken ouders achter de wandelwagen… Het gebeurd echt!
Dus je hoeft je toch niet aangesproken te voelen als jij er niet 1 van bent
Maar er zijn dus wel mensen die het echt precies zo doen en die precies zo zijn als wat er staat geschreven en voor die mensen is dit artikel bedoelt!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat Hanna zegt, zo is het naar mijn idee ook. Dat artikel slaat zeker wel ergens op, er zullen er genoeg zijn die het zo doen zoals daarin staat. En Sugars, jij bent dus de uitzondering op de welbekende regel

Het is ook niet mijn ding om Erik mee te willen nemen naar een festival. Bevrijdingsfestival dus laatst, ik met een vriendin heen. Daar had ik Erik echt niet bij hoeven hebben hoor, dat had me wel belemmerd in m’n doen en laten en dat wil ik niet als ik naar zoiets ga. En voor hem is het denk ik ook niet het meest leuke om te doen, hij gaat liever treinen kijken

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

ow nee maar ik voelde me niet echt aangesproken door het artikel,
ik wilde alleen ff mijn kant laten horen, want ik heb zoiets van, er lopen dus ook wel ouders rond, die met de instelling gaan, kind voorop… en nie lopen te lallen achter een kinderwagen… want dat zou ik nooit doen… en ik weet dat dit gebeurt, want ik sta op een festival er met mijn eigen neus bovenop !

het kan ook anders denk ik dan als ik dat artikel lees…

Ja daar heb je gelijk in, maar helaas laat de werkelijkheid toch nog vaak genoeg zien dat er meer van het soort ouders uit het artikel zijn, dan ouders zoals jij…
En ik denk dat ze op zo’n manier die ouders even met hun neus op de feiten willen drukken en dat vind ik echt goed.
Ze moeten op hun fouten worden gewezen en als het in een kranten artikel staat maakt het net even wat meer indruk.

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Jun 2011 16:04:25

ja dat denk ik ook hoor… maar je moet jezelf ook af en toe ff kietelen of een schouderkloppie geven
dus na dit artikel, vind ik dat wij dat toch taktisch aanpakken… !

Ik zie het probleem ook niet hoor. Ik bedoel wij hebben ParkPop en moet je eens kijken hoeveel kindjes daar rondlopen. En in aanraking komen met alcohol en drugs, mensen ga eens kijken op een zomerdag op het strand. Daar struikel je over de alcohol en de weed en weet ik wat nog meer. Nee hoor ik zou als ik er vaker heen zou gaan Morgan ook meenemen alleen wel oren beschermen en goed naar de signalen van je kind kijken.

Groetjes,

Michèle

@Michele: Ik weet niet op wat voor strand jij dan komt?
Maar dat is hier toch echt niet zo in Friesland

Ik denk dat het ook erg veel verschil maakt hoe je zelf bent en uit wat voor gezin je komt. (Wat betreft het meenemen of niet)
Hoe je bent opgevoed en waar je woont spelen ook zeker mee.

Dus daarom iedereen zijn eigen keuze en dan zijn we allemaal blij
Ik zou het zelf niet doen, maar heb er niks op tegen dat Sugars bijv. Pippy meeneemt. Maar het ligt er wel aan hoe! Hoe zij het doet: Prima! Hoe die mensen uit het artikel het doen: Dikke NOT!

Wij hebben de zwarte cross en daar hebben ze zelfs een blagenparadijs! Een apart afgezet deel op het festivalterrein met kindertheater, kermisattracties, spelletjes, ijs, ranja ed. Echt super!! Een festival voor jong en oud. Ik zou de meiden er zo mee naar toe nemen als ze een jaar of 4 zijn.

Ik denk dat het er ook vanaf hangt welk festival het is en met welke instelling je er heen gaat. Bij ons staan de kinderen dan ook op de eerste plaats. Hebben zij het gezien dan wij ook.

Groetjes Natasja

ow de zwarte cross geweldig lijkt me dat, en pippy zou dat ook geweldig vinden volgens mij, hoe meer herrie hoe beter !

tuurlijk ligt het ook aan je opvoeding, en daarom doe ik het ook… de eerste keer dat ik naar een concert ging was toen ik 16 was met me vader naar tina turner…en dat was echt wow voor mij, zoveel mensen, ik was naderhand een beetje over de flos…
mijn vriendinnetje, kreeg voor haar 6e verjaardag kaartjes voor Micheal Jackson en stond op haar 7e bij mundial naar Jamiroqai te kijken…

strand in den haag , scheveningen denk ik dat michelle bedoelt. en ja als wij naar het strand gaan dan ist in bloemendaal. nou daar wil je ook niet zien wat er op dat strand hangt… dan ken ze beter mee gaan house op Qday

Inderdaad het scheveningse strand… Vol met feestende jongeren. Enne ik was 9 toen ik met mijn pa naar Parkpop ging en ik heb met me pa ook de eerste echte Haagse KoninginneNach ging. Morgan is nog niet op Parkpop geweest maar dat was meer omdat we andere verplichtingen hadden maar dit jaar wil ik haar eigenlijk wel meenemen, mits het weer het toelaat natuurlijk,

Groetjes,

Michèle

heej,

wow wat een verschillende meningen zeg!! ook wij gaan regelmatig naar een ‘‘festival’’ bevrijdingsfest, nou is dat in zeeland niet mega maar toch !! ook auto meetings amerikaanse dan wel gaan mijn kids altijd mee! yvar al 6 jaar! als andere mensen zuipen of drugs gebruiken moeten hun weten !! ik ben daar met mijn vrienden/fam!!! en heb daar ook geen hinder van. Maar als ze niet in slaap vallen in de wagen ofzo en op zijn of wat dan ook dan vertrekken ook wij per direct!!

zelf staan we regelmatig op beurzen (vinds tymor zijn geboorte niet ) en ook daar gaat yvar altijd mee naartoe, tis maar net hoe je er zelf mee omgaat denk ik !

kuss

kusss

da’s inderdaad nie goed voor ‘le flappers’ maar pip heeft vorige keer kei goed haar gehoorbescherming opgehouden, toen ze ze af wilde zijn we een end verder op gaan staan !
want ze hoeft natuurlijk niet doof te zijn als ze 16 is en zelf een keer naar een festival wil hahahhaa

Ja hier helaas niet veel festivals, maar ik neem J ook bijna overal mee naar toe, voorstellingen, concerten etc, daar zijn ook dronken mensen, dan zeg ik ook altijd die hebben teveel biertjes gedronken, laat ze maar, ik drink zelf niet, (toen ik zwanger was van J mee gestopt en verder nooit meer begonnen.) Drugs tja dat zal er ook wel zijn, maar daar heb ik verder ook niets mee te maken. Wij hebben in October hier een festival; Lake of Stars het plan is om er dit jaar met J naartoe te gaan! We zullen wel zien. Ik zou het in NL ook niet laten denk ik, behalve als er echt veel herrie is etc, maar daar hou ik zelf ook niet van!