Kinderen, kleren en het weer


#1

De kinderen weten niet meer wat ze aan moeten met dit weer, wel of geen jas, korte mouwtjes of lange mouwtjes, wel een vest of geen vest. Ik probeer de kinderen zo aan te kleden dat ze verschillende laagjes aan en uit kunnen doen. Toch blijven ze rommelen met hun kleren en gaat wel eens wat fout.

Sarina wilt even buitenspelen ’ mama doe me jas aan het regent, maar niet die vest ’ . Ze heeft een mooie rode zomerjas waarvan je de vest eruit kan halen. Komt ze later weer terug ’ mama doe toch mijn vest er weer in, heb het koud ’ wat denk je komt ze later weer terug, ’ mama doe toch weer mijn vest uit mijn jas heb het warm ’ Ik zeg dat het goed is en ze legt haar vest op de tafelstoel naast mij. Eindelijk rustig, kom ze binnen later met Sandra ons buurmeisje om wat te drinken ’ mama heb toch maar mijn vest in mijn jas gedaan buiten’ Ik schenken er even geen aandacht aan en geef beide meiden wat te drinken en een koekje. Dan weer ’ mama gaan weer naar buiten om te spelen en gaan naar Sandra huis’ Ik kijkt haar aan en controleert of ze haar jas aan heeft en vest omdat het licht regend buiten, en zeg dat ze over een uurtje moet thuis zijn.

Een uurtje later komt ze weer thuis, ze hangt haar jas en vest op aan de kapstok. Ik de tafeldekken en zie haar vest liggen op de tafelstoel ’ jasmijn hang je vest even bij je jas anders ben je hem kwijt ’ Jasmijn kijkt mama aan en loopt zonder de vest de kamer uit, komt terug met haar jas en een vest en zegt ’ Mijn vest die heb ik al in mijn jas gedaan’

Wat blijkt nu dat ze de vest van Sandra had meegenomen en aangetrokken zonder dat ik het in gaten had toen ze met Sandra even wat kwam drinken. Later komt de buurvrouw langs voor de koffie en om de vest op te halen zegt ze ’ weten je dat Sandra een t-shirt en broek aan heeft van Jasmijn en Jasmijn de t-shirt en broek van Sandra, naast dat Jasmijn ,Sandra haar vest had aangetrokken ’ Onze buurvrouw vermoed dat het door het weer komt, beide meiden wisten niet wat ze hadden warm of koud. Sandra had haar vest uitgedaan en op de jas van Jasmijn gelegd en later alleen haar jas aangetrokken, later heeft Jasmijn uit gewoonte de vest aangetrokken (deze was ook rood) en toen haar jas. Toen beide bij de buurvrouw aan het spelen waren hebben ze in de slaapkamer van Sandra vermoedelijk iets gedaan waardoor ook de t-shirts en broek werden verwisseld.

’ ik had helemaal niks in gaten, Sandra had een wit t-shirt aan (die van Sarina) met lange mouwen en Sarina een licht roze t-shirt met korte mouwtjes(die van Sandra). De broeken waren allebei bijna hetzelfde alleen de maat was anders omdat Sandra iets groter is dan Sarina. Toen ze beneden kwamen en Sarina haar jas aantrok in de woonkamer had ik helemaal niks de gaten. Pas tijdens het eten zag ik dat het leek bij Sandra of haar t-shirt te klein was. Bij kijken van de maat zag ik het naambandje met Sarina der op en wat me opviel was ook te kleine broek. Later heb ik boven gekeken en lagen er allemaal kleding op de grond, bedenkt dat ze een of andere verkleedspelletje gedaan hebben, de dames ’

We hebben jullie kinderen aan met dit weer, en hebben ze ook zo last van afwisselend gevoel van warmte en koud.

Gewijzigd door - marjoleiz op 14 Jun 2010 14:39:46