Kinderdagverblijf

Hallo

8 weken geleden hebben wij een prachtig zoontje gekregen. Begin september moet ik weer gaan werken. In het kinderdagverblijf is slechts plaats voor 3 dagen hoewel ik 2 dagen wel genoeg vind. Als ik hem 3 dagen naar het KDV stuur dan hebben we meer kans op een 2 dagen plaats want dan zijn we al ‘binnen’.
Ik vind dit een groot dilemma. Eigenlijk vind ik,3 dagen teveel en ik heb het ook niet nodig. Maar ik wil wel kinderopvang. Gastouders zijn er bij mij in de buurt niet, daar heb ik al naar geinformeerd. Nu denk ik erover om wel 3 dagen te gaan betalen maar hem 2 dagen erheen te brengen. Net zolang tot ik een 2 dagen plaats kan krijgen. Kan dit ? Heeft iemand hiermee ervaring ?

bedankt voor je reactie
Pien

Gewijzigd door - pien30 op 27 Jun 2010 18:49:13

Hoi Pien,
Ik vind het een beetje een raar verhaal. Er is voor drie dagen plek, dus ook voor 2 dagen. Maar als je zoon 2 dagen zou gaan moet je voor drie dagen betalen? Begrijp ik dat goed? Als dit zo is vind ik het errug vreemd. (mijn mening ). Bij “mijn” kdv betaal ik gewoon de dagen dat mijn dochter gaat.
Maar als antwoord op je vraag denk ik dat het kdv er geen probleem mee mag hebben als jij bereid bent voor drie dagen te betalen terwijl je zoon maar 2 dagen gaat. Ik zou er dan wel op toezien dat ze dan niet die derde dag opvullen met een ander betalende ouder (want dan zou je gewoon 2 dagen betalen natuurlijk).
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

Ik vind het niet zo raar. Hier bij ons kan je in veel KDV’s maar je kindje brengen als het minstens drie dagen komt per week. Als je kindje dan maar twee dagen komt, betaal je wel drie dagen.
Mijn dochter gaat vier dagen naar het KDV en één dag bij oma. Kindjes die meer dagen gaan per week, geraken ook sneller gewend aan de nieuwe omgeving.
Als je toch van plan bent om drie dagen te betalen, zou ik je kindje ook echt drie dagen wegdoen. Ik weet het, als je kindje nog maar acht weken is, wil je het zoveel mogelijk bij je, maar binnenkort ben je blij als je eens een dagje voor jezelf hebt om lekker niks te doen, of je huishoudwerk in te halen, want geloof me, binnen een paar maand kom je handenvol tijd te kort…

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Bij onze creche is het minimum 2 dagen of 4 dagdelen. 1 dag kan gewoon niet omdat dat ook voor de kindjes te weinig is om goed te kunnen wennen. ( kan ik me iets bij voorstellen). Ik snap dat je baalt als je ze max 2 dagen wilt brengen, maar is er dan geen andere optie die beter past? Gastouder zoeken of een andere vorm van oppas? Ik vind twee dagen ook zat op de creche, omdat ik merk dat ze er allebei toch wel afgedraaid vandaan komen, ik ben blij dat oma de andere werkdag voor haar rekening neemt en dan bij ons thuis oppast.
Maar wat ik wil zeggen, creche is niet de enige optie. Succes met je keuze!

Bij ons is het minimaal 2 dagen en max 5. Ik vind het dus een raar verhaal dat je 3 dagen moet afnemen om een plaats voor 2 dagen te krijgen. Enne wat al gezegd wordt ik zou hem dan wel 3 dagen brengen want dan heb je straks ook even je handen vrij en dat zal je best een keer lekker vinden al geloof je dat nu nog niet

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik heb geen ervaring maar ik vind die regels z’n kul. Als je maar een dag opvang nodig hebt ga je toch niet voor 2 of 3 dagen betalen. Waarom moet je 2 dagen afnemen. Waarom zou je kindje met een vaste dag niet oed kunnen wennen. Ik vind dat wel een raar argument.

Maar goed je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik denk wel als je voor drie dagen betaald en hij gaat maar twee dat je maar voor die twee dagen ook een vergoeding krijgt van de belasting.

groetjes

lon106

@ Lon meeste kdv’s willen minimaal 2 dgen ivm met regelmaat hebben en rendement. Maar ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je 3 dagen moet hebben om naar 2 te kunnen gaan.

Groetjes,

Michèle

k vind het wat een raar verhaal. Voor 3 dagen betalen en je kindje maar 2 dagen brengen. ik krijg toch ook niet 100% uitbetaald als ik maar 60% werk. Zou overigs niet raar zijn

Ik heb geen ervaring met KDV’s. Onze meid gaat 2 dagen naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder.

Lilypie Second Birthday tickers

als je voor drie dagen betaalt, krijg je vanzelfsprekend voor die drie dagen een vergoeding terug van de belastingen.
Ik ken persoonlijk zelfs geen enkele crèche die kindjes aanneemt die maar twee dagen komen (en maar twee betalen).

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb npg nooit gehoord van een minimum aantal dagen. Onze zoon gaat maar 2 middagen en dat was meteen prima. Vreemd, hoor. Succes

22-12-2009 colin geboren

Ook ik vind het een raar verhaal. Tim gaat 2 dagen naar de creche en we betalen ook voor 2 dagen. Zou je kind nooit 3 dagen naar een KDV doen, terwijl je het eigenlijk maar voor 2 dagen wilt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker