Kinderdagverblijf

Hallo dames,

Kwam vanavond een beetje verdrietig thuis. Ik werk sinds 2 weken weer en gijs gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf en 1 dag naar een vriendin. (ik pas ook 1 dag per week op haar kindjes). Nu geven ze op het kinderdagverblijf aan dat hij daar slecht slaapt, huilt dan krijsend en drinkt ook slecht. Nou drinkt hij thuis ook niet alle flessen leeg, maar drinkt wel door. Op het kinderdagverblijf weigert hij vaak de fles of laat na veel proberen wel 80 cc staan.
Thuis gaat hij ook wel eens niet meteen slapen en huilt dan wat, maar nooit echt lang. Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Vorige week had hij juist wel een prima dag op het kinderdagverblijf.
Zij stellen voor naar de osteopaat te gaan, misschien zit hem niets dwars. Nu heeft hij altijd wat last bij zijn ontlasting, maar dat gaat eigenlijk sinds hij een fruithapje krijgt al veel beter.
Graag jullie adviezen.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

Hoi Larissa,

Wat vervelend voor je kindje (en voor jullie ook natuurlijk).
Dat niet alle flesjes leeg gaan is op zich niet zo"n ramp.
Als Gijs maar iedere keer volle luiers heeft is het goed.
Babytjes geven het zelf aan wanneer ze genoeg hebben gedronken.
Als je zo"n beetje weet hoeveel hij iedere keer op krijgt, dan zou
je iedere keer het zelfde aantal cc in het flesje kunnnen doen.
Dan gooi je ook niet zoveel weg.

Zou het kunnen dat je kindje wat eenkennig is?
Gijs mist zijn pappa en mamma denk ik.
Hoe oud is Gijs?
Anne is 22 week en is op het moment eenkennig.
Gisteren kwam mijn vriendin langs met haar vriend en ze moest bij
hem huilen en keek mijn kant op of ik er nog wel was.

Op het kinderdagverblijf is het druk, veel lawaai en dus anders dan thuis.
Thuis is het rustig.
Gijs is dit natuurlijk gewend.
Wordt Gijs misschien snel wakker bij geluiden/lawaai?
Gijs is dan denk ik erg moe en is te moe om te drinken.
Draait hij dan ook met zijn hoofdje van links naar rechts? (moe)

Ik denk niet dat je naar een osteopaat hoeft te gaan.
Het komt waarschijnlijk gewoon door de andere omgeving/mensen/veel
geluiden.
Als je kindje thuis ook niet meteen slaapt en huilt, houd je hem
dan niet te lang op?
Wij houden Anne 1 1/2 op per keer. Zodra ze rode wangen krijgt gaat ze
op bed. We wachten niet op het gaapje/oogjes wrijven e.d. Als we haar neerleggen is ze 9 van de 10 keer gelijk stil en in diepe slaap.
Anne huilt nooit bij het op bed gaan.

Die dag bij je vriendin gaat het wel goed? Hier schrijf je niks over.

Anne heeft van het fruithapje wat dunne ontlasting, terwijl dat hier-
voor juist dikke poep was.

Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 22 week oud

hallo Larissa,

Kan zijn dat je kindje moet wennen aan kinderdagverblijf.
Maar hoe slaapt hij bij je vriendin??

Qua eten betreft hier gaan de flessen ook echt niet op hoor. Op cb zeggen ze wel zoveel moet je kindje hebben maar je kunt niet alle kindjes over dezelfde kam scheren. Elk kindje is anders en de een heeft meer eten nodig als de ander.
Dus als hij 80 laat staan geeft niks hoor. zollang hij levendig genoeg is en plast is het prima.

Hier blijft ook wel eens 80 staan en ga het er niet inproppen. Dan wordt het alleen maar erger. Meestal drinkt ze de volgnede fles dan wel leeg want dan heeft ze honger!

Zou me daar niet zo’n zorgen om maken.

groetjes gytha

Hai Heleen,

Dat Gijs niet alles op drinkt vindt ik zelf ook niet zo’n probleem, maar op het kinderdagverblijf krijgt hij denk ik ook teveel prikkels bij het drinken en drinkt dan slecht en doet lang over een fles. Thuis heeft hij altijd binnen maximaal een kwartier zijn fles op of heeft hij genoeg.
Zijn ontlasting gaat al veel beter sinds het fruithapje, wel dunner inderdaad. Maar hij heeft nog steeds niet iedere dag ontlasting. Gaat wel steeds beter. Ik geef hem geen zonnebloemolie meer. Eerst moest dat wel omdat hij anders helemaal niet poepte. Ik houd Gijs ook maximaal 1.5 tot 2 uur op, maar meestal huilt hij nog wel even. Hij heeft zichzelf altijd in slaap gehuild. Huilt dan een beetje zeurderig. Als hij echt niet wil slapen huilt hij heel hard, maar dat doet hij thuis niet veel. Op het kinderdagverblijf dus blijkbaar wel.
Gijs is nog maar 4 maanden en 2 weken en eenkennig lijkt me dus wel wat vroeg! Hoewel je wel merkt dat als mijn moeder hem de fles wil geven (die hij toch echt wel vaker ziet) hij ook slechter drinkt.
Bij die vriendin sliep hij 's ochtends ook slechter. 's middags wel heel goed en 1 fles deed hij ook langer over en hield voor over. Beetje hetzelfde dus.
Woensdag weer naar het cb. Ben benieuwd of hij goed groeit, dat idee heb ik wel.

groetjes,

Hoi Larissa,

Eenkennigheid kan heel best hoor op de leeftijd van je kindje.
Ik merk dat ook bij Anne, die kent onze stem natuurlijk erg goed.
Ze kijkt ook altijd mijn of mijn mans kant op als ze bij iemand op
de arm is.
Als ze ons maar ziet dan is het wel goed.

Ik zou je kindje niet langer dan 1 1/2 uur ophouden.
Is lang genoeg vind ik.
Heeft Gijs dan ook rode wangetjes?
Leg hem dan maar op bed. Dan slaapt hij zo.

Als Anne mijn moeder ziet dan begint ze te stralen. Dit doet ze
trouwens bij iedereen.
Anne drinkt haar flesje ook het beste op bij ons.
Het ligt niet aan je moeder hoor dat Gijs dan slechter drinkt.
Gijs wil gewoon graag bij jouw zijn of bij je man/vriend.

Houden ze op het kinderdagverblijf en je vriendin wel hetzelfde
schema aan die je thuis hanteert? (drinktijden,slapen, spelen e.d.)
Dit is nl. ook erg belangrijk.
Kindjes houden van rust, regelmaat en reinheid (de 3 r en)
Anders raakt je kindje van slag.

Groetjes Heleen

Hoi,

Bij ons op het kv ( ze is hier de eerste 6 maanden geweest ze zit nu bij een gastouder) heb ik kunnen aangeven dat ze beter eet en drink als er weinig prikkels zijn. Dus heb ik gevraagd of ze haar in het begin op een rustige plek wilde voeden dat werd een kantoortje. Langzaam aan hebben ze toen de deur steeds verder opengezet en hebben ze haar meer prikkels gegeven. Dit werkte enorm goed na zes weken dronk ze gewoon op de zaal. Wel hielde ze er rekening mee dat het in het rustigste hoekje van de zaal was. Met het slapen denk ik als ik het zo lees een gewenning is. De eerste week is hij waarschijnelijk erg onder de indruk geweest en is braaf gaan slapen. misschien probeert hij nu iets uit. Ze zijn slim hoor ook op zijn leeftijd.

Ik zou ze gewoon vragen of er een mogelijkheid is om op een rustigere plek/omgeving Gijs te drinken te geven.
Misschien ook het naar bedgaan ritueel die echt alleen op hem gericht met mogelijk elke keer dezelfde leidster/ verzorgster, of bij kindjes op de zaal die eerder gaan slapen of veel later. Ik weet niet of dat mogelijk is. bij ons zijn er twee slaapkamers per zaal.
Om nu al na twee weken een osteopaat aan te raden wel erg vlug hoor. Sommige kinderen moeten gewoon erg wennen. Dat heb je op alle leeftijden zo.

groetjes

lon106

Bedankt voor jullie adviezen!
Ik vond na 2 weken een osteopaat aanraden ook erg snel. En zeker daar hij het thuis eigenlijk prima doet. Dat van die prikkels klopt denk ik wel. Toen ik zondag op de verjaardag van mijn opa wilde voeden ging dat ook minder, omdat er 10 man omheen zat. Wel ging hij keurig slapen in zijn kinderwagen op de gang.
En ze hebben op deze leeftijd al wel veel door en proberen dingen uit, dat klopt.

Even iets heel anders, hoe maak ik zo’n plaatje (voor onderaan je bericht) met naam en leeftijd van je baby??

groetjes,

Hoi,

Puck dronk in het begin ook slecht op het kinderdagverblijf. Slapen doet ze over het algemeen slecht op het KDV. Op een gegeven moment drink ze beter omdat ze gewend was aan de omgeving. Slapen is nooit veel beter geworden op het KDV. Ik heb me erbij neergelegd. Als het thuis goed gaat zou ik niet naar een osteopaat gaan. Gijs moet denk ik gewoon even wennen.

Een plaatje maak je via een speciale site. Kijk maar naar het adres bij mijn plaatje.

Succes.

Groet Loes

Tjonge, vind het wel een makkelijke gooi zeg, om gelijk maar naar de osteopaat te gaan. Ze mogen eerst zelf wel even wat proberen, ik neem aan dat dit niet het eerste kindje is wat ze zien met wat wenproblemen. Lijkt me idd dat het gewoon wat te druk is tijdens het drinken, ik zie dat bij Thije ook. Zodra Luca begint de klieren tijdens de fles, drinkt hij veel slechter! EN Luca heeft altijd slecht geslapen op het kdv… Dus ik ben erg benieuwd hoe thije dat straks gaat doen; hij is eergister wezen wennen. Gun hem maar lekker de tijd en laat ze hem voeden op een rustige plek als dat lukt! Succes!

Het duurt inderdaad wel een tijdje dat je kleintje is gewent bij het kdv. Bij ons gaat het nu pas goed, ze komt er vanaf 1 oktober.

Ik denk niet dat je gelijk naar een osteopaat, gewoon nog maar even aanzien! Succes!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Larissa,

Het zal wel gewoon wennen zijn. Zoë was toen ze klein was ook heeeel gevoelig voor prikkels en het heeft zelfs 4 weken geduurt voordat ze bij mijn ouders goed gewend was en daar goed at en sliep dus laat staan bij een kdv.
Ik denk dat de leidsters gewoon wat geduld moeten hebben met Gijs, ze zullen vast wel vaker kindjes krijgen die er wat langer over doen om te wennen.

Succes!
Inge

Zeker kan het eenkennigheid zijn. Na mijn verlof voor Evianne heb ik geprobeerd om weer te gaan werken. Evianne was toen 3 maanden en krijste zich bij elke andere suf, zelfs bij dr papa die werkelijk alles voor dr deed. Als we beiden werkten in het restaurant dan kon ze naar me schoonbroer die ernaast woonde ( familiebedrijf ) en ook daar was dikke ellende totdat mama dr in dr armen nam. Zelfs een uur later snikte ze dan nog na van de enorme brulpartijen. Dit hebben we even geprobeerd, maar na 4 weken hielden we het zo wel voor gezien, het werd niks minder en frustrerend voor iedereen, en besloten we dat ik bij de kleine meid thuis zou blijven. Niet zo extreem dus bij je manneke, maar eenkennig kan dus zeker wel. Ik zou nog even doorzetten ( wat ik ook zou verwachten van het KDV )

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!