Kinderdagverblijf

Joyce ging sinds een paar weken elke woensdagmiddag naar het kinderdagverblijf omdat wij dachten dat ze het leuk zou vinden. Omdat ze daar in contact kon komen met andere kindjes van haar leeftijd. Maar nu na ongeveer acht a negen keer komen we er op terug en hebben we gebeld om te zeggen dat Joyce niet meer komt. Joyce slaapt daar slecht en speelt helemaal niet met de andere kindjes. Ze gaat daar zielig in een hoekje zitten kijken naar de andere kindjes en dat wil ik niet. We denken dat het toch iets te vroeg is om bij ons weg te zijn ookal is het maar voor een half dagje. Wel zonde van het geld want we hadden het nog niet geregelt met de belasting en zijn nu dus ongeveer 500 euro kwijt aan het kinderdagverblijf. Plus twee maanden erbij omdat het twee maanden opzegtermijn heeft.
Weet iemand of we dat alsnog terug kunnen krijgen ?

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 29 Jan 2007 14:15:17

Hoi Miranda, dat is een tijdje geleden. Hoe gaat het met jullie?
Jammer dat Joyce het niet leuk vind op het kinderdagverblijf.
Ik heb geen idee of je dat geld alsnog terug kan krijgen.
Groetjes Maaike

Nou he, dat is inderdaad een lange tijd geleden.
Ik ben een poos niet lekker geweest van de zwangerschap maar nu gaat het gelukkig stukken beter. vind het leuk om weer wat vaker van jullie te lezen en zelf dingen te delen dus tot schrijfs

Wat sneu dat het niet echt leuk voor Joyce is. Ik zou, als ik in de gelegenheid zou zijn, haar ook weer thuis houden. Ik zou het niet weten van dat geld. Wel jammer inderdaad ook.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Hoi,

Zelf heb ik veel ervaring, tot 1-1-7 was ik werkzaam op een kinderdagverblijf.

Ik ken je kindje niet, maar ik moet wel zeggen dat ik het heel snel vind om al te zeggen dat joyce het niet leuk vind.
Zij zit in een moeilijke leeftijd, ze hebben door dat ze bij mama weg gaan. Dat ervaar ik met bijna alle kinderen die rond die leeftijd voor het eerst naar de creche gaan.
Ze slapen inderdaad slechter dan thuis tot vrijwel helemaal niet. Een grote groep kinderen is even raar en ook de groep. Alles is wennen.
Het beste is om de kinderen (als ze echt naar de creche moeten) wat vroeger te laten wennen. Rond de 3, 4 maand. Maar daar heb je nu niets aan.
Geloof mij, het kan wel een tijdje duren voordat kinderen het naar hun zin krijgen en wanneer het eenmaal zo ver is, denk je: waar hebben ze al die tijd zo moeilijk over gedaan, omdat ze dan niet meer met papa en mama mee naar huis willen.
Het is dus even op de tanden bijten, wanneer je nog wel van de creche gebruik wil maken, het is zeker niet leuk om je kindje zo achter te laten,
Maar… ik kan het me heeeel goed voorstellen dat je er mee kapt en een andere oplossing zoekt. je wilt toch ten alle tijden het beste voor je kind.

Ik kan helaas je vraag niet beantwoorden.

Groetjes Wiets

Hoi Wiets,

Bedankt voor je reactie. Maar weet je, er is bij ons altijd iemand thuis dus het is niet echt nodig dat Joyce naar het kinderdagverblijf gaat alleen wij dachten dat het een goede zet was voor Joyce. Maar daar komen we op terug. Ik ben het met je eens dat het snel is om te zeggen dat ze er niet aan kan wennen maar ik denk dat het ook moeilijk voor Joyce is om te wennen daar ze er maar een halve middag in de week naartoe gaat. Dus het blijft vreemd voor haar om daar te komen. Nee, wij houden haar weer lekker thuis en gaan haar inschrijven voor de peuterspeelzaal voor twee dagen in de week. Maar dan pas over een jaar, dan is ze ook weer wat groter en dat lijkt ons een beter plan.

We staan daar geheel achter maar we balen er zo enorm van dat dit geintje ons zoveel geld gekost heeft. Normaal gesproken krijg je een smak geld terug via de belasting en daar kunnen we nu wel naar fluiten ben ik bang.

Nu ik er wat dieper over nadenk denk ik dat je inderdaad naar je centjes kunt fluiten. De belastingdienst gaat niet iedereen het geld terug geven omdat het niet gaat. Daar moeten ze 1 lijn in trekken, heel logisch maar wel eruuuuug balen

Weet je, je hebt echt groot gelijk. Lekker thuis, de eerste jaren liefde, dicipline en regelmaat van de eigen ouders is toch het beste. Maar even eruit is ook niet verkeerd.
Bij ons in het dorp heb je een spel en opvoedwinkel. 2 ochtenden in de week is hij open voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Het kost maar 5 euro in het jaar en is alleen voor de dorpsgenoten die daar wonen. Ook kun je speelgoed lenen voor 3 week zonder extra kosten.
Daar ga ik dus heen, zodat Stijn wel contact maakt met andere kinderen in groepsverband, leert samen spelen en alles wat er bij hoort. Ook leuk voor de afwisseling.
En het leuke is, je bent en blijft er zelf bij.
Het klinkt misschien heel raar omdat het zo enorm goedkoop is. Ga maar eens kijken of dat ook bij jullie in de buurt is.
Het is echt enorm leuk voor de kids

Groetjes Wiets

Hallo,

Volgens mij kan je eigenlijk wel de kosten terug vragen hoor.
Je kan het vooraf krijgen van de belastingdienst maar achteraf volgens mij ook.

Als ik jou was zou ik even bellen met de belastingdienst.
Tegenwoordig heb je best wel snel iemand aan de lijn en het is een gratis nummer namelijk 0800-0543.
En als het toch weer veel geld oplevert is het zeker een belletje waard toch?

Wij krijgen echt best wel veel geld terug. Bruto kost het (voor 1 dag per week) EUR 268,- per maand maar we krijgen EUR 215,- terug van de belastingdienst.

En over het kdv. Tessa gaat sinds 1 november 1 dag per week naar het kdv en toen was ze 1 jaar en 1 maand. Nu zijn we inmiddels 3 maanden verder maar Tessa vindt het hartstikke leuk daar en huilt helemaal niet als ik weg ga. Opzich heb ik het liever zo. Alleen ze slaapt inderdaad minder goed dan thuis. De ene keer heeft ze wel 2 uur geslapen de andere keer maar 3 kwartier en komt ze oververmoeid thuis. Dan heb ik ook wel zoiets van doe ik er wel goed aan. Daarom vind ik 1 dagje meer dan genoeg. Verder vindt ze het wel heel leuk daar en het is erg schattig te zien hoe ze daar met die andere kindjes speelt.
Zo zie je dat elk kind anders is.

Nou ja succes en ben benieuwd of je je geld nog terug krijgt!
Ik heb trouwens al begin oktober vorig jaar het formulier electronisch ingevuld en kreeg eind november al het geld terug voor de maanden november en december.

Ik heb toevallig net even gekeken voor je op www.toeslagen.nl en daar zag ik dat je de kinderopvangtoeslag voor 2006 tot 1 april 2007 kan aanvragen! Je kan bellen met 0800-0543 voor zo’n formulier of je kan het electronisch doen!

Dus succes!

quote:
Bij ons in het dorp heb je een spel en opvoedwinkel. 2 ochtenden in de week is hij open voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Het kost maar 5 euro in het jaar en is alleen voor de dorpsgenoten die daar wonen. Ook kun je speelgoed lenen voor 3 week zonder extra kosten. Daar ga ik dus heen, zodat Stijn wel contact maakt met andere kinderen in groepsverband, leert samen spelen en alles wat er bij hoort. Ook leuk voor de afwisseling. En het leuke is, je bent en blijft er zelf bij.
Zo wauw dat klinkt goed !!! Ik heb daar nog nooit van gehoord maar naar zoiets ben ik ook hard op zoek. Bedankt voor deze informatie
quote:
Ik heb toevallig net even gekeken voor je op www.toeslagen.nl en daar zag ik dat je de kinderopvangtoeslag voor 2006 tot 1 april 2007 kan aanvragen! Je kan bellen met 0800-0543 voor zo'n formulier of je kan het electronisch doen!
Je bent een schat dat je me zo goed geholpen hebt. Ik vind het soms zo moeilijk de weg te vinden met al die instanties. Als mijn vriend vanmiddag thuiskomt zal ik het hem gelijk vertellen want ook hij baalt er enorm van dat het ons zoveel geld gekost heeft. Als we daar wat van kunnen terugkrijgen zzullen we enorm blij zijn !