Kinderdagverblijf

Hallo,

Tessa wordt aankomende zaterdag 30 september alweer 1 jaar!
Wat gaat het toch hard he!
We hebben een ballenbak voor haar gekocht, dat is zo’n tent met 50 van die ballen erin dus ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Maar waar ik nu eigenlijk op doel is het volgende.
Mijn man en ik hebben een jaar lang zelf voor onze dochter gezorgd, ik werk maan/dinsd en woensdag (3 dagen). Mijn man had het eerste jaar ouderschapsverlof en werkte daardoor 3 dagen. Hij heeft wisseldiensten dus kon ook in het weekend werken. Nu begin november is het einde van zijn ouderschapsverlof. We wilden eigenlijk het weer zelf gaan doen maar kwamen dan tot de conclusie dat we elkaar nooit zagen omdat we dan om elkaar werken. Nu na veel positieve berichten van andere mensen hebben we toch besloten dat Tessa per 1 november 1 dag in de week naar Kinderopvang gaat. De ene kant lijkt het me namelijk hartstikke leuk voor haar met andere kindjes. Laatst waren we op een verjaardag met allemaal andere kindjes en ze vond het helemaal geweldig. De ene kant heb ik er dus wel een goed gevoel over maar aan de andere kant vind ik het ook wel moeilijk. Hebben jullie dat nu ook? Hebben jullie goede ervaringen met Kinderdagopvang? Hoop graag nog meer reactie’s te horen van mensen.
Het is nu al wel helemaal geregeld, ze gaat per 1 november op de woensdag naar opvang. Ben erg benieuwd hoe het gaat en wat ze ervan vindt.
Beetje lang verhaal maar moest het ook even kwijt.

Tuurlijk is dat voor jullie zelf best moeilijk, maar hier heeft het ons niks dan positiefs gebracht. Evianne ging en Jessin gaat 1 ochtend in de week. Puur om te leren zonder ons ook iets te kunnen want onze oudste wilde alleen maar bij mamma zijn. Ze vinden het er heerlijk, tuurlijk allemaal nieuw speelgoed, andere kindjes waar ze weer iets van leren enz enz. Ook de overgang van Evianne vorig jaar naar de peuterspeelzaal ging hierdoor veel makkelijker. Dr overdragen aan anderen blijft in het begin altijd moeilijk, of dit nou het dagverblijf of peuter speelzaal is, maakt verder niet uit. Dit herkennen we allemaal wel.

Manon gaat vanaf dat ze vier maanden was twee dagen in de wek hen.

Ze vind het erg leuk, speelt graag met andere kinderen, wordt ook dik verwend door de andere kinderen omdat ze de jongste is, ze leren wachten, in een groep spelen enz. Ik vind het super!

Tessie

Ik snap het ook goed hoor dat je het moeilijk vind ik herken me
er helemaal in.
Joyce is daar heel even geweest omdat we er toevallig langsliepen.
Ze sprong zowat uit de kinderwagen haha
Ze vond die kinderen super en wilde niet meer weg.
Wat ik bedoel te zeggen is dat jij het er moeilijk mee hebt maar
zeer waarschijnlijk is dat niet nodig.
Ik denk dat tessa het daar geweldig naar haar zin zal hebben !!

Harstikke bedankt voor jullie ervaringen!
Doet me toch wel weer goed al die positieve reactie’s over het kinderdagverblijf.
Ik sprak namelijk mijn schoonzus net, haar kinderen zijn nooit naar KDV geweest alleen naar PSZ en zij zegt dat ze dat vroeg genoeg vond om ze weg te brengen.
Dan denk ik toch wel weer even ben ik dan zo’n moeder die haar kind wel weg wilt brengen of zo? Doe ik er toch wel goed aan? Het is niet dat ik haar wel wil weg brengen maar ook gewoon dat ik denk dat ze het hartstikke leuk vindt. Mijn schoonzus had toen ook haar moeder om op te passen die het leuk vond. Helaas hebben wij dat niet. Mijn schoonouders willen geen vaste dag in de week alleen voor af en toe en mijn moeder werkt s’ochtends en die staat ook niet echt te springen om op te passen, vind ik opzich wel jammer.
Nou ja misschien moet ik maar niet zo moeilijk doen want ik denk dat ik het er moeilijker mee hebt dan Tessa zelf.

Nou ga nu maar naar bed toe!
Gr.Kim

het is moeilijk vinden wij als ouder .kinderen hebben er minder moeite mee .tanja was anderhalf jaar ,dat ze naar de kdv voor een halve ochtend in de weekging .en ze heeft daar een hele leuke tijd gehad, we hebben daar toen bewust voor gekozen, omdat ze dan leert delen met andere kinderen .ik denk dat tessa, het er heel leuk gaat vinden.succes

groetjes marielle mama van tanja

tanja is nu

Lilypie 5th Birthday Ticker

Ik loop stage op een kinderdagverblijf. Ik merk dat de baby’s er eigenlijk weinig erg in hebben als de ouders vertrekken. Vanaf ongeveer 1 jaar oud gaan ze het toch wat moeilijker vinden en beginnen ze te huilen of te piepen, maar met een speentje en een knuffel van de leidster is dat vaak al snel verholpen. Ze zijn eigenlijk al gestopt met huilen voordat de ouders de deur uit zijn. Maar ik begrijp dat het voor ouders wel heel moeilijk is. Je moet maar bedenken wat voor gezellige dag ze wel niet zullen hebben met alle andere kids… Groetjes Quirina